Op 7/8/9 oktober had ik mijn mobieltje uitgeleend aan mijn huisgenoot die graag op Youtube zit. Ik wist dat ik ongeveer 2gb buitenbundel kosten hierdoor zou hebben.
Voor mijn huidige bundel met 1gb en 100 belminuten betaal ik per maand 10,-.
Op dinsdag 10 oktober ontvang ik per mail van Simyo een betaalverzoek of ik 212,- wil betalen voor mijn buitenbundel gebruik.
Als eerste dacht ik: Dit kan niet waar zijn!? Hoe staat dit bedrag in verhouding met mijn contributie van 10,- per maand (inclusief 1gb internet)
Als tweede dacht ik: Waarom is mijn simkaart niet bijtijds afgesloten door Simyo en heeft men gewacht tot ik over de 200,- ga? Bij een kleingebruiker kun je toch niet zo veel internetgebruik verwachten? Misschien is haar simkaart / sms / telefoon wel gehackt!? Dit is geen verzinsel.
Help je klant, doe iets, blokkeer de simkaart al bij 60,- Zo zijn de kosten nog te overzien.
Ik begrijp dat u nog waarschuwingen voor hoogverbruik per smsje meldt. Doe dit niet, want bij mij staat ie altijd uit. Zodat ik niet opgelicht word via een sms aanbieder. Anders dus weer Hoogverbruik waar niemand iets van snapt. Mijn mobieltje staat nu sinds 10 oktober uit. Voor de veiligheid.
Graag wil ik Simyo het volgende verzoeken:
* een coulance regeling, want hoe dan ook zat mijn telefoon op Youtube
* een betere regeling voor de kleingebruiker, zodat ie niet opeens voor onverwacht hoge kosten komt te staan
Met vriendelijke groet,
Redelijk
Beste antwoord door Jihane
Bekijk originele reactie