.

Beantwoord

Geen internet na bundelaanpassing

  • 24 July 2013
  • 9 reacties
  • 289 Bekeken

Badge
Hallo,
sinds afgelopen zaterdag (20 juli jl) heb ik mijn abonnement veranderd naar Simyo 100, met daarbij de internetbundel 200.
Ik krijg echter geen verbinding op mijn telefoon, alleen via Wifi.
Ik heb de telefoon al een keertje uitgezet, batterij verwijderd en weer opnieuw aangezet (zoals in eerdere antwoorden terug te vinden was) maar dat heeft ook niet geholpen.
Wat kan er aan de hand zijn?? Ik heb een LG P990
Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door MartijnR 25 July 2013, 08:39

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Zet je settings hier eens neer dan kunnen we eens kijken. Staat internet aan op je pagina?
Badge
De telefoon is van mijn zoon en ik ben er niet zo heel erg in thuis, dus heb geduld met me :)

Ik neem aan dat je de instellingen van de telefoon zelf bedoeld?
Datatoegang staat aan,
voorkeursnetwerkmodus is GSM/UMTS )(auto modus)
Toegangspunten staat op: Mobiel internet
Als ik internet opstart geeft ie aan dat de webpagina niet beschikbaar is.
What's app en dergelijke heeft ook geen verbinding.
Hoop dat je wat aan deze info hebt??


 
Reputatie 7
Badge +9
De toegangspunt heeft zelf ook weer instellingen. Die instellingen zijn heel belangrijk voor het functioneren van mobiel internet.

Ik geloof: Startscherm > Applicaties > Instellingen(Eventueel scrollen om deze te vinden) > Verbindingen > Mobiele netwerken(Eventueel scrollen om deze te vinden).
Staat daar "Datatoegang" aan? Dat zou aan moeten staan.
Vervolgens kan je naar "Toegangspunten" gaan in dat scherm.
Daarin staan alle Toegangspunten, die op dat toestel staan ingesteld.
Het zou helpen om van de Toegangspunten de instellingen hier te posten. Je kan de instellingen van een Toegangspunt zien door erop te tikken.
Badge
Ik volg het volgende:
startscherm > systeeminstellingen > verbindingen > mobiele netwerken > datatoegang (deze staat aangevinkt) > toegangspunten >
Bij die toegangspunten staan de volgende vermeld: KPN/Hi Mobiel internet (niet aangevinkt) / Mobiel internet (aangevinkt) / en MMS.
Als ik op mobiel internet klik zie ik dat de proxy, poort, gebruikersnaam en dergelijke niet ingesteld staan. (zou deze niet automatisch ingevuld moeten zijn door de instellingen die ik van Simyo ontvangen heb, nadat ik het simkaartje in deze telefoon gezet heb?)
Reputatie 3
Badge +9
Verwijder eerst alle toegangspunten en maak een nieuwe aan met de instellingen in onderstaande link.

https://forum.simyo.nl/android-73/stel-internet-op-mijn-android-toestel-incl-screenshots-763/
Badge
Het is gelukt! Thanks voor de hulp  zoonlief helemaal happy 🙂
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Vonenalex,

Goed om te weten dat het werkt.

@Martijn en Groentjuh. Bedankt voor jullie tips.

Groetjes,

Alex
Badge
Welkom op het forum Vonenalex,

Goed om te weten dat het werkt.

@Martijn en Groentjuh. Bedankt voor jullie tips.

Groetjes,

Alex


Thanks Alex, fijn dat het zo snel opgelost kon worden.
Badge +6
Thanks Alex, fijn dat het zo snel opgelost kon worden.

Hoi Vonenalex,

Graag gedaan en blij dat je zoon weer happy is 🙂. Je zoon tevreden dan zijn wij dat ook 🙂.
Fijn weekend.

Reageer