.

Beantwoord

Internet gaat ineens wel heel hard...klopt dat wel?

  • 15 January 2015
  • 2 reacties
  • 238 Bekeken

Badge
Ik zit eigenlijk zelden op internet buiten wifi maar laatst was wifi even uitgevallen blijkbaar en hup 10 MB kwijt. Vanmiddag zat ik ook even op internet voor hooguit 4 minuten hup 13MB kwijt en ik zat alleen maar heel even op facebook en instagram.

Ligt het nou aan mij of is dat ook echt buitensporig veel verbruik qua MB's? Mijn apps updaten niet automatisch maar geven soms wel een melding dat het een en ander gedownload kan worden. Als dat wel normaal is moet ik eens uitzoeken hoe ik googlemaps offline kan gebruiken want dat heb ik zaterdag nodig.
icon

Beste antwoord door Ruud 16 January 2015, 11:32

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi Geisha,

Dat kan inderdaad heel snel gaan. Afbeeldingen of beweegende beelden al dat niet reklame kunnen de MB's snel doen verteren.
Ik heb afgelopen zaterdag 70km gereden met maps en dat koste mij c.a. 15 MB. Ik was verbaasd over hoe weinig dit was.
Dit was met een Galaxy S4 en Android 4.2.2 en de laatste verise van maps. Ik durf nuet te zeggen of het verschilt per maps versie.

Misschien is het handig om een app te installeren die je MB's in de gaten houden en zonodig blokkeerd bij een bepaalde hoeveelheid.
Welke telefoon heb je? op dit forum zijn mensen met enige ervaring met deze apps. Ik denk dat ze ook wel even reageren op deze post.

Met Watchdog 3g kan ik exact zien hoeveel maps heeft verbrijkt. Maar deze is (dacht ik) een Android app only. Maar er zijn voor iOS ook hele goede apps te downloaden.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Geisha,

Wat leuk dat je je vraag hier stelt.

Dat kan inderdaad heel snel gaan. Afbeeldingen of beweegende beelden al dat niet reklame kunnen de MB's snel doen verteren.
Zoals Martijn®(dank hiervoor:D) al aangeeft gebruiken de apps die jij noemt veel beeld. Dit verklaart het hoge verbruik van die applicaties. Voor het verminderen van je data verbruik van de Facebook app kun je hier eens op kijken.

Martijn® geeft al aan dat Google Maps in veel gevallen niet heel veel data verbruikt. Om te weten hoe je Google Maps offline kan gebruiken kun je deze link volgen;)

Als ik het me goed herinner gebruik je de Galaxy Note 3 Neo;) Met dat toestel icm een applicatie kun je heel goed terug zien wat er verantwoordelijk is voor het dataverbruik. Heb je hiervoor al een applicatie geïnstalleerd?

Reageer