.

Beantwoord

Geen internet, geen bereik, wel positief saldo

  • 10 December 2012
  • 10 reacties
  • 890 Bekeken

Badge
Nu de problemen met het nummerbehoud zijn opgelost heb ik opeens geen Internet en geen bereik meer??? Hoe kan dit?

mvg, Henk van Dijk
icon

Beste antwoord door Wayne 11 December 2012, 13:08

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Hey henkvandijk2,

Zou je even kunnen laten weten van welk merk en type toestel je gebruik maakt.
Badge
Hoi Wayne, het is een HTC One V met Android 4.0.3 erop.

Hey henkvandijk2,

Zou je even kunnen laten weten van welk merk en type toestel je gebruik maakt.
Badge
Graag wil ik weten waarom Simyo nog steeds niet beschikbaar is. Ik gebruik vaak de NS-app ivm treintijden maar heb er nu dus helemaal niks aan!!

Hoe zit dat Simyo? Mvg, Henk van Dijk
Reputatie 5
Badge +10
Hoi henkvandijk2,

Ik zie dat je tot gisteren wel gewoon hebt kunnen sms-en en bellen. Mocht dit ook niet werken, dan wil ik graag weten wat voor melding je krijgt wanneer je handmatig kiest voor het KPN netwerk.

Ik vermoed dat de juiste internet instellingen nog niet in je toestel staan, want netwerktechnisch staat de internet optie goed ingesteld. In dit topic kun je de juiste instellingen terug vinden. Kan je me laten weten of het na het invoeren van de instellingen werkt?

Groetjes,

Alex
Badge
Klopt Alex, bellen en sms'en gaat nu wel goed.

Ik ga de instellingen van internet later vandaag checken. Lukt het niet, kom ik erop terug.

Alleen met sms is er probleem met de "06", "+316" etc.. "+316" gaat wel goed, "06" ervoor niet.

thanks, Henk van Dijk

Hoi henkvandijk2,

Ik zie dat je tot gisteren wel gewoon hebt kunnen sms-en en bellen. Mocht dit ook niet werken, dan wil ik graag weten wat voor melding je krijgt wanneer je handmatig kiest voor het KPN netwerk.

Ik vermoed dat de juiste internet instellingen nog niet in je toestel staan, want netwerktechnisch staat de internet optie goed ingesteld. In dit topic kun je de juiste instellingen terug vinden. Kan je me laten weten of het na het invoeren van de instellingen werkt?

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Hoi henkvandijk2,

Je vraag over sms-en wordt in dit topic besproken. Dat maakt het wat overzichtelijker.

Groetjes,

Alex
Badge
Hey Alex, nee, internet werkt nog steeds niet. Ik heb je posts met screenshots bekeken.

Ik heb een HTC One V met Android 4.0.3 maar krijg internet niet aan de praat.

Als ik naar "namen toegangspunten" ga MOET ik een carrier kiezen, dus Simyo, maar die instelling werkt niet! Tevens werken onderstaande instellingen ook niet en kan ik de optie 'packet gegevens' nergens vinden. Wellicht kon dat in een vorige versie van Android maar niet in deze.

groeten, Henk van Dijk

---------------------------------------------
De APN moet je zelf invoeren.

Als je via instellingen - draadloos en netwerken - mobiele netwerken - namen toegangspunten terecht komt bij het APN overzicht, moet je op de menu knop van je telefoon drukken. Vervolgens kun je kiezen voor nieuwe APN of standaardinstellingen herstellen. Het is altijd handig om de standaardinstellingen eerst te herstellen voordat je een nieuwe APN aan maakt. Als je instellingen zijn hersteld moet je kiezen voor 'nieuwe APN'. Vervolgens moet je de Simyo instellingen invoeren:

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)

APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default

Sla deze instellingen op en kijk goed op je APN overzicht of je net aangemaakte APN geselecteerd is (bolletje moet groen zijn).

Ga vervolgens weer naar 'mobiele netwerken' en kijk of je de optie 'packet gegevens' kunt aanvinken (deze optie is niet bij ieder toestel zichtbaar).

Nadat je bovenstaande stappen hebt doorlopen, dien je het toestel opnieuw op te starten. Graag hoor ik van je of het werkt.

Groetjes,

Alex


Klopt Alex, bellen en sms'en gaat nu wel goed.

Ik ga de instellingen van internet later vandaag checken. Lukt het niet, kom ik erop terug.

Alleen met sms is er probleem met de "06", "+316" etc.. "+316" gaat wel goed, "06" ervoor niet.

thanks, Henk van Dijk

Hoi henkvandijk2,

Ik zie dat je tot gisteren wel gewoon hebt kunnen sms-en en bellen. Mocht dit ook niet werken, dan wil ik graag weten wat voor melding je krijgt wanneer je handmatig kiest voor het KPN netwerk.

Ik vermoed dat de juiste internet instellingen nog niet in je toestel staan, want netwerktechnisch staat de internet optie goed ingesteld. In dit topic kun je de juiste instellingen terug vinden. Kan je me laten weten of het na het invoeren van de instellingen werkt?

Groetjes,

Alex

Badge +6
Hoi Henkvandijk2,

Graag verneem ik van je of het je gelukt is het internet werkend te krijgen op je aansluiting.
Badge
Dag Natascha,

Nee ik heb nog steeds geen internet. De afgelopen dagen heb ik weinig tijd gehad naar een oplossing te zoeken. Het lijkt me sterk dat ik de enigste ben met Android 4.0.3 met internetproblemen. Ik heb allerlei instellingen geprobeerd. Niets lijkt te werken!

groeten, Henk.

Hoi Henkvandijk2,

Graag verneem ik van je of het je gelukt is het internet werkend te krijgen op je aansluiting.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi henkvandijk2,

Zou je nu nog een keer de instellingen willen proberen? Ik heb je aansluiting hersteld op het netwerk.

Groetjes,

Alex

Reageer