.

Beantwoord

Geen 4G in buitenland, wat kan ik doen?

  • 11 June 2023
  • 16 reacties
  • 317 Bekeken

Beste,

Ik kom in het buitenland niet verder dan een  H+ internetverbinding.  Na het forum gelezen te hebben dit gedaan:

1. De instelling in de Simyo app staan goed: internet buitenland aan;

2. Roaming aan op mijn mobiel;

3. Zelf een APN aangemaakt zonder resultaat.

Ik zag dat een SIM kaart reset uitkomst kan bieden. Kunnen jullie dat voor me doen?

alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Roeqajja 12 June 2023, 14:56

Bekijk originele reactie

16 reacties

Hallo @Biri al eens een andere provider geprobeerd?

In het buitenland zijn de netwerken niet altijd zo goed als in NL, daar kan Simyo helaas ook niets aan doen.

Wacht s.v.p. de reactie van een moderator af n.a.v. je verzoek.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Biri,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je 4G niet werkt in het buitenland! Ik help je hier graag mee verder.

Ik zie inderdaad dat je instellingen op Mijn Simyo goed staan. Goed dat je de roaming heb ingeschakeld en je APN opnieuw hebt ingesteld! Zoals @JanD zegt wilt het vaak ook helpen om handmatig een netwerk te selecteren in je telefoon. Super bedankt voor de tip, Jan 😊! Via onze Toestelhulp kun je zien hoe je handmatig een netwerk selecteert. Je kiest dan eerst voor “Android” of “Apple IOS” afhankelijk van welke telefoon je hebt.

Zojuist heb ik ook een reset uitgevoerd, je kunt je telefoon het beste even voor 10 minuten uitschakelen zodra je dit leest. Hiermee voltooi je de reset :).

Laat je het nog even weten of dit heeft geholpen?

Groetjes,
Roeqajja

Beste Roeqajja,

Wat late reactie van mij: Ik heb alleen mijn telefoon opnieuw opgestart, nadat jij de reset uitgevoerd hebt. Dit heeft gewerkt, prima 4G+ verbinding nu in het buitenland!

Dankjewel!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Biri,

Bedankt voor de terugkoppeling! Fijn dat het nu werkt 😊.

Groetjes,
Amy

Hoi. Kunnen jullie ook mijn simkaart resetten? Ik heb ook alles geprobeerd.. En geen 4g..

Groetjes!

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Sjard,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat je 4G niet werkt!

Ik zie op je aansluiting dat je instellingen goed staan, dat is top! Zojuist heb ik een reset uitgevoerd. Het is belangrijk dat je je telefoon nog even uitschakelt voor 10 minuten zodra je dit leest. Ik raad ook aan om de instellingen in je telefoon te checken met behulp van onze Toestelhulp.

Mocht dit niet geholpen hebben, dan stuur ik je graag een nieuwe simkaart op. Ik zie namelijk dat je een verouderde simkaart hebt en dit zou goed de reden kunnen zijn dat je geen internetverbinding hebt in het buitenland. Je kunt mij hier dan een privébericht voor sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens 🙂.

Groetjes,
Roeqajja

Goedemorgen,

Ik ondervond kortgeleden hetzelfde probleem in België. De instellingen in mijn telefoon én in de Simyo app staan goed maar ik kon niet internetten en was afhankelijk van de wifi in het vakantiehuisje. Kunnen jullie mijn simkaart ook resetten?

Met vriendelijke groet,

Marjolein

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @mar_,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je niet kon internetten. Ik heb zojuist een reset uitgevoerd, bij het lezen van dit bericht wil ik je vragen om jouw toestel uit te zetten voor 15 minuten. Hierna zou het weer moeten werken, mocht dit niet het geval zijn wil ik je vragen om mij een privé bericht te sturen. Dan kijken we samen naar een oplossing. 

Groetjes,
Seren

Goedemorgen, 

 

Zou u mijn simkaart ook willen resetten? Heb instellingen gecontroleerd en die zijn goed, maar krijg geen internet in Duitsland. Simkaart ook uitgeprobeerd met andere telefoon, werkt ook niet.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Arnie,

Bedankt voor je bericht. Vervelend dat je internet niet werkt in Duitsland!

Zojuist heb ik een reset uitgevoerd, het is van belang dat je je telefoon even voor 10/15 minuten helemaal uitzet en daarna opnieuw opstart zodra je dit leest.

Ik hoor graag van je of dit heeft geholpen!

Groetjes,
Roeqajja

Goedenavond, ook ik heb heb geen 4G bereik en heb alles geprobeerd wat er hier te vinden is. Enige optie is nog het resetten. Zou je dit ook voor mij willen doen?

Groet

Hoi Roeqajja,

Helaas nog steeds geen internet na reset. Is er nog iets anders wat ik of juliie kunnen doen?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Egbert18,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat je geen bereik hebt in het buitenland! Ik heb meteen een reset uitgevoerd op de dataroaming van jouw simkaart. Zou je de telefoon voor 10 minuten kunnen uitschakelen zodat de reset kan voltooien? 

Ik hoor graag of je hierna weer bereik hebt. 

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Arnie,

Bedankt voor je reactie. Wat jammer dat je nog steeds geen bereik hebt. Omdat je aangeeft in jouw vorige bericht dat de simkaart ook niet werkt in een andere telefoon heb ik dit even voorgelegd bij een andere afdeling binnen Simyo om te onderzoeken of er wellicht ergens een blokkade opstaat. 

Zodra ik een terugkoppeling krijg geef ik je een update in dit topic! 

Groetjes,
Amy

Hoi Amy,

de reset heeft helaas niet geholpen. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Egbert18,

Bedankt voor je reactie. Wat jammer dat de reset niet heeft geholpen! Heb je de simkaart ook al in een andere telefoon getest? Zo kunnen we sneller achterhalen waar het probleem zich bevindt. 

Ik hoor het graag van je! 

Groetjes,
Amy

Reageer