.

Beantwoord

Extreem hoog mb verbruik. Help!!

  • 22 September 2013
  • 5 reacties
  • 821 Bekeken

ik heb een maand geleden een mijn simkaart omgewisseld voor een mirco simkaart.  Maar nu kwam ik er van de week achter dat ik 600mb over mijn bundel van 500mb zit. Ik heb mijn telefoon al gereboot omdat ik dacht dat het aan mijn instellingen lag ofzo. Maar zodra ik maar 1min iets op twitter of facebook doe verbruik ik gelijk 2mb ofzo terwijl dat normaal maar kb's waren. Ook als ik op internet  iets op google zoek dan kost het ook super veel mb's wat  helemaal niet kan. Normaal verbruikte ik elke dag 10 mb maar nu is zit ik daar binnen 5 minuten over. Ik heb nu mijn mobiele netwerk uitstaan en zit alleen nog maar op wifi. 

Weet iemand wat hoe dit kan?? Want wordt er niet goed van.
icon

Beste antwoord door Ernst 23 September 2013, 14:06

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi stefan klink, en welkom op het Simyo forum.

Begrijp ik goed dat je sinds dat je van simkaart bent gewisseld, je meer data verbruikt?
Dit zou dus betekenen dat je ook een andere telefoon bent gaan gebruiken, en dát kan je dataverbruik heel goed verklaren.
Een nieuwe of andere telefoon kan heel goed sneller of meer data verbruiken dan je oude. Er zijn gelukkig ook mogelijkheden om te monitoren waar je telefoon de data aan verbruikt. Je kunt bijvoorbeeld Onavo installeren, die app registreert wát in jouw telefoon data verbruikt en hoeveel dat is. Per app, maar ook vanuit je besturingssysteem.

Heb ik je zo een beetje wijzer gemaakt?

Ik zie overigens dat je deze vraag ook per e-mail gesteld hebt; ik wil je vragen om in het in de toekomst bij 1 klantenservice kanaal te houden 🙂
ik heb rond 22 augustus een s3 gekocht daar moest een micro simkaart in dus heb ik die bestelt. toch vind ik het vreemd zodra ik iets doe via internet dat het dan super veel mb's verbruikt, vrienden van mij hebben ook een s3 en die hebben genoeg aan 500 mb per maand. En bij mij is dat dan binnen 4 dagen op. lijkt mij dat er iets niet klopt?! Het legt niet aan mijn telefoon of instellingen want hem al gereboot en vanalles geprobeerd. niemand weet wat het is, dus de enige oplossing is naar een andere provider tegaan.
Badge +6
ik heb rond 22 augustus een s3 gekocht daar moest een micro simkaart in dus heb ik die bestelt. toch vind ik het vreemd zodra ik iets doe via internet dat het dan super veel mb's verbruikt, vrienden van mij hebben ook een s3 en die hebben genoeg aan 500 mb per maand. En bij mij is dat dan binnen 4 dagen op. lijkt mij dat er iets niet klopt?! Het legt niet aan mijn telefoon of instellingen want hem al gereboot en vanalles geprobeerd. niemand weet wat het is, dus de enige oplossing is naar een andere provider tegaan.

Hoi Stefan Klink,

Helaas kan ik je niet vertellen waar je MB's aan op gaan. In jou geval zou het handiger zijn als wij als provider je hier een antwoord op konden geven. In dit topic kan je lezen wat er voor internet gebruik kan zorgen op je telefoon.
Ik heb nog een vraag. Kan er nog iets gedaan worden met de 94 euro die ik moet gaan betalen voor september? ik kwam er pas vorige week achter dat ik er zoveel over heen zat. Anders had ik tuurlijk allang mijn internet uit gezet
Badge +6
Ik heb nog een vraag. Kan er nog iets gedaan worden met de 94 euro die ik moet gaan betalen voor september? ik kwam er pas vorige week achter dat ik er zoveel over heen zat. Anders had ik tuurlijk allang mijn internet uit gezet

Hoi Stefan Klink,

Helaas kan ik niks veranderen aan de kosten gezien het verbruik heeft plaats gevonden. Ik raad je aan de optie 'Internet op je mobiel-Nederland' uit te zetten op je persoonlijke pagina. Op deze manier verkom je dat de kosten nog hoger op zullen lopen.

Reageer