.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik zulke hoge kosten maak in zo'n korte tijd?

  • 17 March 2021
  • 1 reactie
  • 31 Bekeken

Goedenavond, 

 

mijn dochter belt mij vanavond in paniek op dat haar telefoon is geblokkeerd vanwege extreme hoge kosten. Nu is in een half uur tijd de rekening opgelopen tot ruim 750 euro. Zij geeft aan dat ze op WiFi zit dus dat er geen Mbs gebruikt zijn. Hoe kan dit? En hoe zijn de ervaringen hiermee?

icon

Beste antwoord door Bas 18 March 2021, 13:46

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Ezra,

Welkom op ons forum!

We kunnen ons goed voorstellen dat je dochter flink in paniek raakte nadat ze door ons werd geblokkeerd voor de in rekening gebrachte kosten. Dat is natuurlijk niet de bedoeling!

We registreren internetverbruik wel rechtstreeks vanaf de simkaart en die registratie klopt altijd. Je dochter was op het moment dat de MB's werden verbruikt 100% zeker niet verbonden met WiFi. We kunnen dat verbruik niet verzinnen 😅

Op het moment dat je 80% of 100% van je internetbundel verbruikt, krijgt ze van ons waarschuwingen per SMS. Heeft ze die over het hoofd gezien? 

Om dit een volgende keer te voorkomen is het wel belangrijk dat ze de instellingen op haar toestel goed nakijkt. Het is voor ons lastig om na te gaan wat er precies gebeurd is. In verband met privacywetgeving hebben wij namelijk geen aard in de inzage van het internetverbruik. Je dochter kan op haar toestel gelukkig wel achterhalen wat er gebeurd is en maatregelen nemen voor de toekomst. Daarvoor kunnen jullie gebruikmaken van dit blog boordevol tips en tricks! 

We begrijpen dat het niet jullie bedoeling was om deze kosten te maken en daarom komen we jullie ook graag eenmalig tegemoet. Ik zie dat je daarover al contact hebt gehad met mijn collega van de klantenservice. 

Heb je nog vragen hierover? Reageer dan vooral even op dit bericht 😊

Groetjes, 
Bas

Reageer