.

Beantwoord

Hoe zit het met de vernieuwing van KPN 4G?

  • 29 May 2015
  • 2 reacties
  • 194 Bekeken

Badge
Ik heb de volgende vraag, door steeds meer vraag naar sneller mobiel internet gaan de providers over op zgn stapelen.zoedoende kan de IPhone ook de snelheid halen die Samsung reeds heeft. Volgens de info van KPN doen zij dit op de 1800Mhz band. Deze werkt reeds in de randstad.
Nu komt mijn vraag ik bezit een IPhone 5 welke alleen de 1800Mhz heeft zodoende werkte het 4G hier niet op. Maar nu KPN gebruik maakt van deze band voor sneller mobiel internet welke dus op 1800Mhz draait lijkt mij dat de IPhone 5 nu in de randstad op 4G+ werkt van KPN. De laatste vraag is het 4 G van Simyo werkt toch op het netwerk KPN. Zou het zodoende mogelijk zijn dat de IPhone 5 nu het 4G van Simyo kan gebruiken wel dan alleen in de randstad. Of zit ik er helemaal naast.
icon

Beste antwoord door Ernst 2 June 2015, 10:06

Bekijk originele reactie

2 reacties

Badge +1
Het lijkt mij dat simyo ook van 1800 mhz gebruik gaat maken.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Noortje55,

Wat je vraagt kan in principe. En ik zeg heel bewust in principe.
Daar waar KPN 4G aanbiedt op 1800 MHz, kun je met Simyo daar ook gebruik van maken. In de randstad is de 1800 MHz band alleen nog lang niet dekkend en in jouw woonplaats is het er ook nog niet, ben ik bang.
Je woont toch net wat te ver boven de randstad.
Voor wat betreft het 'stapelen', dat kan enkel in gebieden waar je 4G op 800 MHz én 1800 MHz hebt. Dat is namelijk stapelen; als het één wegvalt of te druk is, kun je de andere band gebruiken.

Concluderend; ik denk niet dat het in jouw woonplaats waard is om €5 te betalen voor 4G.

Dsc88; dank je voor het meedenken!

Reageer