.

Beantwoord

Hoe zit het met mijn verdwenen tegoed?

  • 17 June 2015
  • 4 reacties
  • 509 Bekeken

Badge
Beste forumlezers,

Ik heb maandelijks een klein abonnementje bij Simyo met 500 mb internet. Tot mijn grote verbazing was het resterende tegoed van ongeveer 225 mb verdwenen in een ochtend dat mijn toestel uit stond, zelfs mijn telefoon (zie bijlagen) geeft dit verbruik niet aan.

Kan iemand mij helpen?
icon

Beste antwoord door Ali 18 June 2015, 14:29

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi levylobregt,

Goed dat je weer terug bent op het forum.

Ik zie dat je de vraag ook per e-mail hebt gesteld. Op 16 juni heb je tussen half negen en twaalf uur ongeveer 231 MB's verbruikt.

Over het verbruik kunnen we kort zijn, dat is er geweest. Zodra je met je simkaart verbinding legt met het netwerk registreren we de data dat je verbruikt. De websites die je bezocht hebt en welke handelingen je op het internet verricht worden niet bijgehouden.

Je hebt in totaal 3 sms-berichten ontvangen over je internetverbruik. Het 50% bericht is op 11 juni verstuurd. De 80% en 100% verbruiksnotificatie zijn beiden op 16 juni verstuurd. De eerste van de 2 heb om 11:33 uur en de tweede om 12:14 uur.

De bijlages gaan over je geĂŻnstalleerde apps. Vaak neemt het systeem ook verbruik op zijn rekening. Dit verbruik kan je vinden als je op Systeem klikt.

Om onverwachte internetverbruik en kosten in de toekomst te voorkomen kan je naast de datateller op je toestel ook MB-meters gebruiken als Cisco Data Meter of Onavo extend
Badge
Zoals je waarschijnlijk wel kunt zien bij de laatste bijlage zie je toch echt dat het dataverbruik van het systeem er ook bij staat.

Ik ben ondertussen zo´n 14 euro over mijn bundel omdat jullie simkaart zonodig 80mb moet verbruiken ten tijde van het gebruik van 2 minuten internet. Bizar.

Wat mij betreft niet beantwoord.
Reputatie 7
Badge +9
Als je op Systeem klikt krijg je een waslijst van iOS functies die mobiele data gebruiken. Dit verbruik wordt veroorzaakt door de iPhone, en met name iOS. De simkaart is alleen maar een soort doorgeefluik en verbruikt zelf geen data.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi levylobregt,

Bedankt voor je reactie.

De simkaart registreert het verbruik zodra het in contact staat met het netwerk. Ook op 16 juni is dit het geval geweest. Aan de hand van je verbruik kan ik niets vreemds vaststellen. We kunnen niet inzien welke websites je hebt bezocht of welke apps je gebruikt hebt. Aan de hand van de bovenstaande tips van Scotsman en van mij zou je dit zelf kunnen nagaan.

Heb je de oorzaak kunnen achterhalen?

Reageer