.

Beantwoord

Hoe kan ik MB's verbruiken als ik op wifi zit?

  • 20 November 2015
  • 5 reacties
  • 1282 Bekeken

Badge
Hoe kan ik -als mijn telefoon thuis ligt en verbonden ben met m'n eigen wifi- toch kb verbruiken. Ik heb bij instellingen staan dat updates alleen mogen als ik verbonden ben met wifi.
icon

Beste antwoord door Scotsman 20 November 2015, 13:53

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dat is niet voldoende om ongewenst internetverbruik via 3G/4G te voorkomen. De belangrijkste reden is dat internet via WiFi niet erg betrouwbaar is, en een smartphone kan makkelijk overschakelen op data via 3G/4G als de verbinding via WiFi hapert of stopt. Oplossing: zet mobiele data helemaal uit op je smartphone, of zet internet op je mobiel uit op Mijn Simyo.
Of er bij jou deze optie ook bestaat op je telefoon weet ik niet, maar controleer instellingen wifi.
Staat uit 'Slimme netwerkwissel of Wifi-assistent'? indien aanwezig op uit zetten/houden.
Badge
Hoe kan ik -als mijn telefoon thuis ligt en verbonden ben met m'n eigen wifi- toch kb verbruiken. Ik heb bij instellingen staan dat updates alleen mogen als ik verbonden ben met wifi.
Badge
Dank je wel Scotsman, ik heb mobiele data uitgezet en heb nu al 2 dagen geen data verbruik meer.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Riavandertorre,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat goed dat je al antwoord gehad hebt van Scotsman! Dit is inderdaad precies wat er kan gebeuren als je aangemeld bent op wifi. De tip die hij geeft is de beste tip die wij je kunnen geven. Maak er een gewoonte van om je mobiele data uit te zetten zodra je op wifi aangemeld bent :)

Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

@Scotsman, bedankt voor je duidelijke uitleg 😃
@Friesian, bedankt voor je aanvulling! Ook deze optie uitzetten helpt al een stuk!

Groetjes,
Angela

Reageer