.

Geen toegang internet wel Facebook en Whatsapp

  • 30 August 2012
  • 10 reacties
  • 3725 Bekeken

Badge
Wie o wie kan mij helpen?

Als ik thuis op Wifi ben met mijn telefoon is er geen probleem, internet, facebook, email, whatsapp alles werkt.
Zodra ik buiten kom (en de 3G aan de slag moet) kan ik alleen nog op facebook en whatsapp maar kom ik op geen enkele manier op het internet.
Super vervelend voor als je bijvoorbeeld even snel wat op wil zoeken.

Weet iemand hoe dit kan?

Alvast bedankt!

10 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Eleonora,

Zijn de internet instellingen correct ingevoerd in jouw toestel? Zo niet, zou je mij dan het merk en type van jouw toestel door kunnen geven zodat ik jou deze alsnog toe kan sturen?
Badge
Bedankt! Uhm zover ik het kan beoordelen zijn de internet instellingen correct ingevoerd.
Maar zou fijn zijn als je deze ter controle door zou kunnen geven.
Ik heb een LG-E400, android 2.3.6.

Alvast bedankt!
Beste simyo,

Whatsapp, ping, twitter en alle apps werken prima, maar bij internet krijg ik de melding "een http fout 401: niet geautoriseerd"
U heeft geen toestemming gekregen om deze pagina te bekijken.

Kunnen jullie ook bij mij kijken of de instellingen goed staan?

Alvast bedankt,

Sophie vadeli
Badge
Beste Wayne,

Zou je mij de internetinstellingen voor de LG  E-400 door willen sturen?
Had al even zelf gezocht op het forum en datgene wat ik gevonden had ingevoerd.
Nu heb ik bij APN's KPN/HI mobiel internet en het Mobiel netwerk wat ik zelf heb aangemaakt. Internet werkt overigens nog steeds niet!!!
Klopt het dat er hier 2 staan? Zo niet hoe verwijder ik er een?
En kun je me de instellingen er controle toch even geven?

Alvast bedankt,
Groetjes,
Eleanora
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Whatsapp, Facebook en email werken prima. 
Internet, Buienradar, Rabobank en Marketplace werken niet via 3G maar wel thuis via Wifi. 
Sim kaart in andere tel. geprobeerd en gaf precies hetzelfde probleem en met een Vodafone sim kaart in mijn telefoon trad dit probleem niet op.

Dit probleem heb ik met de automatische instellingen, handmatige instellingen volgens Simyo en handmatig instellingen volgens KPN.
Ben geen mobiel Internet expert maar het lijkt mij dat er een aantal poorten geblokkeerd worden.
Heb een paar weken geleden hier over gebeld en er zou een nieuwe sim kaart naar mij opgestuurd worden omdat men niet wist hoe dit opgelost kon worden. Deze sim kaart is echt nog steeds niet binnen en ben van plan daar vandaag weer over te bellen. 

Mijn mobiel is een Samsung Omnia W I8350 Windows Mobile phone.
Graag zou ik dit opgelost hebben want ik betaal nu al ruim 1,5 maand voor een service die niet goed werkt. 
Ik heb trouwens de volgende instellingen gebruikt:
https://forum.simyo.nl/nokia-74/regel-de-nokia-lumia-800-om-kunnen-internetten-835
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum lamstelbal,

Uit je reactie kan ik opmaken dat je netwerktechnisch wel kan internetten. Ik zie dit ook terug aan je verbruik. Het is goed mogelijk dat je inderdaad via een verkeerd toegangspunt internet. Dit gebeurt vaak wanneer er meerdere internet instellingen in het toestel (hebben) (ge)staan. Ik raad je daarom aan eerst alle internet instellingen te verwijderen of te herstellen en daarna de juiste instellingen in te voeren. Kan je aangeven of dit heeft gewerkt?

Groetjes,

Alex
Badge
Thuis, waar ik Wifi heb, doet internet het uitstekend!
Zodra ik de deur uitstap en mijn 3G dus actief moet worden, kapt internet ermee.
Whatsapp en Facebook blijven daarentegen wel werken.

Ik heb een LG E-400. Het ligt niet aan de instellingen deze heb ik zowel handmatig als via de sms er opnieuw ingezet.
Het enige is dat in mijn telefoon zelf bij mobiele netwerken er ook een KPN/HI mobiel netwerk in staat die aangevinkt is, en deze krijg ik met geen mogelijkheid verwijderd. Weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben?

Graag zou ik een reactie willen hoe ik mijn internet na 3 maanden ook buitenshuis kan gebruiken!

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,
Eleanora Blaazer
Badge
Beste Wayne,

Excuses voor mijn nieuwe topic, maar had jou laatste bericht nog niet gelezen...

Als je mij zou kunnen vertellen hoe ik al mijn internet instellingen zou kunnen verwijderen op mijn LG E-400 dan graag!
Krijg dit namelijk met geen mogelijkheid voor elkaar....

Dat zou me inderdaad misschien wat verder helpen!

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,
Eleanora Blaazer
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Eleanora,

Je kunt de internet instellingen verwijderen/herstellen door naar instellingen te gaan. Vervolgens kun je via draadloos en netwerken - mobiele netwerken - namen toegangspunten - menu - standaardinstellingen herstellen de instellingen herstellen. Vervolgens moet je de juiste gegevens invoeren. In dit topic kun je de juiste instellingen overigens ook vinden. Kan je aangeven of het is gelukt?

Groetjes,

Alex

Reageer