.

Beantwoord

Heb ik nu ook snel(ler) internet 4 g KPN netwerk?

  • 24 June 2015
  • 9 reacties
  • 274 Bekeken

Een tijd terug kreeg ik sms van simyo dat ook 'wij' sneller internet zouden krijgen . Daarna heb ik niets meer vernomen. Ik heb maar eens de telefoon uit en aan gezet echter ik kom niet verder (gemeten) dan. 16 mb upload. Is snel 4 g nog niet uitgerold?
icon

Beste antwoord door MichD 24 June 2015, 18:51

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste Dirkstra,

Welkom op het forum van Simyo. en je vraag hier met ons wilt delen.
Ik zal daar een zo goed mogelijk antwoord op geven.

Op het moment dat je het sms bericht hebt ontvangen, is de verhoogde snelheid ook voor jouw aansluiting van toepassing, inmiddels alweer bijna twee maanden geleden.
Dit houdt niet gelijk in, dat je ook gelijk de maximale snelheid op jouw locatie zult halen, dat is op het KPN netwerk op de meeste locaties een downloadsnelheid van 50 Mbps.
Binnen grote steden en in de Randstad kun je met 4G+, een downloadsnelheid behalen van 150 Mbps.
Let op!, voor 4G+ moet je smartphone wel geschikt zijn!! en dat zijn er nog maar een aantal, waaronder de meest nieuwste smartphones.

Daarnaast heeft de downloadsnelheid op jouw locatie ook met diverse factoren te maken, zoals:
> De afstand van de KPN 4G mast tot jouw huis
> Hoge gebouwen, kunnen de snelheid beïnvloeden.
> Heb je een nieuwbouw woning, dan is die vaak goed geïsoleerd en houdt hij het signaal tegen.
> Drukte op de KPN mast, hoe drukker hoe meer je de de ruimte met andere moet delen.

Daarnaast is die 50 Mbps downloadsnelheid, de meest maximale snelheid die je in de meest gunstige situatie kunt behalen, iets wat vaak niet gebeurd, door onder andere de factoren van hierboven, maar ook het merk toestel en de kwaliteit van de antenne die in je smartphone zit.
Vandaar dat ook de meest praktische downloadsnelheid ook rond de 20 Mbps zit, waardoor je met jouw behaalde snelheid van 16 Mbps dus goed zit.

Als je op de volgende link klikt, kun je door middel van je postcode nagaan hoe de dekking op jouw woon locatie is:
http://www.coveragechecker.nl/

Hopelijk is het je nu een stuk duidelijker geworden.
Laat het nog even weten.
Ik begrijp het nu. Volgens coverceck zou ik inderdaad hem 20 mb kunnen halen dat klopt dus ongeveer. Maar ik had gehoopt op inderdaad meer 50 of zo. Zit er dus niet in jammer. Heb iPhone 6+ dus dat zit wel goed. Bedankt voor uitleg
Reputatie 4
Badge +8
Beste Dirkstra,

Fijn dat mijn uitleg jouw een stuk duidelijkheid heeft gegeven, daar doe ik het ook voor.
Ik begrijp dat je graag het maximale (downloadsnelheid van 50 Mbps) uit het 4G netwerk wilt halen, maar dat de praktijk helaas anders is.
Zelf heb ik 1 keer 46 Mbps gehaald, met mijn iPhone 6.
Maar dat komt waarschijnlijk, omdat ik in een klein dorp woonachtig ben (5000 inwoners), op nog geen steenworp afstand van de KPN mast.
Maar in de meeste gevallen is mijn downloadsnelheid tussen de 15 en 25 Mbps, en daar ben ik persoonlijk dik tevreden mee.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Dirkstra,

Een completer en duidelijker antwoord dan MichD kan ik eigenlijk niet meer geven 🙂 (waarvoor dank, MichD!). Volgens mijn gegevens is er bij jouw aansluiting ook het snelheidslimiet van 20 Mbps af gehaald. Er zijn maar een aantal plekken in Nederland waar je dit kunt halen. Ik heb onlangs een keer 75+ gehaald op een open veld in Amsterdam-west. Dit was onder optimale omstandigheden.

Er is ook zoiets als 4G+. Dit combineert twee frequenties in je telefoon. Dit biedt KPN echter maar aan in een paar gebieden in grotere steden. Maar voor zover ik heb begrepen heeft Apple deze chip achterwege gelaten in de EU (helaas).

Groetjes, Tiury
Badge +1
Hi,

4G+ houd in 4G via de 1800 mhz band als ik het goed begrijp? Volgens mij ondersteund mijn LG Nexus 5 dat wel.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi dcs88,

Jouw Nexus 5 heeft net als mijn LG G2 helaas geen LTE advanced (4G+) chip gekregen. Dit hebben de nieuwe toestellen zoals de HTC M9, Galaxy s6, LG G4 🙂.

Groetjes, Tiury
Badge +1
En de Nexus 6? ook LTE advanced? Volgens mij wel
Badge +1
Moet trouwens zeggen, lastig om de dekking van 4G+ te vinden. Genoeg kaarten over 4G, maar verder eigenlijk niet.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ErikM1972,

De Nexus 6 heeft deze chip als het goed is wel 🙂. 4G+ wordt ook niet actief aangeboden, omdat het nog op erg weinig plekken is uitgerold. Zoals je vast wel weet heeft KPN maar één 4G frequentie uitgerold en dat is de 800 MHz frequentie 🙂.

Groetjes, Tiury

Reageer