.

Beantwoord

geen internet meer op mijn HTC Wildfire S

  • 2 October 2012
  • 8 reacties
  • 1084 Bekeken

Sinds een dag of vier krijg ik geen internet meer op mijn HTC Wildfire S, wel Wifi. Gekomen na een update. SMS ja naar 1300 werkt niet, omdat het blijkbaar niet automatisch ingesteld kan worden. Daarna geprobeerd handmatig in te stellen via de instructies van de KPN site: http://www.kpn.com/prive/service/Mobiel/toestelhulp.htm#/htc/a510e-wildfire-s/internet/handmatig-instellen. Maar nog steeds niets. In de instellingen bij Gegevensverbinding staat nu 'Verbreek verbinding omdat de radio is ingeschakeld' (zonder vinkje). Dat heb ik nog nooit aangetroffen. Wil weer graag op internet. Wat nu te doen?
icon

Beste antwoord door ErikvanHal 3 October 2012, 10:56

Bekijk originele reactie

8 reacties

Inmiddels mijn toestel weer met gegevensverbinding. Op basis van wat info in het forum kwam ik tot de volgende instellingen voor een handmatig nieuw in te stellen APN
Naam:     Mobiel Internet
APN:       basicinternet
Proxy:     niet ingesteld
Poort:     niet ingesteld
Gebruikersnaam:     niet ingesteld
Wachtwoord:           niet ingesteld
Server:  niet ingesteld
MMSC:  niet ingesteld
MMS-proxy: niet ingesteld
MMS-poort:  niet ingesteld
Mms-protocol: WAP 2.0
MCC:    204
MMC:     08
Verivicatietype: PAP
APN-type: default

Op internet de startpagina ingesteld op http://mobiel.simyo.nl
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum ErikvanHal,

Bedankt voor het delen van de oplossing. Goed om te horen dat het weer werkt.

Groetjes,

Alex
Hi!!!


I am following all the instructions but it is not working on my cellphone. Could someone please help me?
Reputatie 2
Badge +1
Hey Barbara Cueto,

I've answered your question in this topic.
Hoi,

Gister is mijn tmobile ABO omgezet naar simyo. Bellen en smssen werkt, maar het mobiele internet niet.
Heb inmiddels 500 verschillende apn instellingen geprobeerd en evenvaak mijn mobiel aan/uit gezet maar nog steeds geen internet. Ik krijg graag waar ik voor betaal en dat is mobiel internet.
Graag ontvang ik hulp vanuit simyo.
Ik heb een htc desire.

Mvg juniper
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Junior,

Ik heb je aansluiting bekeken en gezien dat de optie 'internet op je mobiel/mms' uit staat. Om te kunnen internetten moet deze optie aan staan. Ik raad je daarom aan om deze optie in ieder geval aan te zetten. Als je daarna het toestel uit/aan zet, zou het al moeten werken. Mocht dit niet het geval zijn, moet je de instellingen uit dit topic invoeren.

Kan je aangeven of het werkt?

Groetjes,

Alex
Hoi Alex,

Wat vreemd, gister stond daar nog aan achter.
Maar ik heb inmiddels inderdaad internet.
Bedankt voor je hulp en de goede service!

Gr Juniper
Badge +2
Beste Junior,

Fijn om te horen dat je probleem is opgelost. Mocht je verder nog vragen hebben dan horen wij die graag.

Groetjes,

Arie

Reageer