.

Beantwoord

Geen mobiele verbinding, hoe krijg ik internet?

  • 28 April 2014
  • 15 reacties
  • 1730 Bekeken

Badge
Hallo, ik ben sinds kort overgestapt van prepaid naar Sim only bij Simyo en dat heeft de nodige problemen gegeven. Ik heb een week lang geen verbinding gehad doordat er uiteindelijk iets niet bleek te staan bij Simyo. Nu kan ik wel bellen, hoera! Maar ik kom erachter dat ik mobiel internet heb, al zit het wel in mijn bundel. Ik kan niet ontdekken waar het aan ligt. Op ditzelfde toestel had ik eerder met prepaid wél mobiel internet. Kunnen jullie kijken of er nog ergens een probleem is? Ik word er helemaal gek van onderhand!
Alvast bedankt, Willy
icon

Beste antwoord door Ernst 29 April 2014, 11:31

Bekijk originele reactie

15 reacties

Badge
Ik bedoel dus dat ik géén mobiel internet heb...
Hallo Willy.

2 dingen, 
Alles komt goed..... Gewoon even diep ademhalen. 🆒

Controleer even bij mijn simyo.
Instellingen en simkaart.
Staat INTERNET aan?

En om welk toestel gaat het?
Mocht het nodig zijn ff dit controleren...

Groet,
Friesian

Heeft mijn antwoord geholpen?
Badge
Hallo Friesian, dank voor je reactie.
Internet staat aan. Ik heb een Motorola Moto G en die staat niet in het lijstje waar jouw link naar verwijst...
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Willy58, welkom op het Simyo forum :)

Als ik het zo inschat kunnen er een paar oorzaken zijn voor je internetprobleem.
Het zou kunnen dat de internetinstellingen veranderd zijn. Is dat geval kun je in dit topic zien hoe voor jouw toestel de instellingen horen te staan.
De Motorola Moto G is er in twee uitvoeringen. Eer is ook een dual sim versie. Heb je die misschien?
Kan het dan zijn dat je je simkaart nu in de andere simslot zit? Er zal er namelijk maar 1 geschikt zijn voor internet.

Het is zo jammer dat je destijds niet via de link kon overstappen 😞 Dan hadden we dit allemaal niet gehad...

Ik heb nu als extraatje ook nog even bij jou de optie 'Internet op je mobiel' uit- en aangezet. Ook dat zou nog wel eens kunnen helpen.
Probeer dus als eerste je mobiel even uit en aan te zetten.

Laat je weten of dit allemaal geholpen heeft?


@Friesian, dank voor het meedenken!
Badge
Jaa, het werkt, Ernst! Ik heb geen dual sim. Aan- en uitzetten was voldoende, dus ik denk dat jouw actie geholpen heeft. Dat met die instellingen had ik gisteravond al uitgeprobeerd, en dat hielp ook niet.
Bedankt voor de hulp. Hopelijk zijn jullie nu voorlopig van me af :)
Badge +8
Hoi Willy58,

Fijn dat het gewerkt heeft 🙂
Na de instellingen veranderd te hebben, is het ook vaak nodig om je toestel even uit en dan weer aan te zetten. Ik weet niet of je dat ook al gedaan had? Uit en aan is altijd een goede tip ;)
Mocht er weer een vraag of suggestie zijn dan zien we je natuurlijk graag terug.

Groetjes,
Charlene
Badge
Hallo Charlene, even voor de duidelijkheid: ik had het toestel al tig keer uit en aan gezet, zelfs helemaal gereset. De truc van het aan en uitzetten van mobiel internet door Ernst was de oplossing.
Reputatie 2
Badge +6
Hallo Charlene, even voor de duidelijkheid: ik had het toestel al tig keer uit en aan gezet, zelfs helemaal gereset. De truc van het aan en uitzetten van mobiel internet door Ernst was de oplossing.

Hoi Willy58,

Dan is dat duidelijk 🙂 Bedankt voor je terugkoppeling! Mooi dat het weer goed werkt nu 🙂
Hallo,

Alle varianten al geprobeerd van wat hier eerder besproken is. ook ik ben in bezit van een moto G met 1 sim kaart. Heeft iemand nog een idee hoe ik mijn mobiele internet aan de praat krijg. het gekke is als ik de simkaart in een ander toestel doe werkt het wel. En bellen werkt wel.

Gr Desiree
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Desireespit,

Wat vervelend dat je internet het niet direct doet.
Wel fijn dat je al zelf had kunnen vinden waar het probleem zat.;)

Ik zie dat je inmiddels een e-mail met instellingen heb gekregen van een collega.
En dat je gebruik maakt van internet via het netwerk:D

Was het de oplossing om de APN instellingen opnieuw in te voeren?
Ruud,
Bedankt voor je reactie, is het probleem is nog niet opgelost.Ik heb diverse instellingen geprobeerd. Met poort nummer en zonder poort nummer, met KPN instellingen en Simyo instellingen. Ik weet wel zeker dat het aan de instellingen ligt van het toestel, want de sim kaart werkt wel in een andere telefoon. Misschien heb jij nog een suggestie hoe ik dit kan oplossen?

Groet Desiree
Ruud,

ik zag op mijn simyo app dat er data gebruikt was, nadat ik de wifi uit had gezet kwam ik er achter dat mijn mobiele data werkte, maar hoe en waarom nu wel in eens geen idee. misschien nadat ik de simkaart er uit gehaald heb en het toestel opnieuw heb op gestart. schiet mij maar lek maar het werkt. bedankt voor de moeite.

Groet Desiree
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Desireespit,

Fijn dat het internet in ieder geval werkt:D
Het lijkt er op dat je telefoon niet goed schakelt tussen wifi en het Simyo netwerk.

Misschien dat je dit op kan lossen door je telefoon een keer terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
Zorg wel eerst dat je een back-up maakt;)

Heeft het geholpen?
alles werk nu goed bedankt gr Desiree
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Desireespit,

Fijn om te horen 🙂 Geniet nog van het zonnetje 😳

Reageer