.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik ineens zo veel data heb verbruikt?

  • 1 April 2014
  • 4 reacties
  • 715 Bekeken

ik gebruik per maand ongeveer rond de 70MB (heb ook een zakelijk mobiel) maar van 24 tot 31 maart is het verbruik plotseling 482 MB en dus in totaal over de maand maart 534MB. Volgens mijn gegevens zou het iets met achtergrond zijn. Kunt u mij vertellen wat er gebeurt is en hoe ik dit kan achterhalen??
icon

Beste antwoord door Dries 2 April 2014, 10:23

Bekijk originele reactie

4 reacties

Wat er bij jou gebeurt is weet ik niet precies.
Echter apps worden regelmatig bijgewerkt op de achtergrond.
Stel dat zo in dat dat uitsluitend gebeurt via wifi.

Meer info over datagebruik vind je https://://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-andere-Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bundel-te-blijven/td-p/51304.

Groetjes.
Friesian
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Agnes1,

Welkom op het forum :)

Ik begrijp dat het wel even schrikken is als je ziet dat je ineens zoveel dat hebt verbruikt. Dit kan door veel verschillende dingen gebeuren. Wat sowieso veel data kost is het streamen van muziek en video. Als je dit doet en je wifi signaal valt weg, dan neemt je mobiele netwerk het over en kun je ineens veel data verbruiken.

Ook kan het gebeuren dat je telefoon of een app een update doet. Hierdoor verbruik je data zonder dat je het door hebt. Controleer hiervoor de instellingen van je telefoon m.b.t. het updaten van software en apps. Het aan laten staan van apps kan ook voor onbedoeld dataverbruik zorgen. Meer informatie hierover vind je in dit topic en in dit topic.

Het kan ook handig zijn om een datamonitor te installeren. Je kunt dan precies zien waar je MB's aan zijn verbruikt en welke apps veel data verbruiken. Wegens de wet bescherming persoonsgegevens kunnen en mogen wij niet zien waaraan jij je MB's verbruikt. We kunnen dit dus ook niet voor je achterhalen.

@Friesian, Bedankt voor het meedenken! Ik weet trouwens niet waar je heen wilt linken, maar bij mij werkt je link niet...
Dries kon mijn link niet openen.
Dus nieuwe poging.

Groetjes,
Friesian
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Friesian,

Handige link inderdaad 🙂 Wij hebben daar ook een topic over en een blog op de website 😉

Reageer