.

Beantwoord

Geen mobiel internet na overstap, kan iemand mij helpen?


Ik ben gisteren overgestapt van prepaid naar Sim Only, maar krijg mijn mobiel internet maar niet aan de praat. Heb de toestelhulp geprobeerd, instellingen in mijn Simyo gecontroleerd, telefoon meerdere malen opnieuw opgestart etc. Ik las in een ander recent topic dat het resetten van de simkaart door Simyo succesvol was, dus zouden jullie dit voor mij willen proberen? (Ik heb ook al de truc geprobeerd met de simkaart zelf 15 min er uit halen)
Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Ruud 15 June 2015, 14:59

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 4
Badge +7
Goedenavond Eline1

Waarschijnlijk is de optie voor internet aan de kant van Simyo weggevallen terwijl het op jouw "mijn Simyo" lijkt of het aanstaat. (Is mij vorige week overkomen) Even een beetje akelig voor je dat het net in het weekend valt. Als de moderators maandag terug zijn en het is wat ik denk, dan is het ook zo gepiept.

Prettig weekend gewenst.
Bedankt voor je reactie! Gelukkig ben ik dit weekend niet afhankelijk van mobiel internet, dus het komt maandag vast goed!
Fijn weekend.
Reputatie 4
Badge +7
Goedenavond Eline1

Waarschijnlijk is de optie voor internet aan de kant van Simyo weggevallen terwijl het op jouw "mijn Simyo" lijkt of het aanstaat. (Is mij vorige week overkomen) Even een beetje akelig voor je dat het net in het weekend valt. Als de moderators maandag terug zijn en het is wat ik denk, dan is het ook zo gepiept.

Prettig weekend gewenst.
Reputatie 4
Badge +7
Mijn excuses voor het per abuis twee maal plaatsen van dit bericht.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Eline1,

Wat leuk dat je je vraag hier op ons forum stelt:)

Ik zie dat de overstap goed is gegaan. Wel vreemd dat je internet het niet direct doet:?
Ik heb je simkaart zojuist opnieuw aangemeld op het netwerk, kun jij je telefoon eens herstarten?

Mocht dit nu niet helpen, ben ik heel benieuwd welke APN instellingen je hebt ingevoerd?

@Renoster, Bedankt voor je hulp:D
Hoi Ruud,

Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn telefoon opnieuw gestart, maar dit heeft helaas niet geholpen.
De APN instellingen zijn precies zoals beschreven bij de toestelhulp voor de Sony Xperia M2 (Ik heb de M, maar die staat er niet tussen).
Dus:
Naam: Mobiel internet
APN: portalmmm.nl
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: geen
APN-type: default,supl
Bij APN-protocol en Roamingprotocol voor APN staat verder IPv4 standaard ingesteld.
De rest is verder 'niet ingesteld'.

Zijn er ergens nog andere instellingen die van belang zouden kunnen zijn? Ik heb enkele maanden een Amerikaanse simkaart gebruikt, en daarmee werkte mobiel internet feilloos (in de VS), maar dat is toen helemaal ingesteld door de medewerker van AT&T, dus geen idee of hij mogelijk nog andere dingen heeft veranderd.. Voor ik naar de VS ging had ik mobiel internet bij Hollandsnieuwe zonder problemen. (Alles op deze telefoon dus).
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Eline1,

Wat vreemd dat het nog niet werkt.:?

Je APN instellingen staan goed.:D Ik heb nog één maal een reset uitgevoerd op alleen de internet optie.
Kun je nog eens je telefoon herstarten?

Als dat niet heeft geholpen ben ik benieuwd hoe je netwerkmodus ingesteld staat. Kun je me op de hoogte houden?
Bedankt, het werkt nu wel na de herstart!
Mijn netwerkmodus staat overigens op 'Alleen GSM', is dat correct?
Goedendag, ik heb dezelfde problemen. Overgestapt van prepaid nr sim only, buitenlandse simkaart erin gehad, daarvoor werkte internet op mn mobiel prima.

Internet om mijn mobiel staat aan in mijnsimyo, ik heb alles al tien keer ingevoerd en opnieuw opgestart.

Alvast bedankt voor het antwoord,

Groetjes Christel
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Eline1,

Super dat je weer kan internetten 😳 Bedankt dat je het ook aan ons doorgeeft. Je kunt hem het beste op ‘automatisch’ zetten.

Hopelijk zien we je terug op het forum :)

Groetjes,
Naomi



Hoi hophophop1, welkom op het Simyo forum :)

Ik heb een reset uitgevoerd. Wil je je telefoon uit- en aanzetten? Ook kun je via toestelhulp je internetinstellingen doornemen. Kun je anders je simkaart testen in een andere telefoon? Op deze manier kunnen we kijken waar het probleem ligt.

Laat je weten of het werkt?

Reageer