.

Beantwoord

Hoe kan ik een sms'je binnen enkel ogenblikken ontvangen dat mijn internetbundel op is?

  • 29 August 2016
  • 10 reacties
  • 184 Bekeken

Vreemd... Ik kreeg gisteren een sms-je dat mijn internet bundel voor 80% verbruikt was. Even daarnet een 2de sms-je dat mijn bundel op was. Het lijkt me niet dat in een paar min. tijd het verbruik op nul staat....?
icon

Beste antwoord door Ilias 30 August 2016, 11:31

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Je kunt even naar je verbruik kijken, als je andorid hebt waar ik van uit ga dan kan je dat doen als volgt:
Instellingen>gegevensgebruik.

Het kan goed dat je in een keer veel data gebruikt als je niet goed oplet waar het naartoe gaat. Zorg er daarom voor dat je een app hebt gedownload om je datagebruik te controleren, ik gebruik zelf Dataeye maar je kan ook Opera max gebruiken. Daarmee kun je nog beter je dataverbruik inzien en heel goed controleren, namelijk per app.
Daar kun je zien welke apps er allemaal data hebben gebruikt.

Met vriendelijk groet,

Paul.
Ik heb inmiddels een datameter gedownload maar het verbruik van deze maand zie ik daar.niet op.
Reputatie 5
Badge +6
Hey Johann,

het is nu te laat voor deze maand hij moet namelijk wel tellen hoeveel het is hij kan niet magisch die statistieken toveren.
Als je mijn reactie opvolgt dan kan je het zien van deze maand door Instellingen>gegevensgebruik.
Daar zie je je verbruik voor deze maand.
De smsjes worden realtime gestuurd, ik raad je aan om daar heel goed aan te denken!
100% - op is op. Voor de zekerheid kun je voor nu wifi gebruiken en wachten tot simyo de gegevens heeft bijgewerkt 500 MB bijkopen die laatste dagen is een keuze door jou te maken.

Zet internet voorlopig uit op mijn simyo wanneer je niet onnodig meer risico wilt lopen. Buiten de bundel betaal je 0.15 e. per MB het kan heel hard gaan en veel kosten.
Ik zet Internet ook uit, gebruik alleen wifi. Bijkopen heeft geen zin dan ben je eind van maand de maand je extra mb's kwijt.
Friesian ik heb geen probleven met sms-jes. Het beltegoed en sms gebruik ik weinig, kan dat niet gewijzigd worden door er minder voor te betalen. Voor dat geld heb ik liever meer mb's!
Vreemd... Ik kreeg gisteren een sms-je dat mijn internet bundel voor 80% verbruikt was. Even daarnet een 2de sms-je dat mijn bundel op was. Het lijkt me niet dat in een paar min. tijd het verbruik op nul staat....?

Die kreeg ik ook. Heb dus geen databundel met iets van buitenland. Mn verbruik was in totaal 18 eurocent voor dataverkeer in het buitendland. Niet echt de datalimiet van 60 Euro waar ze over melden. Vervolgens ben je dan wel direct afgesloten. Mits je 'ja' gaat SMSen en dan voor 4,?? euro verder mag.

Heel RAAR en bijzonder vervelend. Ben benieuwd naar de reden???
Reputatie 3
Badge +5
Hoi JOHANN,

Wat vervelend dat je internetbundel zo snel is opgeraakt. Ik snap dat je daar even van bent geschrokken.

Internet kan enorm snel gaan en dus ook enorm snel opraken. Dat hangt echt af van de handelingen die worden uitgevoerd op het toestel. Als er een update wordt uitgevoerd of als er een video wordt gestreamd dan kunnen je MB's opgedronken worden zoals een glaasje water die opgedronken wordt door iemand die met een droge keel. Snel, dus.

Ik raad je derhalve aan om te controleren wat de boosdoener was. Wij kunnen dat niet terugzien, maar wij hebben wel voor jou uiteengezet hoe je dit kunt controleren. In deze blog vind je meer informatie hierover.

Het bijkopen van een bundel is inderdaad een goed idee, echter heb je nog slechts anderhalf dagje te gaan tot de nieuwe bundels weer ingaan van de volgende maand. Ik raad je aan om de mobiele gegevens uit te schakelen en gebruik te maken van de wifi in plaats van internet via Simyo.

Ik zie tevens dat jij kunt verlengen! Je kunt niet minder minuten afnemen dan 100, maar je kunt deze nu wel afnemen voor goedkoper! Als je verlengt met een jaar, dan krijg je 100 minuten voor slechts € 4,- en 2000 MB kun je al krijgen voor € 9,-! Ik heb je een aanbod gedaan en deze naar je e-mailadres gestuurd. Je hoeft deze niet te accepteren, tenzij je het een mooi aanbod vindt. Het aanbod heb ik gedaan aan de hand van je gemiddelde verbruik. Als je toch andere bundels wilt, dan kan dat alsnog gekozen worden via Mijn Simyo > Instellingen > Abonnement > Bundels aanpassen.

Laat je weten of het zo goed is?

Pim138, wat enorm vervelend! Het soort sms'je dat jij hebt ontvangen is echter anders dan het sms'je die JOHANN heeft ontvangen. JOHANN heeft een waarschuwing gekregen over het gebruik van de internetbundel binnen Nederland. Het sms'je dat jij hebt ontvangen is een foutief sms'je. De tekst in de sms klopt niet en we verrekenen een ander tarief. De tarieven zijn te vinden op onze tarievenpagina. Als je wil gaan met internetten in het buitenland dan dien je 'JA' te sms'en. Je betaalt dan nog steeds het juiste tarief (dus niet € 4,85 per MB). Belangrijk is wel dat je hierna zelf jouw MB verbruik in de gaten moet houden en dat je geen waarschuwing meer krijgt voor internetverbruik in het buitenland.

Friesian en PaulH, enorm bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Ilias
De extra belminuten heb ik niets aan, ik verbruik ze nu vrijwel nooit. Voor sept. blijf ik het houden zoals het was. Dus maandelijks opzegbaar!
Reputatie 3
Badge +5
Dat is goed, JOHANN! Ik hoop dat ik je heb kunnen voorzien van een passend antwoord.

Groetjes,
Ilias

Reageer