.

Beantwoord

Ik heb geen mobiel internet, wat moet ik doen?

  • 6 October 2014
  • 3 reacties
  • 412 Bekeken

Badge
Hoi

Vandaag heb ik al hele dag geen mobiel internet, wel wifi...... hoe los ik dit op?

Groetjes Mirèse
icon

Beste antwoord door Naomi 8 October 2014, 14:18

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi mirese,

Je topic heb ik even verplaatst naar het onderwerp Internet. Zo blijft het forum overzichtelijk :)

Vervelend dat je niet kan internetten 😞 Ik zie dat je vandaag een medewerkster hebt gesproken. Je internetinstellingen zijn telefonisch doorgenomen. Heeft dit geholpen? Soms helpt het ook om je toestel even uit en aan te zetten 😮 Ik weet niet of het doornemen van je instellingen voldoende was. Hierom heb ik je optie 'Internet op je mobiel' even gereset. Wil je toestel eenmalig uit- en aanzetten? Zo kan je simkaart zich opnieuw aanmelden op het netwerk.

Laat je weten of je weer kan internetten?
Hallo Naomi,

Zo te zien hebben heel veel mensen de zelfde vraag. Zo ook ik.

Het geven van een persoonlijk antwoord, zonder een verwijzing naar de plaats waar antwoorden over dit onderwerp te vinden zijn, is in dat geval niet erg handig. Andere klanten die een vergelijkbare vraag hebben en een antwoord zoeken in het forum, zoeken zich een ongeluk om het antwoord te vinden.

Bovendien lijkt dit - zoals al gesteld - een issue te zijn dat veel mensen hebben. Wellicht is het handig om bij de abonnementsgegegevens al een link te plaatsen naar een plaats op de site waar duidelijke instructies staan over dit onderwerp.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Lowlands, welkom op ons forum.

Een topic wordt verplaatst wanneer het geplaatst is in het 'stel je vraag' forum.
In dit geval is het topic geplaatst in het subforum Internet, want daar ging de vraag over. We hebben meerdere subfora, categorieën kun je ze ook noemen. Anders heb je alle vragen op één grote hoop en is het voor een gemiddelde forumbezoeker nog onoverzichtelijker.

En dan het antwoord van -Naomi en de vraag die jij daar ook over hebt;
Verreweg de meeste smartphones laden automatisch de juiste instellingen voor internet met het netwerk waarmee ze verbonden zijn.
Als dat niet gebeurt, of het gebeurt wel en je hebt nog steeds geen internetverbinding, dan kunnen er 1.001 redenen zijn waardoor je geen verbinding hebt. Door een bepaalde uitvraag procedure te gebruiken kunnen we sneller achterhalen waar het probleem zit en dat op lossen is.

Wellicht is het handig om bij de abonnementsgegegevens al een link te plaatsen naar een plaats op de site waar duidelijke instructies staan over dit onderwerp.

Gaat dit over de internetinstellingen? Die kun je makkelijk vinden door in het zoekveld op www.simyo.nl 'internetinstellingen' gevolgd door je merk telefoon in te typen.

In jouw geval zie ik gisteren alweer wat dataverbruik, dus lijkt het me dat je het zelf al op hebt kunnen lossen gelukkig 🙂

Reageer