.

Beantwoord

Extra MB's internet kopen Sim Only

  • 17 June 2013
  • 4 reacties
  • 339 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Volgens mij is het nu niet mogelijk bij Simyo......maar volgens mij willen wel veel klanten hetvolgende:

Soms zit je rond het eind van de maand al richting de MB's die je die maand mag verbruiken....dan heb je nu drie opties:
- niet meer internetten de rest van de maand...;(
- je bundel verhogen (maar die gaat dan pas de volgende maand in) ;(
- niet je bundel aanpassen en doorgaan met internet tegen HELE HOGE kosten....;(

Waarom is er geen optie om bijvoorbeeld eenmalig 200MB extra te kopen.....die direct die maand gebruikt kunnen worden? ;)
Lijkt mij een uiterst klantvriendelijke oplossing.

Andere optie die je hebt is om bij een andere provider een simkaart te gaan regelen om daarop de internetten....maar niet zo handig qua bereikbaarheid...
icon

Beste antwoord door Charlene 17 June 2013, 17:18

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge +8
Volgens mij is het nu niet mogelijk bij Simyo......maar volgens mij willen wel veel klanten hetvolgende:

Soms zit je rond het eind van de maand al richting de MB's die je die maand mag verbruiken....dan heb je nu drie opties:
- niet meer internetten de rest van de maand...;(
- je bundel verhogen (maar die gaat dan pas de volgende maand in) ;(
- niet je bundel aanpassen en doorgaan met internet tegen HELE HOGE kosten....;(

Waarom is er geen optie om bijvoorbeeld eenmalig 200MB extra te kopen.....die direct die maand gebruikt kunnen worden? ;)
Lijkt mij een uiterst klantvriendelijke oplossing.

Andere optie die je hebt is om bij een andere provider een simkaart te gaan regelen om daarop de internetten....maar niet zo handig qua bereikbaarheid...


Hoi Patje,

Ik begrijp wat je bedoelt. Als je plotseling meer verbruikt dan voorzien, zou het inderdaad handig zijn wat je voorstelt. Toch bieden wij die mogelijkheid (nog) niet. En zijn er voorlopig ook geen plannen voor.

Dit houdt in dat je nu het beste heel bewust je verbruik in de gaten houdt, of voor een ruime bundel kiest.
Het verschil in prijs tussen een 1000MB of een 1500MB bundel is nu bijvoorbeeld maar €2,50. Dan is het aan te raden om ruim in de MB's te zitten met een grotere bundel, dan net op het randje te gaan zitten.

Een Simyo-klant kijkt dus het beste vooruit, en heeft dan de mogelijkheid zijn toekomstige voorraad zelf in te delen.

Ik wens je er veel succes mee! :)

Groetjes,
Charlene
Badge
Hoi Charlene,

Dank voor je antwoord en je begrijpt inderdaad wat ik bedoel.....
Ik begrijp dat "het buiten de bundel" verbruik voor Simyo erg lucratief is. Zo niet het enige waar de winst gemaakt kan worden.
Jammer dat er (voorlopig nog) niets met mijn suggestie wordt gedaan.

Ik krijg vandaag mijn "75% bundel bereikt" mailtje (wat ik een mooie service vind!)...
Dus voor mij maar even niet meer internetten onderweg tot het eind van de maand.

Graag zou ik nog een suggestie willen meegeven. Het zou fijn zijn als je als klant kon instellen dat je GEEN gebruik van internet wil maken BUITEN je bundel.....maar hier zullen ook wel nog geen plannen voor zijn (ws met dezelfde reden als hierboven).

Ik merk af en toe dat mijn eigen wifi of dat op mijn werk eruit ligt......en tsja...dan schakelt je telefoon automatisch over op het netwerk van je provider (Ja...snap dat je dat ook zelf weer kunt uitzetten op je telefoon.....maar goed je hebt natuurlijk geen zin om steeds te controleren/aan/uitzetten.....)

Ik heb nu de maandvariant van 1000MB voor 9.99...dus als ik over zou stappen naar 1500Mb is dat EUR 17.50....helaas dus niet maar 2.50 verschil in mijn geval.....ik zit liever niet aan een jaarcontract vast...

Groetjes terug,

Patje
Reputatie 3
Badge +9
Patje, er zijn apps die 3g uitschakelen bij een door jou ingestelde quota. En met een jaarabo kan je ook maandelijks je bundel wijzigen. Kosteloos naar boven en beneden.
Badge +8
Hoi Charlene,

Dank voor je antwoord en je begrijpt inderdaad wat ik bedoel.....
Ik begrijp dat "het buiten de bundel" verbruik voor Simyo erg lucratief is. Zo niet het enige waar de winst gemaakt kan worden.
Jammer dat er (voorlopig nog) niets met mijn suggestie wordt gedaan.

Ik krijg vandaag mijn "75% bundel bereikt" mailtje (wat ik een mooie service vind!)...
Dus voor mij maar even niet meer internetten onderweg tot het eind van de maand.

Graag zou ik nog een suggestie willen meegeven. Het zou fijn zijn als je als klant kon instellen dat je GEEN gebruik van internet wil maken BUITEN je bundel.....maar hier zullen ook wel nog geen plannen voor zijn (ws met dezelfde reden als hierboven).

Ik merk af en toe dat mijn eigen wifi of dat op mijn werk eruit ligt......en tsja...dan schakelt je telefoon automatisch over op het netwerk van je provider (Ja...snap dat je dat ook zelf weer kunt uitzetten op je telefoon.....maar goed je hebt natuurlijk geen zin om steeds te controleren/aan/uitzetten.....)

Ik heb nu de maandvariant van 1000MB voor 9.99...dus als ik over zou stappen naar 1500Mb is dat EUR 17.50....helaas dus niet maar 2.50 verschil in mijn geval.....ik zit liever niet aan een jaarcontract vast...

Groetjes terug,

Patje


Patje, er zijn apps die 3g uitschakelen bij een door jou ingestelde quota. En met een jaarabo kan je ook maandelijks je bundel wijzigen. Kosteloos naar boven en beneden.

Hoi Patje,

Ook dat is niet mogelijk helaas. Een bel- of internet- plafond instellen behoort bij ons niet tot de mogelijkheden. Wij zijn gewoon meer van het principe: Je houdt het zelf in de gaten en je hebt het zelf in de hand.
Voor je internet zou je inderdaad zo'n app kunnen instellen, die je verbruik afkapt bij een bepaalde grens. Daar kun je bij Simyo geen rechten aan ontlenen, maar het schijnt je dus nog meer controle te geven.
Is het niet Watchdog, Martijn®, wat jij daarvoor aanraadt?
En voor je wifi, ja dan toch even die mobiele data uitzetten, zodat je het merkt als de wifi je eraf gooit. Of nog beter de optie "Internet op je mobiel" uitzetten op Mijn Simyo. Dan weet je heel zeker dat je toestel geen internet kan verbruiken op het netwerk.

Overigens krijg je met 100% weer een berichtje. Dus bij 75% stoppen is misschien wel zonde?

Groetjes,
Charlene

Reageer