Skip to main content
Beantwoord

hooggebruik zonder actieve telefoon, hoe kan dit?

  • 24 July 2024
  • 2 reacties
  • 27 Bekeken

Vandaag kreeg ik een berichtje met dat mijn internetbundel 100% op was en omdat mijn telefoon aan de lader lag, het berichtje 8 minuten later gezien. Zoals altijd zette ik gelijk mijn internet uit om kosten te voorkomen. Nog geen paar minuten later ontving ik een berichtje en mailtje dat mijn simkaart geblokkeerd is en de kosten dermate hoog zijn. In die 8 minuten, waarin ik mijn telefoon niet aangeraakt heb, zijn de kosten dus enorm opgelopen. 
Wat kan ik hier nu tegen doen? Ik heb mijn internet niet gebruikt en toch zijn de kosten zo hoog. Kan iemand mij alsjeblieft helpen? 

2 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Zet als eerste dataplafond aan, dat gaat dan de 1e van de komende maand in.

Op je telefoon kun je zelf ook een data-waarschuwing en -plafond instellen. @LMK 

Als je telefoon aan staat wordt er onderhuids altijd internet gebruikt door het systeem voor updates, apps gebruiken internet etc. etc.

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @LMK,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten buiten je bundel hebt gemaakt!

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand zoals @J.D.L. ook aangeeft (bedankt voor je hulp!). Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Ik begrijp dat je de kosten niet bewust hebt gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Groetjes,
Ashley
 

Reageer