.

Beantwoord

Hoe kan dit, zonder aanvraag, internet geactiveerd

  • 29 October 2012
  • 1 reactie
  • 236 Bekeken

Wij hebben twee telefoonnummers bij simyo, beide prepaid. Vanavond zijn in beide telefoons de simkaarten opnieuw in de telefoon gedaan en kort daarna ontvingen we op beide nummers een sms van 1300 dat we bedankt werden voor de aanvraag van internet en dat het internet nu geactiveerd is. Hier hebben we helemaal niet om gevraagd. Het enige wat gebeurd is, is dat de simkaarten even uit en daarna weer in de telefoons zijn gegaan.

Bij de instellingen bij 'mijn simyo' staat de internetoptie gewoon op uit, en hebben we ook via 'mijn simyo' geen internet aangevraag. Bij zoeken op internet van 1300, waar de berichten vandaan kwamen, kwam ik uit bij hi van kpn. Daar moet je een sms sturen om internet te activeren en ook dat heb is niet gebeurd. Nu is simyo ook kpn, maar hoe kan het dat er zonder aanvraag toch op beide nummers, in verschillende telefoons, bericht komt dat het internet geactiveerd is.
Er waren ook sms met gegevens die je moest opslaan in de telefoon, maar dat hebben we niet gedaan. Die sms-berichten zijn, zonder op te slaan, gewist.  
Hoe kan het dat we die sms-jes kregen van 1300 en even belangrijk, hoe komen we er vanaf.

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Alex 29 October 2012, 17:01

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Kerstboom,

Als je de simkaart opnieuw in het toestel stopt, ontvang je altijd een sms met instellingen. Als je de sms negeert, de instellingen niet opslaat en de optie 'internet op je mobiel/mms' uit hebt staan, kun je geen connectie maken met internet. We kunnen niet voorkomen dat je de sms ontvangt.

Groetjes,

Alex

Reageer