.

Beantwoord

Extra bundel uit coulance

  • 4 October 2014
  • 10 reacties
  • 413 Bekeken

Badge
Hallo Simyo,

Nooit eerder een probleem met mijn dataverbruik. Gisteren echter al twee sms'jes over de 50% en 100% verbruik en het is vandaag pas de 4e oktober. Ik ben zelf aan het uitzoeken waar dit zo mis kon gaan, want ik maak voor mijn idee geen gebruik van slurpers. Hopelijk lukt het me om vandaag meer uit te vinden. Ben geen digibeet, maar ook geen digiwizzkid. Dat komt vast wel goed, alleen nu is mijn vraag wel of er een mogelijkheid bestaat dat ik uit coulance voor de maand oktober een extra bundel kan krijgen van 200MB voor de € 5,- die daar voor staat. Zie net op Mijn Simyo dat mijn verbruik buiten de bundel op dit moment op € 4,- ligt en dan kan ik de schade in elk geval nog beperken.

Is bovenstaande mogelijk? Dank voor uw antwoord.

Groet,

Marc
icon

Beste antwoord door Charlene 6 October 2014, 19:47

Bekijk originele reactie

10 reacties

Ook ik heb dit probleem zoals reeds op dit forum vermeld staat maar tot nu toe kom ik niet verder dan dat het mijn eigenschuld is.
Wat echter wel vreemd is dat meerdere mensen hetzelfde probleem hebben.
Badge +8
Hoi boxerhebbes,

Welkom op het forum 🙂

Dat is echt heel vervelend, als je niet weet hoe het komt dat er plotseling veel MB's worden verbruikt. goed dat je dit wilt uitzoeken, dat is de beste manier om het in de toekomst te voorkomen. Het komt inderdaad best vaak voor dat mensen van dataverbruik schrikken. Een telefoon kan namelijk van alles doen zonder dat jij daar erg in hebt. Synchronisaties, updates, andere achtergrondprocessen, het is toch een soort kleine computer.
Mag ik vragen wat voor toestel je gebruikt? Daar kun je vaak nog het een en ander uit achterhalen. In dit artikel vind je goede tips om wat instellingen aan te passen ook.

Het is op dit moment nog niet mogelijk om tijdens de maand een extra bundel bij te kopen 😞 Het wordt dus toch een maandje rustig aan doen, veel op zoek naar Wifi en andere alternatieven.
Misschien kun je eens kijken of een grotere internetbundel handig is. Maar het kan inderdaad dat er eenmalig iets gebeurd is, waardoor je er ineens doorheen bent.

Groetjes,
Charlene
Badge
Hartelijk dank voor je reactie Charlene. Verhogen is nog niet nodig, gezien het verbruik in het laatste jaar. Hoewel het afgelopen kwartaal hoger is dan daarvoor, maak ik vooralsnog gebruik van de mogelijkheid om in mijn iPhone het dataverbruik op elke 1e van de maand te resetten. Daarnaast heb ik de Simyo app erop gezet voor een dubbele controle.

Ik ga me zeer zeker verdiepen in je link vanwege de tips om bepaalde instellingen aan te passen, in de hoop dat het me niet meer gebeurt. Kortom, we zullen het wel overleven ;-)

Fijne week!
Badge +6
Hoi boxerhebbes,

Graag gedaan namens Charlene :)

Helemaal goed dat je nodige voorzorgsmaatregelen hebt getroffen/gaat treffen, zodat je zelf je dataverbruik in de hand kan houden :)

Mocht je nog andere vragen en/of opmerkingen hebben, dan zien we je graag op het forum terug.

Ook nog een prettige week toegewenst! 🙂
Badge
dat is wat ik nou bedoel met een starre houding van simyo.

klant vraagt duidelijk om uit coulance zijn databundel te resetten
simyo draait vervolgens omheen en laat klant in de kou  staan.
Badge +8
Hoi sylwester,

Ik wil er zeker niet omheen draaien, maar geef duidelijk aan dat het nu niet kan. De mogelijkheid is er technisch niet. Dat kan ik nu echt niet veranderen 😞
Wat we wel kunnen doen, is goed luisteren naar deze signalen dat er wel vraag naar is. Zodat we zoiets eventueel wel kunnen ontwikkelen. Zo zijn er al veel suggesties van onze klanten meegenomen in de manier waarop Simyo abonnementen eruit zien. Alle suggesties komen op onze Wall of Change te hangen en veel daarvan kan snel worden uitgevoerd. Andere dingen kosten meer tijd om te ontwikkelen. Dat ligt eraan hoe ingrijpend de verandering technisch gezien is. Daarnaast moet een verandering ook passen bij het soort abonnement dat Simyo wil bieden.
Ik kan je nu nog geen termijn geven, of een harde belofte doen, maar ik weet wel dat dit iets is waar we heel serieus mee bezig zijn.
Dat is niet om erom heen te draaien, maar om geen onwaarheden te verkopen.
Als je hier nog meer vragen over hebt, dan ontvang ik graag een privébericht van je met een tijdstip waarop je bereikbaar bent. We zullen je dan proberen te bellen, dat praat wat makkelijker :)

Groetjes,
Charlene
Badge
ik ben gewoon gefrustreerd dat ik internet heb moeten uitschakelen om geen torenhoge kosten te maken.
Anno 2014 moet dat niet kunnen.
Het gevolg is dat ik naar vodafone vertrekt omdat hun wel beperkt internet bieden,ook kost dat iets meer.
In mijn kennis kring heeft zeker 10 man abo bij simyo en die hikken tegen hetzelfde probleem.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi sylwester,

We merken ook dat deze vraag er is. Charlene geeft dan ook al aan dat er naar gekeken wordt.
Reputatie 4
Badge +8
Jammer dat jij vertrek naar een andere provider.
Ik blijft bij Simyo, bent dik tevreden.
Reputatie 5
Badge +11
bent dik tevreden.

Leuk om te lezen 😮

Reageer