.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik over mijn internet bundel heen ben, bij oude provider nooit?

  • 18 September 2014
  • 1 reactie
  • 343 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Ik heb een prepaid simkaart en koop een minimale internetbundel, omdat ik meestal gebruik maak van wifi. Bij mijn vorige provider deed ik precies hetzelfde en had ook dasr een minimale internetbundel van 100 mb. Daar ben ik nog nooit over mijn bundel heen gegaan en bij simyo wel? Bij de vorige provider hoefde ik ook geen data toegang aan zetten en kon gewoon gebruik maken van internet dmv wifi of 3G . Bij simyo moet ik wel data toegang aanzetten, anders kan ik alleen maar via wifi? Ik vind dit heel vreemd en dit is voor mij een reden om terug te gaan naar mijn oude provider.
icon

Beste antwoord door Kim 19 September 2014, 15:13

Bekijk originele reactie

1 reactie

Badge +6
Hoi Lars1, welkom op het forum van Simyo!

Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Internet, zodat we het forum overzichtelijk kunnen houden :)

Wat vervelend dat er nu meer dataverbruik plaatsvindt dan bij de provider waar je eerder een simkaart van gebruikte.

Helaas weet ik ook niet wat hiervan de reden is, maar wat ik me zou kunnen voorstellen is dat je gebruik maakte van een andere internetsnelheid bij je oude provider? Bij onze Prepaid maak je gebruik van een downloadsnelheid van 1,0 Mbps en een uploadsnelheid van 0,386 Mbps.

Daarnaast vind ik het bijzonder om te horen dat je eerder gebruik kon maken van mobiel internet zonder data toegang aan te zetten, alhoewel wij ook wel eens geluiden horen van onze klanten dat er toch verbinding wordt gemaakt met mobiel internet, ook al staat data toegang uit, misschien was dit eerder bij jou ook het geval 😕
Maar het zou eigenlijk niet mogelijk moeten zijn om verbinding te maken met mobiel internet als data toegang uit staat.

Ik zou je willen aanraden om zelf een inzicht te krijgen in wat er op je telefoon gebeurt qua dataverbruik via mobiel internet en via WiFi. Wat je daarbij kan helpen is een datacounter app. Tips daarvoor en andere handige tips met betrekking tot dataverbruik kan je in onze Blog lezen 🙂

Reageer