.

Beantwoord

Hoe kan ik MB's verbruiken terwijl ik op wifi zit?

  • 12 February 2016
  • 2 reacties
  • 174 Bekeken

Hoe is het mogelijk dat ik in mijn verbruik overzicht zie, dat ik MB's heb gebruikt, terwijl ik op mijn Wi-Fi zit?
icon

Beste antwoord door Angela 13 February 2016, 13:14

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hei A.Pauwels.

Welkom op dit forum.
Begrijp ik goed dat je geen internetbundel wilt gebruiken?
Je kunt via Mijn Simyo je internetbundel uitschakelen als je dit niet wil gebruiken.

Dit kun je doen via Mijn Simyo.
- Instellingen,
- Beltegoed en tarieven.

Hoor het graag als je meer info wil.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi A.Pauwels,

Welkom op het Simyo Forum.

Goed dat je dit even komt vragen. Ik begrijp dat het verwarrend kan overkomen dat je data verbruikt terwijl je op wifi aangemeld bent.

Veel mensen vertrouwen hun wifi verbinding volledig en dat is niet altijd even verstandig. Een wifi verbinding kan, hoe sterk deze ook is, af en toe wankelen. Het kan zijn dat jouw provider van het vaste net een update uitvoert waardoor de verbinding even wegvalt. Daarnaast is het ook mogelijk dat de verbinding simpelweg even niet stabiel is en hapert.

Op dit soort moment vallen er 'gaten' in jouw wifi netwerk. Jouw telefoon is zo gemaakt dat hij altijd een verbinding behoudt. Als er dus 'gaten' vallen in het netwerk, zal jouw telefoon dit automatisch opvullen met ons netwerk. Hierdoor kan het dus zijn dat je een aantal MB's verbruikt.

Om dit te voorkomen, kan ik je aanraden om de mobiele data in jouw telefoon uit te zetten. Hiermee zorg je ervoor dat je alleen gebruik kunt maken van wifi. Is deze verbinding dan even niet stabiel, heb je of geen internet of het is wat trager dan verwacht. Maakt dit het wat duidelijker voor je?

@Niels, bedankt voor het meedenken 🙂 Wie weet heb je ook nog iets aan deze informatie!

Groetjes,
Angela

Reageer