.

Beantwoord

Hoeveel MB nodig?

  • 31 December 2012
  • 3 reacties
  • 444 Bekeken

Badge
Hoi hoi ik ben van plan om een Iphone 4 aan te schaffen. Ik heb nu een Nokia met 200 MB maar ik gebruik het internet bijna niet (is vreselijk traag op die Nokia :p). Met zo'n Iphone wordt dat natuurlijk anders. Thuis heb ik Wifi. Mijn vraag is hoeveel MB heb je gemiddeld nodig? 500 of 1000? Alvast bedankt voor je reactie!
icon

Beste antwoord door Queenie1 4 January 2013, 11:27

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Is moeilijk op voorhand te zeggen Annabel.
Ik begon met 200mB en daar werd ik er nerveuzig van, 
toen nam ik 500mB en daar gebruik ik zowat niets van, 
dus ik ga weer terug naar 200mB.
E.e.a. is geheel afhankelijk van je verbruik buiten wifi.
Ik heb ook een iPhone4, maar reis niet per OV (daar zou ik denk ik het meest gebruik van internet maken)
en als ik in de rij voor een kassa sta bij een winkel heb ik geen bereik (bunker effect) , dus dat schiet ook niet op.
Reputatie 7
Badge +9
Start met 500 MB. Neem een app om je dataverbruik een aantal maanden te monitoren. En kijk na een paar maanden hoe je gemiddelde verbruik is en stel dan naar boven of naar beneden bij of laat het voor wat het is.
Wij kunnen inderdaad niet jouw internetgedrag beoordelen. Wat whatsappen, email checken, af en toe wat googlen......dan is 200 MB genoeg.
Maar bedenk dat de MB's je wel om de oren kunnen vliegen. Dus installeer een dataverbruik app. Is mijn dringende advies en houd je verbruik bij.
Badge
Hoi Annabel,

Ik sluit me aan bij de reacties van je mede gebruikers. Het is moeilijk te zeggen omdat ik niet weet wat je op het internet wilt doen. Iphone toestellen verbruiken best veel data, omdat er automatisch verbinding wordt gemaakt met internet en er automatische updates kunnen plaatsvinden die ook dataverbruik kosten. Maar zolang je geen filmpjes gaat bekijken/downloaden, radio gaat streamen of iets dergelijks, zal het verbruik niet torenhoog zijn. Ook handig is om je mobiele date uit te zetten op het moment dat je een beschikbaar wifi netwerk hebt.

Ik raad iPhone gebruikers meestal aan om te beginnen met 1000MB. Mocht het teveel zijn, dan kan je altijd nog je internetbundel verlagen.

Reageer