.

Beantwoord

Internet verbruik bij houden via een app

  • 5 August 2012
  • 5 reacties
  • 859 Bekeken

Badge
Ik heb net een Samsung S3 gekocht, deze kan  ook je internet gebruik meten, ook heb ik WatchDog geinstalleerd.
Watchdog zegt dat mijn internet gebruik 67,7 MB is en de Samsung komt op 69,09 MB, vrijwel gelijk dus.
Simyo komt op een verbruik van 127 MB uit, niet een beetje hoger maar heel veel hoger.
Zijn er meer mensen die zo'n groot een verschil hebben geconstateerd!

Vraag aan Simyo: hoe is dit mogelijk?

Beetje vreemd lijkt me, hoe weet ik of Simyo dit op een eerlijke manier doet, wordt dit ook gecontroleerd door een onafhankelijke instantie?
Of worden we als consument weer voor de zoveelste keer voor de gek gehouden.
Groet,
Albert
icon

Beste antwoord door Natascha 6 August 2012, 11:23

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +6
Beste Adamhof,

Welkom op het forum!
De app die je gebruikt is geen app van Simyo Nederland. Simyo Nederland heeft geen eigen app en ondersteunt geen andere apps.
Je kan aan de gegevens die de app je laat zien geen rechten aan ontlenen. Voor de juiste informatie over je verbruik verwijs ik je naar je persoonlijke pagina.
Badge
Beste Natascha,

Ik begrijp dat ook wanneer 10 onafhankelijk andere meetmethoden aangeven dat ik 67MB gebruik en Symyo meldt vrolijk bijna het dubbele ik geen kant op kan. Daar kan ik me iets bij voorstellen, maar Symyo heeft dan wel geen app maar de in mijn Samsung S3 ingebouwde gebruiksmeter geeft dit ook aan en Samsung verzekert mij dat zij een heel betrouwbare meetmethode gebruiken.
En Samsung is toch geen kleine speler lijkt me.
Maar goed ik moet me hier bij neerleggen begrijp ik.

Mvg, Albert
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Adamhof,

Verschil is lastig te verklaren. Ik gebruik bijvoorbeeld de Data Monitor app. Hoewel dit ook geen Simyo app. is wijkt deze slechts een aantal mb's af van mijn persoonlijke Simyo pagina.

Groetjes,

Alex
Badge
Beste Alex,

Bedankt  voor je reactie.

Je vraagt je af of de Samsung het MB verbruik van zowel je 3G verbinding als je wifi verbinding bij elkaar optelt.
Dat heb ik gecontroleerd en dat is niet het geval.
Inmiddels ben ik er denk ik wel achter hoe het zit.
Ik denk dat ik het getal wat op de Simyo pagina staat verkeerd heb geïnterpreteerd, ik ging ervan uit dat dit mijn verbruik was maar dat is niet het geval. Het is het totaal wat ik nog over heb, dus de 127 moet ik van de 200 MB aftrekken en dan komt ik op 63 MB gebruik uit.
En dat klopt wel weer.
Moet mijn excuus aan Simyo maken, bij deze Simyo ik zat helemaal fout.
Wat mij betreft is dit dus uit de wereld.

Groet,
Albert
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Adamhof,

Je ziet inderdaad op je persoonlijke pagina staan hoeveel mb's je nog over hebt.

Groetjes,

Alex

Reageer