.

Beantwoord

Internet gebruik bijzonder hoog?

  • 13 February 2013
  • 44 reacties
  • 2601 Bekeken


Toon eerste bericht

44 reacties

Badge +1
Dit is geen oplossing, maar misschien kunt u wel een app installeren om het data verbruik in de gaten te houden.
Misschien is er een proces dat stiekem op de achtergrond veel data gebruikt.

Voor de Nokia N8:

http://www.netqin.com/en/guard/symbian/
Daar heeft u helemaal gelijk in.
Hopelijk is er een Simyo medewerker die u kan helpen.
Ik heb zelf niet zoveel verstand van Nokia apparatuur.

Succes.


Daar zullen we maar vanuit gaan!
Badge +1
Daar heeft u helemaal gelijk in.
Hopelijk is er een Simyo medewerker die u kan helpen.
Ik heb zelf niet zoveel verstand van Nokia apparatuur.

Succes.
Hebben jullie toevallig een iPhone, lees dan eerst onderstaand forum bericht eens.

https://forum.simyo.nl/iphone-ios-72/waarschuwing-enorm-dataverbruik-iphone-ondanks-wifi-6458/

Het blijkt dat het iOS 6 een met een aantal bugs kampt,
waardoor het het datagebruik bij sommige iPhone gebruikers enorm kan stijgen.

http://www.techzine.nl/nieuws/33356/apple-komt-binnenkort-opnieuw-met-fix-voor-ios-6-1-a.html

Hopelijk komt binnenkort een fix uit, zodat deze problemen verdwijnen.

Ps, Het is natuurlijk makkelijk om het extreme data verbruik te wijten aan Simyo,
terwijl de daadwerkelijke oorzaak van het probleem een bug in iOS is.
Het enige wat Simyo doet, is het dataverbruik op het netwerk registreren en daarna factureren.

Dus nog eventjes afwachten tot Apple met een update komt, zou ik zeggen :)


Beste heer van Doorn,

Ik gebruik een Nokia N8, die houdt ook mijn dataverbruik in de gaten en voorheen klopte dit op een paar Mb. per maand altijd.
Sinds 1 feb. laten de waarden op "mijn Simyo" sterk afwijkende waardes zien.

Ik weet dat dit geen officieel erkend meetapparaat is bij simyo, maar een verschil van 100mb. per dag vind ik wel heel ver gaan.

Groet,

Bart
Badge +1
Hebben jullie toevallig een iPhone, lees dan eerst onderstaand forum bericht eens.

https://forum.simyo.nl/iphone-ios-72/waarschuwing-enorm-dataverbruik-iphone-ondanks-wifi-6458/

Het blijkt dat het iOS 6 een met een aantal bugs kampt,
waardoor het het datagebruik bij sommige iPhone gebruikers enorm kan stijgen.

http://www.techzine.nl/nieuws/33356/apple-komt-binnenkort-opnieuw-met-fix-voor-ios-6-1-a.html

Hopelijk komt binnenkort een fix uit, zodat deze problemen verdwijnen.

Ps, Het is natuurlijk makkelijk om het extreme data verbruik te wijten aan Simyo,
terwijl de daadwerkelijke oorzaak van het probleem een bug in iOS is.
Het enige wat Simyo doet, is het dataverbruik op het netwerk registreren en daarna factureren.

Dus nog eventjes afwachten tot Apple met een update komt, zou ik zeggen 🙂
Bij mij is er tijdens een werkdag, overdag, meer dan een Gb verbruikt. Los van dat ik een Wifi verbinding tot mijn beschikking heb gebruik ik tijdens mijn werk natuurlijk nooit mijn telefoon voor een toepassing waarbij er zoveel data wordt verbruikt (waarbij ik alleen aan het streamen van video kan denken om aan zo'n verbruik te komen).

Ik wil dit graag op een nette manier opgelost hebben. Omdat ik er vanuit ga dat dit ook de intentie is van Simyo wacht ik nog even op een voorstel voor hoe beide partijen uit dit hoofdpijndossier kunnen ontkomen.


Ik ben ook heel benieuwd, ik hoop dan ook op een oplossing, omdat ik al een tijd een tevreden klant ben. Ik zou het op prijs stellen Simyo contact zou opnemen.
Badge
Bij mij is er tijdens een werkdag, overdag, meer dan een Gb verbruikt. Los van dat ik een Wifi verbinding tot mijn beschikking heb gebruik ik tijdens mijn werk natuurlijk nooit mijn telefoon voor een toepassing waarbij er zoveel data wordt verbruikt (waarbij ik alleen aan het streamen van video kan denken om aan zo'n verbruik te komen).

Ik wil dit graag op een nette manier opgelost hebben. Omdat ik er vanuit ga dat dit ook de intentie is van Simyo wacht ik nog even op een voorstel voor hoe beide partijen uit dit hoofdpijndossier kunnen ontkomen.
Beste Sprenger,

Het punt waar ik me vooral aan irriteer is de "makkelijke" houding van de callcentre medewerkers, er komt niet meer uit dan antwoorden die gereproduceerd worden. Naar mijn inziens is het namelijk niet mogelijk dat < 1 feb. 2013 er gemiddeld 8 mb. per dag werd verbruikt en > 1 feb 2013 er opeens tussen de 50 - 137 mb wordt verbruikt, zonder te veranderen van telefoon of toevoeging of verandering van apps en gebruiksfrequentie.

Ook op mijn werkdagen (kantoor) waar bijna geen gebruik maak van mij telefoon is het mogelijk om enkel met whatsappen 57mb. te verbruiken per dag, iets wat theoretisch onmogelijk is (57000/1) dit zijn waanzinnig veel berichten.

Ik vrees dan ook dat ik de 5 abbo's (gezin) indien er binnen enkele dagen geen reactie/oplossing is per direct opzeg.
Badge
Beste " Sprenger"

Ik herken jouw situatie, ik kwam er echter wel op tijd achter en heb zowel bij 'mijn simyo' als op mijn telefoon de data zsm. uitgezet.

Ik herken me echter ook totaal niet in het opgegeven dataverbruik, ik ben al een jaar klant en heb nog nooit meer dan 300 mb verbruikt.

Ik vind dan ook dan simyo, die al enkele klachten omtrend dit onderwerp heeft kunnen inzien onderzoek moet inzetten.

Groet,

Bart


Dag Bart,

Fijn dat je je ervaring deelt. Naar mate ik meer lees zie ik Simyo steeds minder als een betrouwbare provider. Dit is niet zozeer omdat er fouten gemaakt worden, dit kan immers gebeuren in bedrijven waar veel wordt geautomatiseerd. Maar de manier waarop ermee wordt omgegaan vind ik zorgelijk.
Ook ik zie graag dat er een onderzoek wordt gestart omdat ik niet op wil draaien voor onterechte kosten.
Beste " Sprenger"

Ik herken jouw situatie, ik kwam er echter wel op tijd achter en heb zowel bij 'mijn simyo' als op mijn telefoon de data zsm. uitgezet.

Ik herken me echter ook totaal niet in het opgegeven dataverbruik, ik ben al een jaar klant en heb nog nooit meer dan 300 mb verbruikt. 

Ik vind dan ook dan simyo, die al enkele klachten omtrend dit onderwerp heeft kunnen inzien onderzoek moet inzetten.

Groet,

Bart
Badge
Hoi Sprenger,

We kunnen in het verleden gegenereerd verbruik niet meenemen als argument. Het is in de praktijk (net als bellen/sms-en) mogelijk om de ene maand meer te verbruiken dan de andere maand. Het systeem registreert het verbruik zoals het via een simkaart plaats vindt.

Groetjes,

Alex


Beste Alex,

Tja.. dat is als organisatie lekker makkelijk praten. Ik kan met deze redenatie onmogelijk iets inbrengen tegen deze gang van zaken en ben hiermee ook vrij teleurgesteld in de machteloze positie waar jullie mij in plaatsen.

In tegenstelling tot wat je zegt kun je zeker wel het argument van in het verleden gegenereerde verbruik meenemen, je kiest er echter voor dit niet te doen. Dat dit waarschijnlijk komt doordat het een duidelijke situatie oplevert waaraan jullie uiteindelijk minder zullen verdienen..

Via welke weg kan ik bezwaar aantekenen tegen deze situatie? Als Simyo op deze manier omgaat met haar klanten voel ik mij hier niet prettig als klant.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Sprenger,

We kunnen in het verleden gegenereerd verbruik niet meenemen als argument. Het is in de praktijk (net als bellen/sms-en) mogelijk om de ene maand meer te verbruiken dan de andere maand. Het systeem registreert het verbruik zoals het via een simkaart plaats vindt.

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi Sprenger,

Kan je aangeven wat hoe je dit verder uitgezocht zou willen hebben? Wij registreren enkel de datum, tijdstip en het verbruikte data. In ons systeem zijn geen registratiefouten of systeemfouten ontdekt.

Groetjes,

Alex


Dag Alex,

Je geeft aan geen fouten te hebben ontdekt, echter wordt mij toch een hoge rekening gepresenteerd waarvan toch kan worden gesteld dat het (voor mij) abnormaal verbruik is. 
Samengevat zeg ik dat ik die data niet heb verbruikt en jullie zeggen van wel. Ik probeer voor zover dat kan aan te tonen dat ik die data niet heb verbruikt (kijkend naar het verbruik van de voorgaande maanden lijkt me dit toch een betrouwbaar beeld te scheppen) maar dit lijk je volledig te negeren.

Bij voorbaat dank voor de reactie.
Reputatie 5
Badge +10
Beste Alex,

Bedankt voor je reactie. Alles wijst op een afwijkende situatie en er op deze manier overheen stappen en mij voor onverklaarbaar hoge kosten laten opdraaien is wat mij betreft niet akkoord. Ik wil dit dan ook graag verder uitgezocht hebben om tot een oplossing te komen.

Bij voorbaat dank voor je reactie. Wellicht is het handig mij hiervoor op privé kanalen te benaderen?

Mvg

Sprenger


Hoi Sprenger,

Kan je aangeven wat hoe je dit verder uitgezocht zou willen hebben? Wij registreren enkel de datum, tijdstip en het verbruikte data. In ons systeem zijn geen registratiefouten of systeemfouten ontdekt.

Groetjes,

Alex
Badge
Beste Alex,

Bedankt voor je reactie. Alles wijst op een afwijkende situatie en er op deze manier overheen stappen en mij voor onverklaarbaar hoge kosten laten opdraaien is wat mij betreft niet akkoord. Ik wil dit dan ook graag verder uitgezocht hebben om tot een oplossing te komen.

Bij voorbaat dank voor je reactie. Wellicht is het handig mij hiervoor op privé kanalen te benaderen?

Mvg

Sprenger

Beste Alex,

Bedankt voor je reactie.
Ik zie in je antwoord echter geen oplossing voor de situatie. Het lijkt me namelijk bijzonder sterk dat ik daadwerkelijk zoveel data heb verbruikt. Zoals je aangeeft is mijn verbruik op die ene dag vele malen hoger dan mijn verdere normale verbruik. Ik vermoed dan ook dat het hier gaat om een fout in de registratie van mijn verbruik.
Kan deze situatie verder in behandeling worden genomen en zo ja, via welke weg kan ik deze procedure starten?

Mvg,

Sprenger


Hoi Sprenger,

In het systeem waar ik het verbruik kan inzien zie ik dat het verbruik correct geregistreerd is. Dit geldt ook voor het achterliggende systeem. Doordat ik niet kan zien via welke apps en sites de mb's zijn verbruikt, kan ik je niet een gerichter oplossing geven dan je te verwijzen naar dit topic. Er zijn apps waarmee je kunt achterhalen hoeveel mb's je verbruikt met een app. Op die manier kun je achterhalen hoe jouw toestel zoveel mb heeft verbruikt.

Reputatie 5
Badge +10
Beste Alex,

Bedankt voor je reactie.
Ik zie in je antwoord echter geen oplossing voor de situatie. Het lijkt me namelijk bijzonder sterk dat ik daadwerkelijk zoveel data heb verbruikt. Zoals je aangeeft is mijn verbruik op die ene dag vele malen hoger dan mijn verdere normale verbruik. Ik vermoed dan ook dat het hier gaat om een fout in de registratie van mijn verbruik.
Kan deze situatie verder in behandeling worden genomen en zo ja, via welke weg kan ik deze procedure starten?

Mvg,

Sprenger


Hoi Sprenger,

In het systeem waar ik het verbruik kan inzien zie ik dat het verbruik correct geregistreerd is. Dit geldt ook voor het achterliggende systeem. Doordat ik niet kan zien via welke apps en sites de mb's zijn verbruikt, kan ik je niet een gerichter oplossing geven dan je te verwijzen naar dit topic. Er zijn apps waarmee je kunt achterhalen hoeveel mb's je verbruikt met een app. Op die manier kun je achterhalen hoe jouw toestel zoveel mb heeft verbruikt.

Goedemorgen,

Ik lees dit bericht, en heb persoonlijk dezelfde vraag.
Ik gebruik alleen wifi, en had gisteren ook in een keer een verbruik van 100 mb, terwijl ik normaliter gemiddeld 20-25 mb verbruik .
Dit is me een aantal weken ook al overkomen, terwijl ik niets anders heb gedaan.

Waarom kunnen. Jullie dit niet inzien ??
Waarom zetten jullie geen blokkade op het internet gedeelte , wanneer je mb op is, kun je simpelweg niet meer internetten!!
Dit hebben sommige andere providers wel.

Dit is de reden dat ik geen internet überhaupt bij jullie nu durf af te nemen.


Hoi Esther,

Wij mogen deze gegevens niet registreren omdat dit in strijd is met de wet van privacy. Providers zouden dan precies kunnen zien wat voor sites een klant bezoekt. Dat ligt natuurlijk erg gevoelig.

We sturen sinds kort wel een sms en email naar klanten bij wie de internetbundel voor 75% is verbruikt. Ook sturen we een sms en email wanneer het verbruik 100% is.

Groetjes,

Alex
Badge
Goedemorgen,

Ik lees dit bericht, en heb persoonlijk dezelfde vraag.
Ik gebruik alleen wifi, en had gisteren ook in een keer een verbruik van 100 mb, terwijl ik normaliter gemiddeld 20-25 mb verbruik .
Dit is me een aantal weken ook al overkomen, terwijl ik niets anders heb gedaan.

Waarom kunnen. Jullie dit niet inzien ??
Waarom zetten jullie geen blokkade op het internet gedeelte , wanneer je mb op is, kun je simpelweg niet meer internetten!!
Dit hebben sommige andere providers wel.

Dit is de reden dat ik geen internet überhaupt bij jullie nu durf af te nemen.
Badge
Beste Alex,

Bedankt voor je reactie.
Ik zie in je antwoord echter geen oplossing voor de situatie. Het lijkt me namelijk bijzonder sterk dat ik daadwerkelijk zoveel data heb verbruikt. Zoals je aangeeft is mijn verbruik op die ene dag vele malen hoger dan mijn verdere normale verbruik. Ik vermoed dan ook dat het hier gaat om een fout in de registratie van mijn verbruik.
Kan deze situatie verder in behandeling worden genomen en zo ja, via welke weg kan ik deze procedure starten?

Mvg,

Sprenger
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Sprenger,

Simyo kan het verbruik niet realtime verwerken. Dat betekent dat je verbruik met een vertraging wordt verwerkt. Als er bijvoorbeeld sprake is van een onafgebroken internet sessie waarbij je veel mb's verbruikt, kan het zijn dat je beide waarschuwingen ontvangt. Als ik naar je verbruik kijk, zie ik dat er op 12/2/13 veel meer mb's worden verbruikt dan de dagen ervoor.

Houd er rekening mee dat je toestel verbinding kan maken met het netwerk van je mobiele provider als je wifi signaal weg valt. Om dit te voorkomen, raad ik je aan de mobiele dataverbinding volledig uit te zetten. Wij kunnen helaas niet zien waar je mb's aan verbruikt zijn. M.a.w. we kunnen niet zien welke app of site de mb's heeft verbruikt. In dit topic kun je informatie terug vinden over hoe je met je toestel veel mb's verbruikt.

Groetjes,

Alex

Reageer