.

Beantwoord

Gebruik ik nu internet of wifi?

  • 13 November 2013
  • 11 reacties
  • 655 Bekeken

Badge
Ik heb sinds kort een samsung galaxy young en gebruik mijn oude simkaart van Simyo. Als ik thuis wifi aanzet staat er gewoon onder wifinetwerken 'sitecomwifi verbonden'. Ik kan dan internetten. Maar als ik kijk naar mijn verbruik staat er ineens ook internetverbruik bij, terwijl ik eerder nooit internet gebruikte. Gebruik ik dan gewoon internet en wordt dit van mijn tegoed afgehaald of hoe zit dat?
icon

Beste antwoord door MartijnR 13 November 2013, 20:39

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Als je verbonden bent met internet via wifi dan zie je op je galaxy een tekentje van wifi http://www.flaticon.com/png/256/7562.png
Dat wil overigens niet zeggen dat je altijd met WiFi verbonden bent. Soms kan WiFi wegvallen of een app gaat via het 3g netwerk verbinding maken.
Bij sommige apps moet je expleciet instellen om geen verbinding met 3g te maken.
Of als je buiten je WiFi berijk bent dan zal 3g het ook overnemen.
Dus er zijn wat mogelijkheden die het internet verbruik op 3g mogelijk maken.
Wat je kan doen is 3g op je telefoon uitzetten, zodat je alleen via WiFi verbonden bent. Buiten je WiFi om heb je dan geen internet !!!
Of je installeert een app waarmee je waarschijnlijk kan zien wanneer en welke app via 3g verbinding maakt.
En ja als je internet via 3g maakt, dan gaat dat van je internetbundel af. Heb je geen internetbundel, zet dan internet op je persoonlijke pagina uit
om hoogverbruik te voorkomen.
Laat me aub even weten of je hiermee verder kunt.
Badge
Bedankt tot zover. Ik heb nu wel internet op mijn Simyo uit kunnen zetten, maar op mijn telefoon lukt het niet. Op google lees ik overal dat ik pakketgegevens uit moet zetten, maar die optie is er op mijn telefoon niet. Bij mobiele netwerken staan er alleen: mobiele gegevens, roaming,namen toegangspunten, netwerkmodus en netwerkoperators.
Reputatie 7
Maartje, zat er een handleiding bij de Galaxy Y? Daar zal m.i. e.e.a. in moeten staan. In ieder geval moet je zoeken onder de optie 'Mobiele Netwerken' in de Instellingen van je telefoon.
Badge
Die zat erbij, maar daar staat het helaas niet in. Ik zal nog eens verder zoeken op het internet. In ieder geval bedankt allebei.
Reputatie 3
Badge +9
Zit er op je toestel een pulldown menu? Daar zit dan mobiele gegevens bij.
Badge
Ja, dat is er. Maar dat is hetzelfde als wanneer ik er via 'instellingen' heen ga.
Reputatie 7
En wat zie je daar dan allemaal staan?
Reputatie 3
Badge +9
Daar mobiele gegevens uitzetten. De 3g verbinding wordt dan direct verbroken.
Badge
Daar staat dus mobiele gegevens bij. Jeetje, dus zo makkelijk kan het zijn. Nogmaals bedankt allebei 🙂
Reputatie 3
Badge +9
Geen dank Maartje 🙂
Badge +6
Hoi Maartje.,

Welkom op het forum van Simyo allereerst! :)

Fijn dat RicoK en Martijn® je al helemaal hebben kunnen helpen, dank jullie wel daarvoor heren! :)

Nog een kleine toevoeging: wanneer je de optie "Internet op je mobiel - Nederland" hebt uitgezet via Mijn Simyo hoef je niet perse ook nog je mobiel internet uit te zetten op je telefoon, omdat door deze instelling uit te zetten op Mijn Simyo het überhaupt voor je simkaart niet meer mogelijk is om verbinding te maken met mobiel internet 🙂.

Reageer