.

Beantwoord

instellingen internet Samsung Galaxy Ace

  • 17 January 2014
  • 3 reacties
  • 435 Bekeken

Badge +1
Sinds gisteren een internetbundeltje aangeschaft maar het lukt me maar niet om internet aan de gang te krijgen. Heb 1300 gesmst en de telefoon is geconfigureerd maar geen internet. Toen geprobeerd volgens een topic hier op het forum de instellingen handmatig te doen maar daar kom ik dus echt niet uit. Zou iemand me kunnen helpen? Ik heb een Samsung Galaxy Ace. Bedankt alvast.
icon

Beste antwoord door MartijnR 17 January 2014, 15:32

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Bij de meeste smartphones werkt de sms naar 1300 niet. Je krijgt wel een bericht, maar meestal gaat de configuratie niet goed. 
Dan zal je dus handmatig je telefoon moeten configureren. Op zicht niet moeilijk, alleen even zoeken naar de juiste instelling.
Onderstaande handleiding met instellingen is de meest gangbare voor Android. Dus laten we deze als eerste proberen.
p.s. Heb je de telefoon daarna ook uit en weer aangezet? probeer dit eerst even, en zet WiFi UIT en mobiel internet op je telefoon aan.
Werkt het nog niet, dan hieronder de handleiding met de instellingen.

Hieronder staat dus stapgewijs uitgelegd hoe u de internet instellingen moet invoeren op uw Android toestel.

Zorg er allereerst voor dat u de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:
Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen

Vervolgens kunt u de internet instellingen handmatig invoeren.

Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.

Links onder in uw scherm klikt u op de menu toets > nieuw toegangspunt

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)

APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default

Zorg ook altijd dat de optie pakketgegevens (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt staat. Deze optie kun je terug vinden onder menu ‘mobiele netwerken’
Nadat je bovenstaande stappen hebt uitgevoerd, even je toestel uit en weer aan te zetten.

Laat aub even weten of het nu werkt.
Badge +1
Hallo Martijn

Heel erg bedankt voor je duidelijke en uitgebreide antwoord. Het is dan ook gelukt!

Mag ik je nog een vraag stellen:
Ik wil de bundel echt gebruiken voor "nood" onderweg en wil dus voorkomen dat ik veel mb's verbruik. Ik had al een paar apps gedownload waar ik het mb gebruik goed in de gaten kan houden maar nu vroeg ik me af:

Indien ik de optie pakketgegevens standaard uitgevinkt laat staan en enkel even aanzet als ik het nodig heb.... klopt het dan dat ik nooit het risico loop toch mb's te verbruiken?

Nogmaals bedankt voor je goede hulp!
Badge +6
Hoi Margreet,

Wat fijn dat Martijn® je vraag al heeft kunnen beantwoorden! Martijn®, dankjewel daarvoor! :)

In principe zou het uitvinken van pakketgegevens genoeg moeten zijn, maar telefoons zijn zo af en toe rare dingen 😕 Daarom is de enige manier om echt 100% te kunnen voorkomen dat je telefoon verbinding maakt met mobiel internet door "Internet op je mobiel - Nederland" uit te zetten op Mijn Simyo, zoals ik zie ook al in dit topic was aangeraden 🙂.

Reageer