.

Beantwoord

Hoe zet ik 4G aan op een OnePlus One?

  • 12 April 2017
  • 4 reacties
  • 911 Bekeken

Krijg nu mooi 4G, alleen hoe krijg ik dit werkend op one+, en kan ik instellen dat toestel automatisch overgaat van wifi naar 4G
ben een leek op dit gebied, en toestel gekregen van mijn zoon
icon

Beste antwoord door franswon 12 April 2017, 21:21

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo antonv

Ik heb wat speurwerk voor je gedaan:

KPN 4G en de Oneplus One



Het netwerk van KPN heeft landelijke dekking voor wat betreft 4G. Dat is natuurlijk leuk, echter is vrijwel heel dit netwerk gebaseerd op de 800Mhz frequentie (de 20 band) waardoor deze niet bruikbaar is met de Oneplus One. Er worden momenteel wel 1800Mhz masten geplaatst, echter gaat het nog een tijd duren voordat hier uitgebreide dekking voor is.

Ik weet niet of er bij jou in de buurt een 1800 MHz mast staat, als dit zo is kan je gewoon via de handleiding 4G instellen, als je mobiele data uitschakelt en Wi-Fi staat aan dan zal je Wi-Fi thuis of een andere voor het toestel bekende plaats automatisch inschakelen. Als mobiele gegevens aanstaan en je raakt buiten bereik van Wi-Fi dan zal het toestel, indien ingesteld, automatisch verbinding maken met het mobiele netwerk, of dit nu 3G of 4G is.
Het is raadzaam wanneer je thuis Wi-Fi hebt mobiele data daar uit te schakelen, anders loop je toch het risico dat bij een zwak Wi-Fi signaal het mobiele internet wordt gebruikt.
Een belangrijk stuk heeft franswon al gedaan..o.a. ook zet mobiel netwerk, data via Simyo alleen aan wanneer nodig !
Voor de zekerheid vermeld ik nog even de juiste APN, instellingen voor mobiel internet .
Lees daarvoor ☆ dit topic ☆ .
Ik zou ook niet kiezen voor automatisch overgaan van Wifi naar mobiele data. Dat kan nog wel eens lelijk tegen gaan vallen i.v.m. hoogverbruik zonder dat je er erg in hebt. Zelf Simyo als provider raad dat af. Dus advies van Friesian is zeker aan te raden, alleen aanzetten mits nodig.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi antonv,

Welkom op het Forum!

Wat leuk dat je gebruik wilt maken van ons gratis 4G. :D

ik zie dat de heren je goed hebben geholpen! Met je Oneplus One kun je in feite wel 4G gebruiken, alleen niet overal. Dit komt omdat je telefoon de frequentie 800 Mhz niet ondersteunt. Op dit moment kun je 4G voornamelijk alleen gebruiken via deze frequentie gebruiken. Gelukkig is KPN wel heel druk bezig met de uitrol op frequentie 1800 Mhz. Dit wilt zeggen dat als je een zendmast in de buurt hebt op deze frequentie, je misschien wel 4G kunt gebruiken.

Schakel je 4G gerust aan via Mijn Simyo en houd even in de gaten hoe je dekking is. Het wilt namelijk wel eens voorkomen dat als je 4G aanzet, dat je internetverbinding wat minder wordt. Geldt dit ook voor jou? Zet dan je 4G uit op je telefoon, door over te schakelen op het 3G netwerk. Deze optie vind je vaak op je telefoon via Instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus. Wil je weten hoe jij je internet kunt instellen op je telefoon? Klik hier voor de juiste instructies.

Het is trouwens af te raden om je telefoon automatisch over te laten gaan naar ons mobiele netwerk. Dit komt omdat je telefoon dan op zoek gaat naar de meest sterke verbinding. Als je wifi signaal een beetje wegvalt, dan schakelt je telefoon al naar ons over.

Laat je het weten als je hier vragen over hebt?

@ Franswon, Friesian en Ray, erg bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Asma

Reageer