.

Beantwoord

Geen internet buiten Wifi, wat moet ik doen?

  • 20 June 2014
  • 7 reacties
  • 2633 Bekeken

Ik ben sinds kort over gestapt naar Simyo en heb daarbij een internetbundel afgesloten (500 MB). Het wil mij echter niet lukken om hier gebruik van te maken. Ik heb al geprobeerd om een nieuw toegangspunt te maken met behulp van https://simyo.tweakker.com. Deze geeft echter dezelfde instellingen als degene die al geselecteerd stond (KPN/HI internet) en werkt niet.

Wie kan mij hiermee helpen? Mijn toestel is een Nokia Lumia 925.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Kim 23 June 2014, 12:04

Bekijk originele reactie

7 reacties

Ik heb hetzelfde probleem, alleen kan ik de instellingen niet eens opvragen. Mijn toestel is een Sony XPeria Z. Ik word telkens in cirkeltjes gestuurd en de sms'jes ontvang ik niet, als ik naar 1300 een berichtje stuur krijg ik een bericht terug met "Het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met Customer Support."

Alleen word ik niet veel wijzer van wat er online te vinden is...
Ik heb sinds gister mijn abonnement aangepast naar internet 500 mb, heb een samsung galaxy Fame, maar krijg buiten wifi om ook helemaal niets, ook geen belbereik
Badge +6
Ik ben sinds kort over gestapt naar Simyo en heb daarbij een internetbundel afgesloten (500 MB). Het wil mij echter niet lukken om hier gebruik van te maken. Ik heb al geprobeerd om een nieuw toegangspunt te maken met behulp van https://simyo.tweakker.com. Deze geeft echter dezelfde instellingen als degene die al geselecteerd stond (KPN/HI internet) en werkt niet.

Wie kan mij hiermee helpen? Mijn toestel is een Nokia Lumia 925.

Alvast bedankt!


Hoi Jarno Prenger, welkom op het forum van Simyo én bij Simyo! :)

Wat vervelend dat het nog niet is gelukt om verbinding te krijgen met mobiel internet. In dat geval wil ik je aanraden via deze site je instellingen in te stellen, vul alleen dan niet de APN "portalmmm.nl" in, maar "internet".

Ik hoor graag van je of je dan wel verbinding krijgt met mobiel internet én zo ja, wat het verschil was met de instellingen die je eerder had ingevuld :)

Ik heb hetzelfde probleem, alleen kan ik de instellingen niet eens opvragen. Mijn toestel is een Sony XPeria Z. Ik word telkens in cirkeltjes gestuurd en de sms'jes ontvang ik niet, als ik naar 1300 een berichtje stuur krijg ik een bericht terug met "Het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met Customer Support."

Alleen word ik niet veel wijzer van wat er online te vinden is...


Hoi Gabi, welkom op het forum van Simyo en ook bij Simyo!

Wat vervelend dat het niet lukt om via Tweakker de instellingen voor mobiel internet te ontvangen :(
Nu zie ik inmiddels internetverbruik terug op je aansluiting. Heb je de juiste instellingen inmiddels gevonden?

Ik heb sinds gister mijn abonnement aangepast naar internet 500 mb, heb een samsung galaxy Fame, maar krijg buiten wifi om ook helemaal niets, ook geen belbereik
Hoi Monique55, ook jij welkom op het forum!

De reden dat jij geen verbinding krijgt met mobiel internet is doordat je de optie "Internet op je mobiel - Nederland" uit hebt staan op Mijn Simyo.
Dat je überhaupt geen bereik hebt, dat is iets anders, ik verwacht dat dit zal zijn opgelost wanneer je je telefoon even uit en weer aan zet, want ik zie verder zo 1,2,3 geen problemen op je aansluiting.

Hoor graag van je of dit inderdaad het geval is! 🙂
Hoi Jarno Prenger, welkom op het forum van Simyo én bij Simyo! :)

Wat vervelend dat het nog niet is gelukt om verbinding te krijgen met mobiel internet. In dat geval wil ik je aanraden via https://"http://www.kpn.com/prive/mobiel/toestel-en-abonnement/service/hulp-bij-gebruik-toestel/toestelhulp.htm#/nokia/lumia-925-4g-rm-892/internet/usecase/handmatig-instellen" je instellingen in te stellen, vul alleen dan niet de APN "portalmmm.nl" in, maar "internet".

Ik hoor graag van je of je dan wel verbinding krijgt met mobiel internet én zo ja, wat het verschil was met de instellingen die je eerder had ingevuld :)



Hoi Gabi, welkom op het forum van Simyo en ook bij Simyo!

Wat vervelend dat het niet lukt om via Tweakker de instellingen voor mobiel internet te ontvangen :(
Nu zie ik inmiddels internetverbruik terug op je aansluiting. Heb je de juiste instellingen inmiddels gevonden?


Hoi Monique55, ook jij welkom op het forum!

De reden dat jij geen verbinding krijgt met mobiel internet is doordat je de optie "Internet op je mobiel - Nederland" uit hebt staan op Mijn Simyo.
Dat je überhaupt geen bereik hebt, dat is iets anders, ik verwacht dat dit zal zijn opgelost wanneer je je telefoon even uit en weer aan zet, want ik zie verder zo 1,2,3 geen problemen op je aansluiting.

Hoor graag van je of dit inderdaad het geval is! :)


Hallo Kim,

Bedankt voor je reactie! Ik heb de exact de stappen gevolgd op de KPN site met 'internet' als APN naam, echter heeft dit niet geholpen. Ik kan nog steeds geen verbinding krijgen. Graag hoor ik of je mij hier nog verder mee kan helpen!
Reputatie 5
Badge +11
Hi Jarno Prenger,

Op dit moment heb ik handmatig je optie 'Internet op je mobiel' een reset gegeven. Stel namelijk dat het helemaal niet aan de instellingen van je telefoon ligt... 😕
Als je je mobiel opnieuw opstart weet je of dit heeft geholpen.
Verder is het ook belangrijk dat je bij Tweakker de instelling voor 3G hebt gekozen. Ook al heet je telefoon Nokia Lumia 925 LTE, je hebt een 3G aansluiting.

Laat je even weten of dit helpt?
Hallo Ernst,

Top! Het werkt nu! Ik had inderdaad wel voor 3G gekozen, maar dat deed het dus alsnog niet. Ik heb zojuist mijn telefoon opnieuw opgestart en nu ben ik verbonden met 3G.

Bedankt!
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Jarno Prenger,

Super goed dat het nu wel werkt! 🙂 Mocht je nog meer vragen hebben, dan helpen we je graag verder.

Reageer