.

Beantwoord

hoge rekening internet gebruik door onbekende oorzaak

  • 4 February 2013
  • 5 reacties
  • 763 Bekeken

Badge
L.S.,
we zijn ons rot geschrokken! De factuur over december vermeld een bedrag van circa 326 euro waarvan 323 euro verbruikskosten internet gebruik. Deze verbruikskosten zijn gespecificeerd in 388 pagina's a 80 specificatieregels! Iedere regel met een globaal verbruik van 8 kB tegen kosten van 1 eurocent. Deze registratie soms meerdere keren per minuut waarbij de regelmatige gebruiker (Tom-Peer) op school zit en telefoon niet mag gebruiken , of 's nachts als hij slaapt. Wat is hier aan de hand, en kan Simyo nagaan waarmee verbinding gelegd wordt?
Is het mogelijk dat een listig geprogrammeerd appje met spelletje dit veroorzaakt, en waarom verloopt het dataverkeer dan niet via onze WiFi?
We tekenen uiteraard bezwaar aan. De rekening van januari moet ook nog komen!!((. Vanaf heden stoppen we vooralsnog met de Simkaart van Simyo en het abonnement tot helder is wat dit heeft veroorzaakt.
Graag een verklarende en helpende hand hierin.
Met vriendelijke groet,

Hendrik (de vader van Tom-Peer) 
icon

Beste antwoord door Scotsman 5 February 2013, 00:26

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge
Dit probleem heb ik ook. Vandaag zag ik opeens een reminder in mijn mailbox van een openstaande factuur. Ik schrok me kapot toen ik het bedrag zag staan. De hoge rekening kwam door het internetverbruik. Tijdstippen kunnen simpelweg niet kloppen, net als de hoogte van het verbruik op een bepaald tijdstip. Deze factuur gaat ook over de maand december, net als die van uw zoon. Helaas kan ik u geen antwoord op de vraag geven hoe dit kan, ik hoop dat herkenning ook een beetje helpt. Ook ik ben bang voor de rekening van januari en ben van plan simyo te bellen voordat deze binnenkomt, zodat ik mij hierop kan voorbereiden. Helaas is er weinig in te brengen tegen een factuur, omdat de exacte tijden erin vermeld staan. U kunt wel zeggen dat uw zoon toen sliep, maar bewijs heeft u eigenlijk niet. Simyo heeft het verbruik kennelijk toch geregistreerd en dat zal hun standpunt ook zijn in dit verhaal. Ikzelf heb inmiddels mijn rekening betaald, maar ik snap ook echt niet hoe dit heeft kunnen gebeuren... 
Reputatie 7
Badge +9
Simyo kan en zal waarschijnlijk registreren waarmee via het internet contact wordt gelegd, maar mag deze gegevens niet aan de klant doorgeven i.v.m. privacy wetgeving.
Oplossing: installeer een appje dat keurig bijhoudt voor elke geinstalleerde app hoeveel data er wordt gedownload/upload via wifi en via 3G. Je kunt er niet van uitgaan dat als de eigenaar van de smartphone op een oor ligt of op school zit, de smartphone ook ligt te pitten. Het tegendeel is vaak waar. Remedie: uitzetten dat ding (of de 3G data uitzetten). Een bijkomend probleem met iPhones is dat onder het vorige iOS er stiekem op 3G werd overgeschakeld ook al is er wifi, met alle financiele gevolgen van dien. Met iOS 6.1 schijnt dat te zijn verholpen.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Tom-Peer en Melanie1997,

Zoals Scotsman al aangeeft zijn er allerlei oorzaken waardoor een toestel verbinding kan maken met internet. In dit topic staat veel informatie over hoe je toestel veel mb's verbruikt en hoe je dit kunt voorkomen. Als een toestel verbinding heeft met een wifi netwerk en het wifi signaal valt weg, dan zal het toestel een alternatieve verbinding proberen. Het netwerk van de mobiele provider is een alternatieve verbinding. Hierdoor ben je je niet altijd bewust van het internet gebruik.

Groetjes,

Alex
Sorry Alex,
maar zo ga u niet met je klanten om,. tegenwoordig kunt je bijna overal vanaf 15 of 20€ onbeperkt internetten en anders je krijgt een waarschuwing wanneer je over je MB's heen bent.
Alleen bij jullie SIMYO klampen mensen met problemen door jullie Internet BELACHELIJK... Doe er wat aan.
Want ik heb precies dezelfde klacht ben sinds 2011 trouwe klant van SIMYO. December is gister 170€ van mijn rekening afgeschreven door alleen Internet verbruik hoeist het MOGELIJK en januari zag ik 209 open staan en de maand is nog niet eens voorbij.. EN NU?????
Badge +6
Sorry Alex,
maar zo ga u niet met je klanten om,. tegenwoordig kunt je bijna overal vanaf 15 of 20€ onbeperkt internetten en anders je krijgt een waarschuwing wanneer je over je MB's heen bent.
Alleen bij jullie SIMYO klampen mensen met problemen door jullie Internet BELACHELIJK... Doe er wat aan.
Want ik heb precies dezelfde klacht ben sinds 2011 trouwe klant van SIMYO. December is gister 170€ van mijn rekening afgeschreven door alleen Internet verbruik hoeist het MOGELIJK en januari zag ik 209 open staan en de maand is nog niet eens voorbij.. EN NU?????


Hoi Rbreda,

Ik zie dat moderator -Ernst je vraag hier heeft beantwoord. Ik wil je vragen om de volgende keer je vraag in één topic te stellen zodat het overzichtelijk blijft 🙂.

Reageer