.

Beantwoord

Hoe voorkom ik verbruik buiten de bundel?

  • 14 June 2016
  • 6 reacties
  • 192 Bekeken

Badge
Ik heb vorige maand een prepaid internetbundel gehad, m?ractie daarvan gebruikt voordat de maand over was. Nu dacht ik via wifi te hebben geinternet, maar krijg bericht dat ik buiten de bundel MB heb verbruikt. Hoe kan ik dat voorkomen?
icon

Beste antwoord door Ilias 15 June 2016, 11:08

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Hoi Pili!

Wat vervelend dat je internet buiten de bundel hebt verbruikt! Ik hoop je zo goed mogelijk te kunnen informeren hoe je dit kan tegengaan.

Het kan zijn dat je verbonden bent geweest met de Wi-Fi, maar dat deze op één of andere moment een zwakker of geen signaal had. Je toestel schakelt dan automatisch over naar de mobiele gegevens. Dit zorgt ervoor dat je eerder buiten de bundel komt of buitenbundelkosten maakt. Dat is natuurlijk niet handig. Ik raad je daarom aan om de mobiele gegevens uit te schakelen als je verbonden bent met de Wi-Fi. Zo voorkom je het overspringen van de Wi-Fi naar het mobiele netwerk.

Verder is het altijd handig om bepaalde instellingen op je toestel aan te passen ten voordele van je eigen portemonnee. Denk dan aan het uitschakelen van de optie om updates uit te voeren van apps/software via het mobiel netwerk. Voor meer informatie hierover raad ik je aan om deze blog door te nemen.

Je hebt een Prepaid aansluiting, dat kan natuurlijk enorm handig zijn! Als je echter een fervente internetgebruiker bent, dan is het wellicht aan te raden over te stappen naar een Sim Only! Je krijgt dan meer data voor minder geld! Iets om over na te denken :D

Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Ilias
Badge
Ik heb eenmalig een prepaid bundel gekocht maar zo weinig gebruikt dat het niet loont misschien een kleinere bundel overwegen. Bedankt voor je reactie.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Pili,

Dan is dat zeker het overwegen waard!

Groetjes,
Caspar
Het is toch wel raar dat je geen blokkade kan instellen voor internet buiten de bundel, terwijl je wel je bundel gewoon kan gebruiken. Doet mij iig nu overwegen naar bijv vodafone over te stappen, daar kan dat wel
Ik heb dit topic ooit gemaakt. Jammer dat er niks mee gedaan is om een bescherming te bieden...
https://forum.simyo.nl/gewoon-slim-92/pollwelke-bescherming-zouden-jullie-waarderenwillen-tegen-hoge-datakosten-27919
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ldonkers en Friesian,

Dank voor de feedback! Zoals Friesian aangeeft, hebben we het hier eerder over gehad. Een blokkade is zeker iets om over na te denken! Natuurlijk hebben we nu wel systemen die ervoor zorgen dat men op tijd gewaarschuwd wordt over dataverbruik. Zowel bij 80% als bij 100% krijg je een SMS over je dataverbruik. Daarna kun je ervoor kiezen om je internetoptie uit te zetten, of om extra MB's te kopen. Die verantwoordelijkheid leggen wij bij jullie 🙂 Je hebt het helemaal zelf in de hand!

Hebben jullie nog andere vragen hierover?

Groetjes,
Jihane

Reageer