.

Beantwoord

Hoe kan ik opeens veel internetverbruik hebben?

  • 19 April 2017
  • 3 reacties
  • 557 Bekeken

In de maand maart is mijn internetverbruik ver boven mijn bundel gegaan. Nu heb ik bekeken wat hiervan de oorzaak was. Toen zag ik dat er meerdere keren op momenten dat ik lig te slapen s' nachts aangegeven word dat ik 59 mb verbruik zonder dat ik dus iets doe. Mijn telefoon ligt s' nachts gewoon aan de lader en is verbonden met wifi. Nu ben ik in andere maanden terug gaan kijken of dit vaker is gebeurd zonder dat ik dit gemerkt heb en dit is het geval. Op momenten dat ik zeker weet dat mijn telefoon met wifi verbonden is en dat ik lig te slapen word er aangegeven dat er 59 mb is verbruikt. Het is ook elke keer precies 59 mb. Ik zou dus niet weten hoe dit kan..
icon

Beste antwoord door Caspar 21 April 2017, 17:34

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
59MB is het grootste sessie, die Simyo rekent. Als je bijvoorbeeld in een keer een filmpje/bestand van 150MB bekijkt/download, dan zie je dat in Mijn Simyo terug als 2 x 59MB en 1 x 32MB

59MB zegt dus niets meer dan in deze sessie is 59MB of meer (zie volgende regel) verbruikt. Het is niet raar dat je die tegen komt.
Reputatie 7
Afkloppen, het gaat al weer een tijdje goed, maar het lijkt te maken te hebben met de iPhone. Zolang ik een iPhone heb, wordt met enige regelmaat, vaak net even over 00:00 uur, enkele tientallen MB's verbruikt. Ook mensen in mijn omgeving die een iPhone hebben, ervaren hetzelfde. Nogmaals, ik ben er al weer een tijdje van verschoond gebleven, maar het is schijnbaar een proces binnen iOS dat met enige regelmaat data verbruikt.

Wat je zou kunnen doen is vanaf volgende maand op 01 mei de datateller in iOS resetten om dan vanaf dan je dataverbruik te monitoren. Op deze manier krijg je er grip op en kun je zien welk proces of welke app 's nachts je data verbruikt.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Myrthe78,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat er zoveel internet is verbruikt terwijl je aan het slapen was en je toestel verbonden was met de wifi. Zet wifi-assistentie uit om te voorkomen dat je toestel overschakelt op 3G als je wifi-signaal even minder goed is. Hiermee voorkom je dat je thuis opeens op 3G komt te zitten en MB's verbruikt.

Lees ook even dit blog. Hier staan echt heel veel tips in om je internetverbruik onder controle te houden

Ik heb je overigens 1000 MB gegeven om deze maand nog even door te komen voor het geval dat je toch te weinig hebt. Je kan deze MB's activeren op je Mijn Simyo.

Heb je hier nog vragen over?

@Groentjuh en RicoK bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar

Reageer