.

Beantwoord

Geen 4g op mijn telefoon, hoe kan dat?


Ik heb een Xperia Z1 telefoon en dat ondersteunt LTE. Vanochtend heb ik 4G via de computer aangezet en via de mijnsimyo app gecontrolleerd dat het wel aan staat. Al een uur gewacht. APN gewijzigd naar KPN4G.nl, telefoon uitgezet en weer aan.

Resultaat: Hi+ binnenhuis, en buitenhuis kom ik niet verder dan 3G.

Terwijl ik in de drukke randstad woon.

Doe ik iets fout, of ligt het aan de netwerk kant?
icon

Beste antwoord door Ray 1 May 2015, 09:25

Bekijk originele reactie

10 reacties

Addendum: Binnen huis wordt steeds tussen HI+ en 3G omgeschakeld.
Probeer het even door de simkaart voor 15 minuten uit het toestel te halen. Er word dan opnieuw verbinding gemaakt met het netwerk.
Simkaart eruit te halen had als gevolg, dat ik ineens geen mobiel internet meer had. Ik ben dan eerst een bakje koffie gaan drinken. En wat staat ineens op mijn telefoon? LTE!

En de koffie was lekker!
Top dus.. 🙂
Reputatie 5
Badge +11
Hoi HansA,

In je gegevens zie ik dat je inderdaad met succes Flex 4G aan hebt gezet, dus zóu het eigenlijk gewoon moeten werken.
Als dat het niet meteen doet, is het altijd raadzaam om je simkaart zichzelf opnieuw aan te laten melden op het netwerk.

Met dank aan Raytje is het dus gelukt :D


Als APN kun je misschien beter geen KPN4G.nl maar portalmmm.nl invullen. Dan werkt iets stabieler.

Mocht je vaker of langer 4G willen gebruiken raad ik je aan een grotere bundel te nemen. Je huidige is met de 4G snelheden misschien wel sneller op, denk je niet?
Dan moeten jullie de website aanpassen. Indien men 4G aanzet, komt een blok die adviseert om de APN te veranderen. portalmmm.nl had ik al van tevoren. Misschien kan men het advies eens herzien?
Toevoeging:ik kreeg er nog een email van Simyo over hoe ik 4G moest instellen. Het pop-up blok op de website verteld dat ik KPN4G moet hebben, en de email verteld portalmmm.nl. Dat is inconsistent!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi HansA,

Goed dat je ons hier op wijst 🙂 Deze informatie moet uiteraard wel gelijk zijn aan elkaar. We gaan het zo snel mogelijk proberen aan te passen!

Groetjes, Tiury
Ik had een leuk weekeinde in de achterhoek en ben vaak de grens heen en weer over gaan steken. In Megchelen zelf is LTE beschikbaar en vlak voor de grens had ik 11 Mbps in de download volgens speedtest. Vlak achter de grens, met mijn telefoon vergrendeld op Simyo, had ik ergen in een dorpje bestaand uit 5 huizen alleen 2g dekking. Daar waar ik 4G met 11Mbps had heb ik mijn telefoon kunstmatig tot 3G terug gezet: resultaat E+ en Whatsapp was bijna niet mogelijk.

Wat velen vergeten is dat 4G een apaart netwerk is. Dat zorgt voor beter dekking door lagere frequenties.

Ik wil nog vermelden dat waar ik zat zowel Duitse als ook Nederlandse netwerkern beschikbaar zijn en iedereen zeurde dat hij om de haverklap op een buitenlandse netwerk zat. Vastzetten op Simyo was de oplossing voor mij.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi HansA,

Cool om te lezen dat je zelfs in het buitenland 4G verbinding had. Het klopt inderdaad dat 4G totaal anders is. Over het algemeen ook op veel grotere masten met veel breder bereik. Deze 4G masten zijn vergelijkbaar met de 3G masten die ze in het buitenland gebruiken, want die hebben vaak veel grotere gebieden die ze moeten bedekken. Hierdoor is het buitenlandse netwerk vaak dominant en overstemt die Nederlandse netwerkmasten.

Goed dat 4G nu helemaal stabiel werkt en dat dit bijgedragen heeft aan een fijn weekend 😉.

Groetjes, Tiury

Reageer