.

Beantwoord

Hoe kan er 59 mb worden verbruikt als ik verbonden ben met Wifi?

  • 18 July 2023
  • 11 reacties
  • 308 Bekeken

Hallo,

Ik heb er al veel meer over gelezen, maar nu ineens krijgen wij het ook. Wij zitten volledig in de wifi en verbruiken soms wel 5 keer per minuut 59 mb internetverbruik. Als je Simyo belt, krijg je geen passend antwoord. Ze willen niet aangegeven wat het is, ja alleen internet verbruik. Als ik ze toestemming geef om verder te kijken zeggen ze dat ze dat niet kunnen. Inmiddels is onze dochter in het midden van de maand vlak voor start van de vakantie nagenoeg door haar 20 Gb heen. En Simyo doet net of hun neus bloed. Ze zal wel midden in de nacht op haar telefoon zitten. Die telefoon ligt naast mijn bed en ligt in de wifi en nog hebben wij veeeeeel verbruik. Heeft iemand hier ooit een passende oplossing voor gekregen van Simyo. Inmiddels heb ik mijn abonnement opgezegd, ben klaar met hen. Maar wil jullie wel waarschuwen voor hen en de slecht klanten service.

icon

Beste antwoord door Amy 19 July 2023, 11:30

Bekijk originele reactie

11 reacties

Hallo @Kies bij een Android mobiel kun je op app niveau zien welke app wanneer hoeveel verbruikt heeft.

Bij de Apple weet ik dat niet.

 

Helaas hebben wij allemaal apple

 

Helaas hebben wij allemaal apple

 

Hallo @Kies daar zal vast ook een manier zijn om e.e.a. uit te lezen.

Misschien even de (online) handleiding er op na slaan.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +6

Ga naar instellingen en dan naar Mobiel netwerk.

daar kan je zien welke app wat gebruikt heeft, je kunt de teller ook op nul zetten.

hier kan je ook instellen of een app alleen maar wifi mag gebruiken.

Hier staat alles al uit. Dat zeg ik, er wordt zomaar wat tig keer per uur minuut 59 mb afgeschreven van het tegoed. 

Reputatie 7
Badge +6

En de Wifi-assistentie ook?

Staat ook uit

Hoi @Kies -  Kies.

Je kunt dit de medewerkers van Simyo echt niet verwijten. Zij zijn allen gebonden, net als op het forum, aan privacywetgeving. Ze mogen alleen de hoeveelheid en de tijd van verbruik registreren. Een handige tip kan zijn de telefoon tijdens de rust op Vliegtuigstand en daarna Wi-Fi aan. De simkaart is dan geblokkeerd.

Een medewerker, een moderator zal nog reageren.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Kies,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt! Ik zie dat je van @Friesian, @Ron H en @JanD al een aantal tips en reacties hebt gekregen, bedankt voor jullie hulp 😊.

Het klopt inderdaad dat wij wegens privacy wetgeving niet kunnen en mogen inzien aan welke apps of werkzaamheden het internet is verbruikt. Het spijt me dat we hierin niet meer voor je kunnen betekenen. Vermoedelijk heeft er toch op het moment van het verbruik een instelling niet juist gestaan aangezien het anders niet mogelijk is om internet te verbruiken. Als je er zeker van wilt zijn dat er geen internet verbruikt kan worden kan het beste de optie '’internet'’ uitgeschakeld worden via Mijn Simyo > Instellingen > Internet en bellen. Zolang deze optie aanstaat kan het alsnog voorkomen dat er internet wordt verbruikt op de simkaart. 

Voor meer tips en om het beste uit de bundel te halen deel ik graag nog de volgende pagina met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.

Zou je mij een privébericht willen sturen met de persoonlijke gegevens die bij de aansluiting horen? Dan kijk ik graag even mee.

Groetjes,
Amy

Hier exact hetzelfde probleem. 59 MB per minuut.  Omgerekend zo’n 3,6 GB/uur. Dan gaat het inderdaad hard wanneer je 20 GB per maand hebt zoals ik.  Bij mij werkt in ieder geval de oplossing om mijn wifi uit te zetten. Daarna stopte  dat hoge verbruik. Vervolgens gecheckt welke apps nou eigenlijk zoveel gigabyte gebruikt hebben. op een iPhone via mijn instellingen > teken>Mobiel netwerk>apps . Ik had mijn laptop via hotspot verbonden met het internet. Dat verklaarde ongeveer  een derde van het verbruik. Echter ik zie ook dat er 25 GB is gebruikt door zogenaamde andere apparaten. Er heeft dus iemand ongevraagd van mijn hotspot gebruik gemaakt. Ik heb onmiddellijk het wachtwoord veranderd maar vraag mij nog steeds af hoe dat kan want het wachtwoord was niet bepaald makkelijk te raden. ik zal voortaan voorzichtig zijn. En ik denk dat Simyo weinig te verwijten valt. En inderdaad ze kunnen van afstand ook niet zomaar je apparaat checken, maar zoals bovenstaand beschreven kun je dat zelf ook.  Hoop dat de mensen met een iPhone hier iets aan hebben. Zet in ieder geval ‘s nachts je wifi uit  en kijk dan nog eens of die 59 MB per minuut inderdaad verdwijnen

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @moose1957,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je hetzelfde probleem hebt!

Het zou kunnen dat iemand al eerder verbonden is geweest met je hotspot en hierdoor automatisch opnieuw verbindt zodra diegene in je buurt is. Via deze link kun je eventueel vinden hoe je je hotspot uitschakelt, mocht je dat handig vinden!

Verder super bedankt voor de tips die je met ons deelt. 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reageer