.

Beantwoord

FaceTime audio over 3g niet mogelijk?


Badge
Waarom is het niet mogelijk een audio gesprek te voeren over 3g?  want mijn iphone geeft de melding dat dit over wifi moet.
Met een andere provider lukt het nl wel,  is dit uitgeschakeld bij simyo? of heb ik een instelling fout.

groet Alex
icon

Beste antwoord door merlin1201 3 March 2014, 19:27

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Begrijp ik het goed dat een video + audio gesprek via FaceTime wel lukt?
Badge
Nope ook dat werkt niet want mijn iphone vraagt direct om wifi.
Dat het over 3g werkt weet ik wel zeker aangezien mijn vrouw een t-mobile account heeft en daar werkt het wel mee.
Reputatie 7
Badge +9
Onder Settings (Instellingen) > Cellular (netwerk?) heb ik Cellular Data aan staan. Heb jij dat some uit staan want dan gaat alle internet verkeer via WiFi. (Sorry mijn iPhone is Engelstalig).
Badge
Mobiele data staat gewoon aan, net als 3g en dataroaming.
Badge
Mobiele data staat gewoon aan, net als 3g en dataroaming.

overigens staat het facetime icoontje ook niet in die lijst die wordt gebruikt voor mobile data. heel vreemd.
Badge
Probleem is inmiddels bekend maar niet opgelost.

*FaceTime via mobiele data is niet beschikbaar op iPhone 4 of iPad 2.


m.a.w pech voor de oudere iphones
Badge +8
Hoi merlin1201,

Je hebt je antwoord dus al gevonden. Wel jammer dat het een antwoord is waar niet veel aan te doen is. :(
Ik wist dat ook niet, eerlijk gezegd. Waar heb je die info gevonden?
Ben je al van plan om binnenkort een nieuw toestel te gaan aanschaffen of is dat het niet waard?

Groetjes,
Charlene
Badge
Ik heb indertussen wel een oplossing gevonden maar daarvoor moet je wel je toestel jailbreaken.
Na de jailbreak kun je of My3g  of Unrestrictor installeren die er voor zorgt dat je wel kunt face-timen, deze kun je of aanschaffen voor 3 euro maar als je een beetje doorzoek kun je wel een versie vinden die gratis is.
Overigens kun je de info gewoon bij apple vinden, want daar geven ze ook aan dat facetime vanaf de 4S over 3G gaat, en dat de oudere 4 dit niet aan zou kunnen...  maar zoals je lees kan dit dus wel.

Hier nog wat info:

Welke Apple-producten bieden ondersteuning voor FaceTime-video en FaceTime-audio?

U hebt één van de volgende producten nodig om FaceTime te gebruiken:

iPhone 4 of hoger
iPad 2 of hoger
iPad mini
iPod touch (4e generatie) of hoger
Audiobellen in FaceTime is niet beschikbaar op iPod touch (4e generatie).

*FaceTime via mobiele data is niet beschikbaar op iPhone 4 of iPad 2.
Reputatie 5
Badge +11
Hi merlin1201,

Blijft jammer dat oudere toestellen 'pech' hebben...

Heb je je iPhone nu gejailbreaked?
Badge
Dat klopt, mijn iphone 4 heeft nu een jailbreak met de app unristrictor die ervoor zorgt dat facetime over 3g werkt.
Badge +6
Hoi merlin1201,

Ah oké, dus met een omweg is het alsnog gelukt, nou fijn! 🙂

Reageer