.

Beantwoord

Hoe komt het dat ik vreemd en onbekend dataverbruik heb op mijn iPhone?



Toon eerste bericht

33 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Jacco,

Zulke grote hoeveelheden zijn vrijwel altijd updates, ook bewakingscamera's kunnen snel een hoop data verbruiken (weet ik uit ervaring...)
Helaas, na het opvolgen van bovenstaande adviezen (waarvoor dank!) wordt er nog steeds data van 60mb verstuurd/opgehaald. Vandaag is dit gebeurt terwijl ik mijn WiFi had ingeschakeld en thuis was, dus het lijkt mij dat deze ook verbinding had.

Voor de zekerheid heb ik ook een heel aantal apps verwijderd voor het geval het hier in zou zitten maar dat is ook niet het t geval.

Het vreemde is ook vooral: volgens de Simyo app is er 59mb verbruikt maar wanneer ik onder de mobiele instellingen kijk is het meeste verbruikt door Facebook (44mb) en dat is een verbruik over 2 dagen gemeten..

Heeft iemand nog enig idee waar dit in kan zitten?

Groeten, Jacco
Goedemorgen,

"Gebruik mobiele data" voor automatische updates stond al uit, nu ook "Automatische downloads" maar uit gezet.
Ik heb de app die in het blog wordt besproken (My Data Manager) geinstalleerd, maar ook deze geeft "Other" aan als grootverbruiker. Dit helpt dus helaas niet veel.

Wellicht heeft het uitzetten van automatische downloads geholpen, ik ga het de komende dagen even in de gaten houden.

Groeten!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Jaccovk,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je MB's opgaan, terwijl je niet weet waar aan ze opgaan. Goed van je dat je wifi-assistentie uit hebt gezet!

Vanwege privacy redenen kan ik helaas niet voor je inzien waar je MB's aan opgaan. Gelukkig kun je dit zelf wel. Met de blog in Friesian z'n bericht, kan je meer te weten komen over je eigen MB verbruik. Heb je deze blog al doorgelezen? Ben je er wijzer uit geworden?

@franswon en Friesian bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Caspar
Neem dit ook even door...
https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/

Bij gebruik van Wifi zet mobiel data uit. En s-nachts je telefoon op vliegtuigstand en daarna wifi aan. De sim is dan geblokkeerd voor alle verkeer.
Reputatie 7
Badge +9
Het zijn ongetwijfeld updates, je toestel dus zodanig instellen dat updates alleen via Wi-Fi kunnen plaatsvinden!

Specifiek voor de iPhone https://forum.simyo.nl/iphone-ios-72/stel-updates-alleen-gedaan-worden-via-wifi-op-mijn-iphone-31207
Hoi Franswon,

Over de WiFi assistentie heb ik al eens gelezen en deze heb ik toen ook uit gezet, dit heeft echter weinig geholpen. Ondertussen zit ik al op ruim 60mb onbekend data verbruik vandaag, 44mb hiervan heeft plaatsgevonden toen ik achter het stuur zat (als de tijd in de Mijn Simyo app klopt) en dus de telefoon niet in mijn handen had.

Waar zou ik dit verbruik kunnen zoeken?
Reputatie 7
Badge +9
Hoi JaccovK,

Het is een bekend verschijnsel (niet alleen bij de iPhone) dat er ongewild data wordt gebruikt. Als de Wi-Fi assistent of bij Android Slimme Netwerkwissel aanstaat dan is het vrijwel zeker dat de updates van het systeem en apps niet alleen via Wi-Fi verlopen!
De datastroom wordt door Simyo/KPN in blokjes van ongeveer 60 MB weergegeven ook al is het totaal bijv. 400 MB

Meer informatie vind je hier.

Reageer