.

Beantwoord

Internet met prepaid of met sim only?

  • 1 March 2014
  • 5 reacties
  • 357 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Hallo. ik heb nu een prepaidkaart en zie dat je voor bv € 7,00 per maand internet kan nemen, stopt dit dan ook echt na die ene maand of moet je dat daarna weer afzeggen.
kan je ook als je een jaar-abonnement hebt van €3,00pmnd  voor 100sms/belmin.  daarbij zo'n los internet abonement van 1 maand nemen of moet je dan ook een jaarabonement internet erbij nemen.
want ik wil echt maar 1 maand internet en wel dat bel/sms jaar- abonement van €3,00.
weet iemend dit ???
icon

Beste antwoord door Charlene 4 March 2014, 19:48

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik ben zelf een abonnee en heb geen prepaid aansluiting. Ik geloof dat je bij een prepaid databundels na de maand stoppen, echter is het mogelijk om het automatisch de databundel te laten verlengen. Een bundel loopt voor de duur van een dag of maand. Als de MBs op zijn binnen deze maand, dan moet je nog steeds wachten tot de dag of maand van de bundel voorbij zijn. Zonder databundel of als je bundel op is betaal je het DURE pay-as-you-go tarief!

Bij het gebruik van internet in combinatie van prepaid wil ik je graag waarschuwen voor de mogelijkheid van het hebben van een negative hoeveelheid beltegoed. Het systeem van simyo controleert elke paar uur je beltegoed en blokkeert op dat moment de aansluiting als het beltegoed 0 of lager is. Tussen deze controles van het systeem kun je daar internetverbruik vele euro's beltegoed (meer dan je beltegoed) verbruiken, waardoor in flink in de min KAN komen. Het is aan te bevelen om de hoeveelheid resterende MBs goed in de gaten te houden.


Bij een jaarabonnement zit je een jaar vast aan een Simyo abonnement. Uit welke onderdelen dat abonnement bestaat kun je per maand veranderen. De ene maand kun je Simyo XXL hebben en de volgende maand Simyo 100 min/sms. Hetzelfde geld bij databundels; De ene maand geen databundel en de volgende maand 2500MB.

Bij een abonnement kun je halvewege de maand besluiten dat je voor de rest van de maand toch een internet bundel wil (eventueel met 4G!). Daarbij moet je wel opletten dat dit per ratio word berekend. Als 2/3de van de maand voorbij is krijg je maar 1/3de van de MBs voor 1/3de van de prijs voor de resterende 1/3de van de maand. Halverwege kun je echter niet van de ene databundel naar de andere databundel overgaan.
Badge
Bedankt voor je antwoord... zou het ook kunnen dat ik dan nu een maand wel een internetbundel neem en de volgende maanden niet meer ??? dit in een jaarabonnement....
Reputatie 7
Badge +9
Geen mobiele internet bundel is ook een optie in het keuze scherm waar maandelijks je jaarabonnement kan aanpassen.
Je kan dus de eerste maand wel een databundel hebben en daarna niet meer.
Badge
Geen mobiele internet bundel is ook een optie in het keuze scherm waar maandelijks je jaarabonnement kan aanpassen.
Je kan dus de eerste maand wel een databundel hebben en daarna niet meer.


ok duidelijk dank je wel !!!
Badge +8
Ik ben zelf een abonnee en heb geen prepaid aansluiting. Ik geloof dat je bij een prepaid databundels na de maand stoppen, echter is het mogelijk om het automatisch de databundel te laten verlengen. Een bundel loopt voor de duur van een dag of maand. Als de MBs op zijn binnen deze maand, dan moet je nog steeds wachten tot de dag of maand van de bundel voorbij zijn. Zonder databundel of als je bundel op is betaal je het DURE pay-as-you-go tarief!

Bij een jaarabonnement zit je een jaar vast aan een Simyo abonnement. Uit welke onderdelen dat abonnement bestaat kun je per maand veranderen. De ene maand kun je Simyo XXL hebben en de volgende maand Simyo 100 min/sms. Hetzelfde geld bij databundels; De ene maand geen databundel en de volgende maand 2500MB.



Hoi DiBa,

Groentjuh heeft al heel wat uitgelegd.
Ik wil daar nog aan toevoegen dat je bij een abonnement een bundelwijziging voor de 25ste doorgeeft, wil je dat 'ie de maand erna wordt doorgevoerd. En je kunt er 1 per maand doen.
Verder is er bij Simyo een verschil is tussen de optie Internet op je Mobiel en een Internetbundel.
De optie Internet op je Mobiel zet je zelf uit of aan, en zorgt ervoor dat je via je simkaart op internet kan. Een internetbundel zorgt ervoor dat het tarief laag is.
Is je Internetbundel dus op, of afgelopen. Dan zet je zelf de optie Internet op je Mobiel uit op Mijn Simyo. Zodat je niet gaat internetten zonder bundel.

Heb je zo antwoord op al je vragen?

Groetjes,
Charlene

Reageer