.

Beantwoord

Hoe is het MB verbruik ineens hoog?

  • 15 June 2015
  • 3 reacties
  • 533 Bekeken

Ik heb in 20 minuten tijd 3 sms-Jes gehad met 50%,80% en door de bundel heen gekregen qua mb. A: hoe kan dat zo snel achterelkaar er doorheen gaan
B : op app staat nog wel 80 MB hoe kan dat
C : hoe kan mijn verbruik zo hoog zijn ik heb altijd heel veel over en nu ineens zo snel verbruik
icon

Beste antwoord door Ali 16 June 2015, 17:06

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hallo MZ72,

Welkom op het Simyo Forum.

Dat kan verschillende oorzaken hebben.
Onder andere filmpjes kijken, een app downloaden, meerdere app's bijwerken, op Facebook zitten of andere app's.
Daar kan Simyo eigenlijk niks over zeggen i.v.m. de privacy.

Heb ik je zo een goed antwoord geven?
Reputatie 2
Badge
Ha MZ72,

Ik heb hier ook eens last van gehad, bleek dat er iets mis was met de standaard op mijn telefoon geinstalleerde
e-mail app, waardoor deze ineens continue MB's verbruikte (250MB binnen een half uur).
Als je een Android telefoon hebt kun je bij instellingen > Datagebruik zien welke apps veel data gebruiken.
Het beste kun je deze app verwijderen van je telefoon, en opnieuw installeren. Daarna even goed in de gaten houden of het probleem opgelost is.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi MZ72,

Welkom op het forum.

Ik kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent van je internetverbruik.

Een telefoon staat continue in verbinding met het netwerk. Wanneer je bijvoorbeeld een app download of een update uitvoert, via je simkaart, dan kan het verbruik snel oplopen. Denk hierbij ook aan de voorbeelden dat maikel.twinnie hierboven opnoemt.

De sms'jes worden verstuurd op het moment dat het verbruik daadwerkelijk plaatsvindt. De gegevens op Mijn Simyo en de Simyo App lopen iets achter omdat ze niet direct worden bijgewerkt. Dit verklaart het verschil.

Wij kunnen niet nagaan waar het verbruik door is ontstaan. Deze gegevens kunnen wij niet inzien. Je kan de tip die Chili aanhaalt opvolgen en op de meeste toestellen zelf inzien welke App hoeveel MB's verbruikt. Op onze blog "https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/ " kan je hier meer informatie over vinden.


@ maikel.twinnie en @Chili, bedankt voor jullie reacties.

Reageer