.

Hoog verbruik?

  • 2 November 2012
  • 149 reacties
  • 11052 Bekeken


Toon eerste bericht

149 reacties

Badge
Nee ik heb nog niets gehoord....

Bennie, mail naar [email]speciaalvoorsimyo@hotmail.com[/email]
Naw gegevens


Bennie zie onderstaande post van Anton
Badge
Vandaag ontving ook ik om 17:08 een SMS dat mijn databundel limiet was bereikt. Dat verbaasde mij erg, omdat ik de hele dag binnen op een Wifi netwerk heb gezeten.Toen ik inlogde op Mijn Simyo, zag ik dat ik al meer dan 600MB vandaag had verbruikt, terwijl het was bijgewerkt tot pas circa 14:00.Mijn vraag is dus 2 ledig:
1 - ik weet zeker dat ik de hele dag op een Wifi netwerk heb gezeten. Hoe kan ik dan ineens dataverbruik hebben? En hoe kan het ook nog ineens zo veel zijn ?2 - waarom ontvang ik pas om 17:08 een SMS terwijl ik (volgens jullie) dat al ver voor 14:00 had bereikt.Groeten,

Anton.


Beste Anton,

Mail je gegevens naar speciaalvoorsimyo@hotmail.com
Dit is een mail adres voor gedupeerden. Er zal niks met de gegevens worden gedaan, bedoeling is om een groep te vormen van klanten met een exhorbitant hoge rekening. Er blijken veel klanten te zijn met deze hoge rekeningen en simyo lijkt hier weinig aan te doen. Als groep kunnen wij ons verenigen en contact gaan leggen met de OPTA
Badge
Vandaag ontving ook ik om 17:08 een SMS dat mijn databundel limiet was bereikt. Dat verbaasde mij erg, omdat ik de hele dag binnen op een Wifi netwerk heb gezeten.Toen ik inlogde op Mijn Simyo, zag ik dat ik al meer dan 600MB vandaag had verbruikt, terwijl het was bijgewerkt tot pas circa 14:00.Mijn vraag is dus 2 ledig:
1 - ik weet zeker dat ik de hele dag op een Wifi netwerk heb gezeten. Hoe kan ik dan ineens dataverbruik hebben? En hoe kan het ook nog ineens zo veel zijn ?2 - waarom ontvang ik pas om 17:08 een SMS terwijl ik (volgens jullie) dat al ver voor 14:00 had bereikt.Groeten,

Anton.
Badge
Nee ik heb nog niets gehoord....

Bennie, mail naar speciaalvoorsimyo@hotmail.com
Naw gegevens
Net als Franklin ben ik ook overgegaan van TRINGG naar Simyo en ook ik heb sinds mei 2011 een prima verstandhouding met Simyo. Iedere maand wist ik precies waar ik aan toe was... tot mijn vorige factuur. Opeens is mijn dataverbuik extrabitant hoog. Ik kan u verzekeren dat ik niet opeens streaming audio of video ben gaan bekijken op mijn telefoon. Ik heb het gevoel dat ik juist minder data zou moeten verbruiken > veel met auto gereden dus niet in het OV het nieuws gelezen. Na het zien van mijn factuur maar direct mijn data bundel vebroken en gaan kijken of meer mensen hier last van hebben. Dit blijkt zo te zijn dus ik ben benieuwd naar uw oplossing. Daarnaast heb ik nooit van u een notificatie ontvangen dat ik mijn databundel heb verbuikt. Volgens de instelling op mijn pagina moest ik hier wel een waarschuwing van ontvangen.

Is het opgelost?
Zo niet replay als u wilt!


Nee ik heb nog niets gehoord....
Badge
Iedereen aanmelden dus!!!
Stuur je NAW gegevens, telefoonnummer, type telefoon en je probleem naar bovenstaand email adres, zodat we de krachten kunnen bundelen!!
Badge
Voor iedereen met een explosief hoog verbruik:

Verstuur je naam en 06 nummer naar speciaalvoorsimyo@hotmail.com

Er wordt niks gedaan met deze gegevens, de bedoeling is om een groep te vormen van gedupeerden om gezamelijk te kunnen optreden.
Als een groep staan we immers sterker!
Badge
Beste mensen ,

Ik was bang dat ik de enige was met dit probleem maar zo te lezen zijn er meer "slachtoffers". Ikzelf zou volgens simyo 4,6 GB in 2,5 dagen hebben verbruikt. Nu zit ik net de specificatie door te nemen en je ziet gewoon dat ik volgens de specificatie vrijwel onafgebroken op internet hebben gezeten! Elk weldenkend mens kan begrijpen dat het niet mogelijk is om in een tijdspanne van iets minder dan 48 uur 4,6 gb  aan data binnen te halen, helemaal als je ziet dat in dat tijdsbestek elke 10 a 15 min 60 mb aan data word gedownload!!!! Je mag toch wel verwachten dat je provider in geval van rare pieken in verbruik actie onderneemt dmv tijdelijk afsluiten oid? En het allermooiste is als je dan belt je telkens zo lang in de wacht staat dat je uiteindelijk onverrichter zaken moet ophangen of de verbinding word verbroken, ik op 1 nov een mail stuur waar pas 8 nov op word gereageerd door geen antwoord te geven op de vraag maar te melden dat er weer word aangesloten als ik betaal. als ik dan vervolgens meteen reageer hult Simyo zich in stilzwijgen, ik wacht verdorie al sinds 1 november op een antwoord op een simpele vraag!!!

Ik zou graag van een medewerker willen horen waarom dit zo tergend langzaam gaat en ik wil specifieke uitleg over mijn vraag die ik al 3 maal heb gemaild.



Beste Youssef,

Ik ben bezig om een groep mensen te verzamelen met hetzelfde probleem. Als groep staan we een stuk sterker en kunnen we meer invloed uitoefenen.
Zou je je naam en willen versturen aan [email]speciaalvoorsimyo@hotmail.com[/email]?
"Wanneer je binnen 24 uur voor meer dan 75 euro aan verbruikskosten hebt, word je geblokkeerd. Zou je mij je Simyo telefoonnummer per privé bericht kunnen sturen? Vervolgens kan ik je verder helpen.

Groetjes,

Alex"


Beste Alex,

De bovenstaande tekst  is een antwoord wat jij hebt geschreven elders op het forum met betrekking tot verbruik.  Zou jij mij dan kunnen verklaren hoe het komt dat ik op dag een van mijn hoogverbruik dik 180 zou hebben verbruikt, op dag 2 maar liefst 340 euro en dag 3 terwijl ik al vanaf 7 uur in de ochtend was afgesloten omdat ik toen al niet meer kon bellen toch nog een royale 100 euro?

Als bovenstaande van toepassing is dan had dit toch nooit mogen gebeuren?
Is er al iemand ergens al deze klachten aan het verzamelen om samen een vuist te maken en Simyo te dwingen om dit probleem te erkennen en op te lossen? 
Beste mensen ,

Ik was bang dat ik de enige was met dit probleem maar zo te lezen zijn er meer "slachtoffers". Ikzelf zou volgens simyo 4,6 GB in 2,5 dagen hebben verbruikt. Nu zit ik net de specificatie door te nemen en je ziet gewoon dat ik volgens de specificatie vrijwel onafgebroken op internet hebben gezeten! Elk weldenkend mens kan begrijpen dat het niet mogelijk is om in een tijdspanne van iets minder dan 48 uur 4,6 gb  aan data binnen te halen, helemaal als je ziet dat in dat tijdsbestek elke 10 a 15 min 60 mb aan data word gedownload!!!! Je mag toch wel verwachten dat je provider in geval van rare pieken in verbruik actie onderneemt dmv tijdelijk afsluiten oid? En het allermooiste is als je dan belt je telkens zo lang in de wacht staat dat je uiteindelijk onverrichter zaken moet ophangen of de verbinding word verbroken, ik op 1 nov een mail stuur waar pas 8 nov op word gereageerd door geen antwoord te geven op de vraag maar te melden dat er weer word aangesloten als ik betaal. als ik dan vervolgens meteen reageer hult Simyo zich in stilzwijgen, ik wacht verdorie al sinds 1 november op een antwoord op een simpele vraag!!!

Ik zou graag van een medewerker willen horen waarom dit zo tergend langzaam gaat en ik wil specifieke uitleg over mijn vraag die ik al 3 maal heb gemaild.
Badge +3
Hoe kan ik 55mb in 0:00:00 gebruiken??

http://gyazo.com/65249cafeca3920d719a64e1b2db9c3b

Bij mij wordt er ook geen tijd weergegeven ook niet bi 15 Kb. Er is ook geen enkel verband tussen data en tijd.
Badge +3
Ik ga geen oordeel vellen. Maar ik heb totaal geen last van ik hoog dataverbruik.

En voor de apple gebruikers:
https://discussions.apple.com/thread/4328833?start=0&tstart=0
Badge
Geef me je email adres per persoonlijk bericht maar, dan stuur ik het je.


[email]speciaalvoorsimyo@hotmail.com[/email]
Badge
Geef me je email adres per persoonlijk bericht maar, dan stuur ik het je.
Badge
Beste Harm,

Ik sluit me volledig bij je aan en wil je indien mogelijk ook helpen met dit probleem wat door Simyo genegeerd wordt. Ook ik heb inmiddels een rekening van over de 250 euro ontvangen van Oktober, terwjil ik (zoals al meerdere malen vermeld in dit topic) dit ZEKER NIET verbruikt heb!!
Ik heb ConsuWijzer al ingeschakeld en ben al geinformeerd door hun over hoe we dit het beste aan kunnen pakken.

Ik ben ook namelijk niet van plan dit absurd hoge bedrag te gaan betalen, als ik dit niet verbruikt heb.

Laat me maar weten als je iets op touw gezet hebt en ik help je indien noodzakelijk!


Beste Timmeh,

Ik heb ook een bericht gepost op de facebookpagina van Simyo, Ik hoop hier zoveel mogelijk mensen mee te bereiken die hetzelfde ervaren. Kun je me vertellen wat ConsuWijzer voor advies gaf? Ik denk dat het verstandig is om dit grondig aan te pakken.

Groet,
Harm
Badge
Beste Harm,

Ik sluit me volledig bij je aan en wil je indien mogelijk ook helpen met dit probleem wat door Simyo genegeerd wordt. Ook ik heb inmiddels een rekening van over de 250 euro ontvangen van Oktober, terwjil ik (zoals al meerdere malen vermeld in dit topic) dit ZEKER NIET verbruikt heb!!
Ik heb ConsuWijzer al ingeschakeld en ben al geinformeerd door hun over hoe we dit het beste aan kunnen pakken.

Ik ben ook namelijk niet van plan dit absurd hoge bedrag te gaan betalen, als ik dit niet verbruikt heb.

Laat me maar weten als je iets op touw gezet hebt en ik help je indien noodzakelijk!
Badge
Net als Franklin ben ik ook overgegaan van TRINGG naar Simyo en ook ik heb sinds mei 2011 een prima verstandhouding met Simyo. Iedere maand wist ik precies waar ik aan toe was... tot mijn vorige factuur. Opeens is mijn dataverbuik extrabitant hoog. Ik kan u verzekeren dat ik niet opeens streaming audio of video ben gaan bekijken op mijn telefoon. Ik heb het gevoel dat ik juist minder data zou moeten verbruiken > veel met auto gereden dus niet in het OV het nieuws gelezen. Na het zien van mijn factuur maar direct mijn data bundel vebroken en gaan kijken of meer mensen hier last van hebben. Dit blijkt zo te zijn dus ik ben benieuwd naar uw oplossing. Daarnaast heb ik nooit van u een notificatie ontvangen dat ik mijn databundel heb verbuikt. Volgens de instelling op mijn pagina moest ik hier wel een waarschuwing van ontvangen.

Is het opgelost?
Zo niet replay als u wilt!
Badge
Al sinds 4 dagen geen gebruik kunnen maken van mijn telefoon, sim is geblokkeerd vanwege hoge internet verbruikskosten. Zojuist de mail gekregen:

 


Natascha, 23-Nov 08:46 (CET):

Beste HEHM Thiessens,

Uit onze gegevens blijkt dat u geblokkeerd bent vanwege hoogverbruik. De rekening bedraagt momenteel €669.31. Wij kunnen u heraansluiten als u een tussentijdse betaling van minimaal €334.66 naar ons overmaakt. Op het moment dat u het bedrag betaald heeft, kunt u ons een betaalbewijs in de vorm van een printscreen mailen.

Om het snelst te worden heraangesloten is het beter om, gelijk nadat u het mailtje heeft verstuurd, telefonisch contact met ons op te nemen. Op deze manier kunnen wij dit gelijk bij onze financiële afdeling neerleggen zodat wij u kunnen heraansluiten. U kunt de tussentijdse betaling overmaken naar:

Rekeningnummer: 12.15.03.038
T.a.v. Buckaroo Online Payment Services
Onder vermelding van "Simyo" en uw mobiele nummer

Let op dat op het betaalbewijs het rekeningnummer van Buckaroo en van u zelf zichtbaar is!

In onderstaande link staan instructies voor het maken van een printscreen:
HOE BESTAAT HET????

Ik gebruik internet alleen voor whatssapp en af en toe mail binnen halen!
Hier is iets goed fout!

Ondertussen kan ik geen geld meer overmaken naar mijn betaalrekening, deze is van de ing en ik krijg via mijn mobiel de tan codes binnen. Dit probleem heb ik uitgelegd via twitter maar hier wordt niks mee gedaan, ik vind dit een enorme schande!!

Voor alle gebruikers van Simyo Ik stel voor dat we hiermee naar de consumentenbond en kassa stappen! Ik stel dan ook voor om ons te verenigen als groep! Ik zal aanstaande week hier meteen werk van maken!
Voor mensen die ideen hebben graag contact opnemen via dit forum.

Met vriendelijke groet,

Harm Thiessens
Net als Franklin ben ik ook overgegaan van TRINGG naar Simyo en ook ik heb sinds mei 2011 een prima verstandhouding met Simyo. Iedere maand wist ik precies waar ik aan toe was... tot mijn vorige factuur. Opeens is mijn dataverbuik extrabitant hoog. Ik kan u verzekeren dat ik niet opeens streaming audio of video ben gaan bekijken op mijn telefoon. Ik heb het gevoel dat ik juist minder data zou moeten verbruiken > veel met auto gereden dus niet in het OV het nieuws gelezen. Na het zien van mijn factuur maar direct mijn data bundel vebroken en gaan kijken of meer mensen hier last van hebben. Dit blijkt zo te zijn dus ik ben benieuwd naar uw oplossing. Daarnaast heb ik nooit van u een notificatie ontvangen dat ik mijn databundel heb verbuikt. Volgens de instelling op mijn pagina moest ik hier wel een waarschuwing van ontvangen.
Beste Alex,
      
Klopt precies wat je zegt :6/11/12 weer aangesloten. Maar is toch niet binnen 1 uur (25 uur) zoals mij werd gezegd of zo als het op de site staat!!!!
                                              7/11/12 Zie je een internet sessies terug ???? Graag waar jij het ziet .... mailen. naar mij !!!!

                                             Hele grote dikke koeien letters : je vraag mailen binnen 1 dag antwoord een contact formilier 3 dagen .    
                                             Wanneer heeft U op mijn bericht gemaild???

                                             Simyo dingen die je niet  na kan komen moeten jullie niet beloven  .

                                              15/11/12 : 30 min in de wacht niemand aan de lijn gekregen want de was tijd 17.00 ( en weer de wacht tijd is anders dan u die van ons gewend bent ? ??????Kijk op de site voor meest gestelde vragen.......waar dan??????

                                              Alex ik vraag nog eenmaal ik eis zwart op wit mijn internet gegevens??(incl de tijden in gelogd met 3 g en uitgelogd)
                                              Zo niet , moet ik andere stappen maken .Het kan niet zo zijn dat deze mensen precies de zelfde klacht hebben.

                                                  
 
                            
Badge
Hoi Alinta,

Ook ik heb hetzelfde probleem gehad. Gelukkig had ik geen hoge rekening en kwam ik er op tijd achter. Tot op heden ben ik er met de klantenservice ook niet helemaal uitgekomen en ben ik bang dat er ook geen passende oplossing voor beide partijen zal komen. Het blijft vingertjes wijzen..

Het blijft een beetje een vaag verhaal dat er bepaalde gegevens niet vrijgegeven kunnen/mogen worden.

Het enige wat ik kan zeggen, check je inbox van je persoonlijke berichten 😉
Badge
Hier ook iemand met hetzelfde probleem, Ik ben al 2 jaar klant bij simyo en altijd na tevreden geweest.
tot afgelopen maand, Ik kreeg een rekening van de maand september met een rekening van 269,-.
Dit klopt echt niet.

Ik ben nog nooit boven mijn databundel uitgekomen ik verbruik iedere maand ongeveer 300mb.
En ik hou altijd over, Ik weet zeker dat dit niet mijn schuld is.

Simyo zegt dat het probleem bij apple ligt, en dat ik apple moet benaderen.
Maar dit kan helemaal niet, Ik heb al een jaar dezelfde iphone en ben nog nooit buiten mijn bundel gegaan.

Inmiddels heb ik apple benadert, maar ze zeggen dat er ergens een fout moet liggen bij simyo.
Want er was niks mis met mijn update of iphone.

Graag wil ik van simyo weten wat er aan de hand is?
Er zijn al zoveel mensen met hetzelfde probleem dit kan geen toeval meer zijn.
En verder wil ik exact weten welke site's ik heb bezocht met mijn telefoon en waar mijn data bundel aan op is gegaan.

Ook hoop ik op een passende oplossing want de klantenservice is ver te zoeken, 20 min aan de telefoon en dan word de verbinding verbroken.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum frencklin,

Ik heb je aansluiting bekeken en geconstateerd dat je aansluiting op 4/11/12 is geblokkeerd wegens hoogverbruik. Je hebt vervolgens een vooruitbetaling gedaan zodat we je weer konden aansluiten. Dit is op 6/11/12 ook gebeurd. Vervolgens heb je weer gebruik gemaakt van internet. Ik zie vanaf 7/11/12 weer internet sessies terug.

In totaal heb je in november voor € 177,56 internet kosten gegenereerd. Hiervan heb je inmiddels € 75 betaald. De berekening die jij maakt kan ik niet herleiden uit je aansluiting.

Groetjes,

Alex
Badge +2
Beste RobinG,

Uit onze gegevens blijkt dat je aansluiting inmiddels is gedeblokkeerd. Wij gaan er van uit dat het probleem is opgelost.

Groetjes,

Arie

Reageer