.

Beantwoord

Ik ben afgesloten na hoogverbruik. Hoe kan dit?

  • 3 December 2016
  • 8 reacties
  • 177 Bekeken

Badge
Goeie avond,
Ik ben zonet afgesloten ivm met extreem verbruik. Nomaal heb ik geen of enkel mb's verbruik.
Data verkeer op mijn telefoon opgezocht en hier staat dat de email de boosdoener is. Ik zie bij verzonden of bij inkomende mails geen grote mb's
Hoe kan dit

vr gr Winnie
icon

Beste antwoord door Samantha 5 December 2016, 12:35

Bekijk originele reactie

8 reacties

Badge +7
Hoi winnie,

Oei! Ik zie dat je inderdaad veel MB's hebt verbruikt! Dat is niet zo mooi!

Ik kan helaas vanwege jouw privacy niet zien waar je MB's aan op zijn gegaan. Dit kun je wel in je telefoon terugzien. Je geeft aan dat volgens jouw telefoon, e-mail de boosdoener is. Al zijn dit wel erg veel MB's voor e-mail. Heb je bijvoorbeeld video's of foto's vanuit je e-mail gedownload?

Het zou daarom goed kunnen dat het iets anders geweest is. Wil je laten weten welk toestel je hebt? Dan kijk ik graag met je mee. We hebben ook een blog geschreven over hoe je je dataverbruik in je telefoon kunt terugzien. Geeft dit een betere verklaring waar je MB's aan op zijn gegaan?

Ik zie ook dat je op dit moment geen internetbundel hebt. Al je internetverbruik gaat buiten de bundel, dit kost € 0,15 per MB. Met dit onverwachte MB verbruik kunnen je kosten hierdoor erg hoog oplopen. Ik raad je daarom aan om of een internetbundel te nemen, of je internet uit te zetten. Dit kun je doen op Mijn Simyo, onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen. Hier zie je de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' staan. Als deze uitstaat, kun je geen verbinding meer maken met mobiel internet. Je kunt dan alleen internetten via wifi. Zo kun je niet meer voor zulke verrassingen komen te staan.

Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha
Badge
Goeie avond Samanta,
Dank voor de reacties en de ideeen.

De boosdoener is inderdaad de email. Hierbij zaten 2 foto's welke niet verstuurd waren via de WIFI. ( wat ik wel had verwacht) De emails met foto's bleven in mijn outbox staan en daardoor werd er steeds geprobeerd om ze te versturen.
Dus toen ik buiten WIFI bereik was ging het via de 4 G door met pogingen om te versturen. Echter zonder resultaat.
En weer , en weer en weer etc.
Vandaag heb ik met een collega van je gebeld, Patricia, Die ging het met een andere afdeling even opnemen.

Ik heb nomaal per maand maar een paar Mb's internet dus een internetbundel is voor mij niet echt aantrekkelijk.
Ik moet echter wel in het vervolg de gegevens uitwisseling uit zetten als ik buiten de WIFI gaat. Vaak gaat de telefoon helemaal uit , alleen ik moet nu toch echt wel bereikbaar blijven om prive omstandigheden.

Wordt vervolgd.
met vriendelijke groet Winnie
Badge
Goeie avond Samanta,

Vanmiddag nog een mailtje gekregen van je collega Patricia.
Er is een nette coulance regeling getroffen. Ook zij heeft tips gegeven om dit in de toekomst te voorkomen.

Samanta en Patricia dank voor deze snelle en nette afhandeling.

vr groet Winnie
Reputatie 5
Badge +9
Hoi winnie,

Mooi dat je achter de boosdoener bent en dat er een mooie coulance regeling is getroffen. Goed om te horen!

Als je nog vragen hebt weet je ons te vinden.

Groetjes,
Caspar
Badge
Inderdaad Casper fijn dat het geregeld is. Hopelijk komen dit soort dingen niet zo vaak meer voor.

vr Gr Winnie
Badge +7
Hoi winnie,

Ik hoop ook dat je niet meer voor zo'n nare verrassing komt te staan. Maar als je onze tips opvolgt, komt dat vast helemaal goed :)

Groetjes,
Samantha
Badge
Ga ik zeker doen hoor Samantha

Vr Gr. Winnie
Badge +7
Hoi winnie,

Super! Als je nog andere vragen hebt, horen we dat graag :)

Groetjes,
Samantha

Reageer