.

Beantwoord

Gebruik internetbundel: krijg 100 % sms en heb op Mijn Simyo nog Mb's, hoe komt dit?

  • 18 December 2014
  • 3 reacties
  • 204 Bekeken

Badge
Beste Simyo,

afgelopen vrijdag kreeg ik een sms-je dat ik 50% van mijn internetbundel heb verbruikt.
Maar als ik nu op mijn simyo kijk heb ik maar 91 mb van de 500 verbruikt.

Dit is mij meerdere keren overkomen, dat ik wel een sms ontvang, maar wanneer ik kijk, ik er nog lang niet aanzit. En dan op eens een sms krijg dat buiten mijn bundel tarief betaal. En dan is het zelfs zo, dat wanneer ik bij mijn verbruik kijk, ik er nog niet eens in de buurt zit.  (hier heb ik schermafdrukken van.)
Dit vind ik ook erg raar, ik doe practisch alles via mijn wifi thuis. Dus dat zou helemaal weinig verbruik van mijn internetbundel moeten zijn.
icon

Beste antwoord door Naomi 19 December 2014, 10:09

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi Spruitje,

Ik heb je topic verplaatst naar het onderwerp Internet. Op deze manier blijft het forum overzichtelijk.

Je vertelt dat je de 50 % en 100 % sms ontvangt. Alleen zie je op dat moment op Mijn Simyo dat je dit nog lang niet hebt verbruikt.

Het klopt inderdaad dat je sms niet meteen overeenkomt met wat je op Mijn Simyo ziet. Je sms dat je 50 % en 100 % hebt verbruikt wordt real time verzonden vanuit het netwerk 😮
Wij verwerken je internetverbruik een aantal keer op de dag. Je hoeveelheid Mb's staan niet real time op Mijn Simyo. Als je kijkt op Mijn Simyo > Overzicht > Deze maand heb ik nog dan zie je ook Internetverbruik bijgewerkt t/m: datum tijdstip.

Ook vertel je dat je veel gebruikmaakt van Wifi. Om deze reden zou je niet veel Mb’s horen te verbruiken.
Als je Wifi verbinding wegvalt of hapert, dan zoekt je toestel automatisch naar een sterker netwerk. Er wordt dan verbinding gemaakt met ons netwerk. Zo verbruik je onbewust toch Mb’s van je internetbundel.
Als je dit graag wilt voorkomen dan kun je op Mijn Simyo onder het tabblad Mijn instellingen & simkaart je optie Internet op je mobiel uitzetten. In ons blog staan allemaal tips om je dataverbruik laag te houden.

Heb ik je vraag hiermee beantwoord? 🙂
Badge
Beste Naomi,

via fb ben ik al met Ali en Ruud in gesprek.

Maar jullie relaas klopt voor geen meter.
Vorige week vrijdag (12-12)  kreeg ik een sms dat ik 50% had verbruikt. Donderdag (18-12) keek ik en had ik van de 500MB 93 verbruikt. Bijgewerkt op 18-12.
Maar goed, ik ga verder met het gesprek op fb.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Spruitje,

Als je ook via Facebook je vraag hebt gesteld, dan is het inderdaad beter om één kanaal te kiezen. Wanneer wij je helpen via meerdere kanalen, dan wordt het voor ons beide minder overzichtelijk. We helpen je dan graag verder via Facebook 🙂

Reageer