.

Beantwoord

Ik wil internet maar zie: dienst niet beschikbaar

  • 24 April 2014
  • 8 reacties
  • 1262 Bekeken

hallo, 

ik wil de mobiele gegevens aanzetten op mijn mobiel.
maar krijg de medeling dat de verbinding is verbroken omdat dienst niet beschikbaar is.
ik heb mobiele gegeven aangezet op mijn account

hoe kan dit???

groeten michel
icon

Beste antwoord door Ernst 25 April 2014, 13:42

Bekijk originele reactie

8 reacties

Ook bij mij is het mobiele netwerk niet beschikbaar. Registreren bij netwerk lukt niet.
Ook niet na de telefoon uit en aanzetten.
Het netwerk NL KPN wordt wel gevonden, maar registratie niet mogelijk.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi michel1994, welkom op ons forum :)

In je gegevens zie ik dat je gisteren de optie 'internet op je mobiel' uit en aan hebt gezet en dat je gister ook alweer wat data hebt verbruikt.
Mag ik aannemen dat dat verbruik expres was en het dus weer werkt?
Reputatie 5
Badge +11
Ook bij mij is het mobiele netwerk niet beschikbaar. Registreren bij netwerk lukt niet.
Ook niet na de telefoon uit en aanzetten.
Het netwerk NL KPN wordt wel gevonden, maar registratie niet mogelijk.


Hi Manders, ook voor jou natuurlijk; welkom op het forum!

Bij jou zie ik gisteren en vandaag ook alweer dataverbruik. Ging het vanzelf weer werken, of was er een 'truukje' nodig?
Hoi,
Ik ben gister terug van vakantie en had Internet even uitgezet voor de zekerheid. Maar nu krijg ik geen verbinding meer met mn mobiele netwerk. Krijg de melding dienst niet beschikbaar. Hoe los ik dit op?
Badge +6
Hoi mkellij, welkom op het forum van Simyo! :)

Ik zie dat er inmiddels gisteren weer verbruik heeft plaatsgevonden op mobiel internet, daarom denk ik dat je inmiddels zelf de oplossing hebt gevonden, klopt dat? 🙂
Wat zouden die oplossingen dan zijn?

Ik ben een week naar het buitenland geweest en had daarom in mijn account 'internet in het buitenland' aangezet. Maar helaas: geen internet in het buitenland. Erg *****, aangezien dat voor mijn bedrijf nodig was. Met de spaarzame momenten dat ik in een wifi-netwerk zat had ik wel internet.

Eenmaal terug in Nederland, werkt mobiel internet nog steeds niet. Ik heb ook de melding "verbinding verbroken omdat dienst niet beschikbaar is". In mijn account staat het wel goed.

Dus eigenlijk dubbele vraag: waarom hád ik geen internet in het buitenland en waarom héb ik geen internet hier meer? En natuurlijk: hoe krijg ik het weer wel?
Ik heb ook net zoals Ruud na terug gekomen te zijn van vakantie geen internetverbinding meer op mijn telefoon. Onder mijn simkaart staat internet in het binnenland wel aangevinkt en de APN instellingen heb ik ook volgens de stappen gedaan, wat kan ik nog meer doen?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Ruud2012,

Zoals ik het nu kan zien in je aansluiting zou je moeten kunnen internetten in Nederland. Voor het buitenland kan ik dat niet meer zien hoe het was, aangezien je de optie 'Internet op je mobiel - buitenland' al hebt uitgezet.
Als je nu geen internet meer hebt, lijkt het als of je niet de ideale instellingen voor internet op je telefoon hebt.
Om dat te checken zou je ons moeten laten weten wat voor telefoon je hebt en welke instellingen (APN) je nu gebruikt. Zou je dat willen?

JorisR (welkom op het forum!)

Voor jou geldt eigenlijk hetzelfde, behalve dat je niet hebt willen internetten in het buitenland.
Kun jij ons ook laten weten wat voor telefoon je hebt en wat je huidige instellingen zijn?

Reageer