.

Beantwoord

Hoge rekening door internetgebruik en internet daarna 'uit'. Hoe kom ik nu weer op internet?

  • 3 May 2015
  • 9 reacties
  • 184 Bekeken

Dag,

Dinsdagavond is mijn telefoon overgeschakeld van het wifi-netwerk op mijn 3G-netwerk. Ik denk dat dit in april vaker is gebeurd. Ik Internet buiten de deur nauwelijks (beetje appen en mijn mail controleren) voornamelijk thuis 's avonds op de bank gebruik ik mijn telefoon. Ik weet niet hoe het kan dat mijn telefoon ineens vaker 3G pakt en niet ons wifi-netwerk. Veel apparaten werken op wifi en dit netwerk thuis is ook stabiel. Ik baal heel erg van mijn hoge rekening. Is hier misschien met u iets binnen te regelen? Ik ben erg tevreden over Simyo, dus ik wil ook best weer opnieuw een jaarcontract als blijk van vertrouwen aangaan.

Woensdag heb ik 100 euro aanbetaald op de rekening, zodat ik wel gewoon kon blijven bellen en sms'en. Mijn internet heb ik op mijn telefoon uitgezet.
Nu is er vandaag weer een nieuwe maand ingegaan en wil ik dus weer gebruikmaken van 3G, echter pakt mijn telefoon dat netwerk niet meer. Heeft u een idee hoe dit kan?

Alvast dank.

Groet,
Silke Smits
icon

Beste antwoord door maikel.twinnie 3 May 2015, 11:37

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Silke,

Wat vervelend zo'n telefoonrekening.
Heb je je telefoon al een keer aan en uit gezet? Heeft dit niet geholpen. Ook niet een kwartier?

Als het wifi netwerk naar oordeel van de telefoon minder is. Dan schakelt deze automatisch over op het netwerk van Simyo.
Misschien raadzaam om je bundel met 1 stap te vergroten. Dan heb je meer speling.
Ook het downloaden van bijlage of afbeeldingen vreet mb's uit de bundel. Misschien hier het geval?
Ook rond Simyo iedere sessie af op hele getallen.
Dag Maikel,

Top! 3G doet het weer. Ik moest inderdaad het toestel opnieuw opstarten. Dank je wel!
Ik denk dat ik inderdaad mijn bundel verhoog. De kosten zijn dan nog niet hoog, helemaal niet als het zoals in april fout gaat... Dat is erg pijnlijk. Dank voor de tip.
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Silke,

Graag gedaan.
Fijn dat ik kon helpen.
Als je nog andere vragen hebt of een probleem kom gerust naar het forum.

Nog een fijne zondag.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi silkesmits, welkom op ons forum!

Wat fijn dat maikel.twinnie je qua je internet al zo goed heeft kunnen helpen :)
In je gegevens zie ik dat je over je hoge factuur ook al wat mailcontact hebt gehad en dat je een heel fijne tegemoetkoming aangeboden hebt gekregen. Top :D
Het verhogen van je bundel is inderdaad wel een goed plan, dan ben je voor een paar Euro per maand wat zekerder dat je niet weer zo'n hoge factuur krijgt.

In het mailcontact dat je hebt gehad stek je nog een laatste vraag
In Mijn Simyo staat dat ik nog een tegoed heen van 950 mb van de 1000 mb. Klopt dit niet?

Je hebt op dit moment nog zo'n 945 MB tegoed voor de rest van deze maand. Dit komt omdat je je na drie mei tot nu toe ongeveer 55 MB verbruikt hebt.
Wil je weten waar je MB's aan op gaan? Dan kun je onze blogposts Nooit meer over je mobiele datalimiet heen en Krijg inzicht in het datagebruik van je apps eens doorlezen.
Daar staat in beschreven hoe je dat kunt terugzien in je telefoon. Dat mailtje beschouw ik bij deze als beantwoord ;)

Hebben ik je zo goed kunnen helpen?


maikel.twinnie; dankjewel voor je antwoord!
Dag Ernst (en Maikel),

Ja, ik ben erg goed tegemoet gekomen. Fijn dat ik deze fout een keer heb mogen maken en dat u mij daarin tegemoet bent gekomen. Top service!!!

In de mail stond dat mijn internetbundel op was, maar dat ging waarschijnlijk over de maand april. Fijn dat ik voor de maand mei weer gewoon mijn 1000 mb te besteden heb.

U heeft me goed geholpen. Dank voor de snelle reacties!
Reputatie 3
Badge +7
Hoi silkesmits,

Dat is fijn om te lezen! 😃 Graag gedaan, namens Ernst;) En als er nog eens iets is, weet je ons te vinden!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Silke,

Heb je je internet bundel vergroot?
Reputatie 4
Badge +10
Hoi maikel.twinnie,

Goede tip. Het is altijd handmatig om te kijken of je internetbundel wel groot genoeg is voor je internetverbruik 😳 Je bundels kun je dan altijd aanpassen op Mijn Simyo mocht die toch te klein (of te groot) zijn 🙂

Reageer