Ik ben een weekend naar België geweest en heb speciaal daarvoor de 'Internetten in het buitenland' functie ingeschakeld bij Mijn Ziggo. Zodra ik dat deed, terwijl ik nog in Nederland was, viel de 4G verbinding weg op mijn iPhone 6 en werd mijn bereik met het KPN-netwerk zeer matig. Ook nadat ik terugkwam hielden deze problemen aan, zelfs nadat ik de 'Internetten in het buitenland' functie weer had uitgeschakeld.
De handmatige APN instellingen heb ik geprobeerd met of zonder gebruikersnaam/wachtwoord, ik heb de netwerkinstellingen hersteld, de telefoon een soft reset gegeven na iedere verandering, mobiele data uit- en aangezet, en iedere mogelijk configuratie van Data Roaming/Voice & Data instellingen geprobeerd.
Geen enkele van de eerder genoemde oplossingen hebben dus effect gehad voor mij, nog mooier is dat mijn vriend hetzelfde model iPhone èn Simyo als aanbieder heeft en nergens last van had, het enige verschil is dat hij geen internet in het buitenland aan had gezet.
Ik betaal momenteel voor toegang tot een 4G-netwerk waar ik niet mee kan verbinden, wanneer wordt dit bekende probleem eindelijk opgelost?
Beste antwoord door Estelle
Bekijk originele reactie