.

Beantwoord

Geen 4G meer na bezoek buitenland, wat nu?

  • 18 January 2016
  • 3 reacties
  • 400 Bekeken

Ik heb hier eerder al topics over gezien maar dit is schijnbaar nog steeds een probleem voor veel mensen inclusief mijzelf.

Ik ben een weekend naar België geweest en heb speciaal daarvoor de 'Internetten in het buitenland' functie ingeschakeld bij Mijn Ziggo. Zodra ik dat deed, terwijl ik nog in Nederland was, viel de 4G verbinding weg op mijn iPhone 6 en werd mijn bereik met het KPN-netwerk zeer matig. Ook nadat ik terugkwam hielden deze problemen aan, zelfs nadat ik de 'Internetten in het buitenland' functie weer had uitgeschakeld.

De handmatige APN instellingen heb ik geprobeerd met of zonder gebruikersnaam/wachtwoord, ik heb de netwerkinstellingen hersteld, de telefoon een soft reset gegeven na iedere verandering, mobiele data uit- en aangezet, en iedere mogelijk configuratie van Data Roaming/Voice & Data instellingen geprobeerd.
Geen enkele van de eerder genoemde oplossingen hebben dus effect gehad voor mij, nog mooier is dat mijn vriend hetzelfde model iPhone èn Simyo als aanbieder heeft en nergens last van had, het enige verschil is dat hij geen internet in het buitenland aan had gezet.
Ik betaal momenteel voor toegang tot een 4G-netwerk waar ik niet mee kan verbinden, wanneer wordt dit bekende probleem eindelijk opgelost?
icon

Beste antwoord door Estelle 19 January 2016, 09:31

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 2
Badge +5
Hoi myra_,

Wat vervelend dat je sinds je weekendje weg geen/slecht 4G bereik hebt 😞.

Ik zie dat je opties goed staan op je aansluiting. Zojuist heb ik ze voor je gereset. Ik raad je aan om de APN instellingen te controleren. Via deze pagina kun je je telefoontype selecteren. Klik op Internet > Handmatig instellen en je vindt de juiste APN instellingen. Als je alle stappen gevolgd hebt, moet je je telefoon opnieuw opstarten.

Laat je me even weten of je hierna wel 4G verbinding hebt? :)

Groetjes,
Estelle
Hey Estelle, wat heb je precies gereset? Het werkte namelijk weer nadat je dat had gepost, zonder dat ik verder iets hoefde te doen. Ik neem aan dat er achter de schermen nog wel wordt gewerkt aan een oplossing voor dit terugkerende probleem m.b.t. internet in het buitenland?

Bedankt!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi myra_,

Bedankt voor je reactie en feedback 🙂. We zijn inderdaad aan het kijken waarom dit op jouw aansluiting is gebeurd, want dit is niet bij elke aansluiting zo. Je kunt er van uit gaan dat de volgende trip naar het buitenland zonder problemen verloopt 😉!

Groetjes, Tiury

Reageer