.

Beantwoord

Geen internet na de wijziging van mijn bundel, hoe komt dit?

  • 3 October 2014
  • 8 reacties
  • 361 Bekeken

Hallo,

Ik heb per 1 oktober mijn bundel gewijzigd in 1000Mb in plaats van mijn Blackberry bundel vanwege nieuwe smartphone. Sinds 1 oktober kan ik niet meer op internet en er is geen dataverkeer mogelijk. Bellen kan wel. Als ik op "mijn Simyo" kijk staat alles goed. Wat kan er aan de hand zijn?
icon

Beste antwoord door Naomi 6 October 2014, 15:04

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi bovenh, welkom op het forum van Simyo!

Ik heb je topic even verplaatst naar het onderwerp Internet. Op deze manier kunnen andere forumgebruikers met dezelfde vraag je topic sneller vinden :)

Lastig dat je nog niet kan internetten. Heb je je internetinstellingen al eens bekeken of deze goed staan in je toestel? Wat voor smartphone gebruik je nu? 🙂 Ik heb je optie 'Internet op je mobiel' even gereset. Wil je je toestel uit en aanzetten? Zo kan je simkaart zich opnieuw aanmelden op het netwerk 😮

Als de bovenstaande stappen niet werken, dan raad ik je aan je simkaart in een ander toestel te plaatsen. Op deze manier kunnen we kijken of je in een ander toestel wel internetverbinding kan maken met je simkaart.

Ik hoor het graag van je.
Ik heb volgens mij alles geprobeerd wat ik heb kunnen vinden. Sinds 9 september heb ik een galaxy s4, hiervoor een BlackBerry torch. Ik heb via mijn simyo de bundel gewijzigd in 1000 mb internet. Tot en met 30 september heeft alles gewoon gewerkt zoals het moet. Het gekke is dat per 1 oktober (na het ingaan van de nieuwe bundel) mijn s4 zich gedraagt als een blackberry zonder blackberrybundel. De rest werkt allemaal normaal. Ik heb helaas geen ander toestel om mijn simkaart in te proberen behalve mijn blackberry en die doet het natuurlijk niet zonder speciale bundel. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. De instellingen zijn nu;

Naam: Mobiel Internet
APN: portalmmm.nl
Proxy: niet ingesteld
Poort: niet ingesteld
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: niet ingesteld
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: Internet

Help ! ?
Graag een antwoord.... 😞
Reputatie 5
Badge +11
Hi bovenh,

In de instellingen die je geeft zie ik al dat het niet helemaal klopt.
In dit topic kun je precies zien wat de optimale instellingen zijn, met plaatjes en al.
Kun je laten weten of dat geholpen heeft?
Ik zit op dit moment een paar dagen in het buitenland. Zodra ik weer thuis ben ga ik aan de slag..
Reputatie 4
Badge +10
Hoi bovenh,

Helemaal goed. We wachten je bericht even af 😉
Ik denk warempel dat het nu gelukt is. Zelfs zonder opnieuw op te starten. Jullie kunnen waarschijnlijk wel zien of er nu normaal data-verkeer is. Bedankt voor de hulp.
Ik kon vanuit Italië ook geen sms versturen. Kan dit er mee te maken hebben dat het niet goed stond? Nogmaals bedankt.....
Reputatie 5
Badge +11
En jawel hoor; dataverbruik is er 😃 Top!

Als je normaal verbonden bent met een buitenlands netwerk zou het sturen van een SMS altijd moeten kunnen 😕
Kan zijn dat je misschien geen netwerk had? Dan zou je een volgende keer handmatig 1 voor 1 netwerken kunnen selecteren en uitproberen.

Reageer