.

Beantwoord

Er zijn kosten in rekening gebracht onderweg van Denemarken naar Noorwegen. Wat nu?

  • 31 July 2017
  • 4 reacties
  • 466 Bekeken

Hoe kan het dat deze kosten in rekening zijn gebracht. Als je de berichten mocht geloven is internetten vanaf 01-07 mogelijk vanuit je bundel. Om die reden had ik ook tijdelijk mijn bundel verhoogd. Maar precies tijdens de overtocht heb ik moeten constateren dat zeer hoge kosten per MB zijn berekend.
icon

Beste antwoord door Caspar 2 August 2017, 15:54

Bekijk originele reactie

4 reacties

Omdat je tijdens de overtocht buiten bereik bent geweest van zendmasten op het vaste land en dus schijnbaar contact hebt gemaakt met de satelliet / maritieme verbinding op de Ferry. En die laatste valt niet in zone 1 maar in zone 4.

https://www.simyo.nl/templates/assets/pdf/tarieven/tarieven_abonnementen_buitenland.pdf
Ok, de uitleg is mij duidelijk. Waar ik mij dan wel over verbaas is dat ik nergens heb gelezen dat dit zou kunnen gebeuren. Het enige is wat je leest is het feit dat je binnen Europa binnen de bundel kan internetten, maar dat er ook uitzonderingen zijn, daar wordt je als consument NIET op gewezen.
Reputatie 7
Badge +9
Om te beginnen is op de veerboot als het goed is informatie aanwezig over het gebruik van het scheeps-GSM netwerk. Ook word je geinformeerd dat de kosten die je maakt zullen worden verrekend met de provider van je simkaart. Als je de naam van het GSM netwerk aan boord op het scherm van je smartphone ziet verschijnen dan weet je dat je niet meer verbonden bent met een provider op het vaste land.

Op https://www.simyo.nl/templates/assets/pdf/tarieven/tarieven_roaming_zones.pdf staat te lezen dat verbindingen via satelliet tot zone 4 worden gerekend. Verbindingen via een scheepsnetwerk gaan altijd via een satelliet. Een telefoonkabel met het vaste land zou de bewegingsvrijheid van het schip te zeer beperken.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi forhvdg,

Welkom op 't forum :)

Wat leuk dat je in Denemarken en Noorwegen bent geweest. Jammer dat je hier buitenbundelkosten hebt gemaakt.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie inderdaad dat het gaat om een satelliet-verbinding. Ik zie ook dat we je op 25 juli een bericht hebben verstuurd om je te waarschuwen voor de kosten. Verder moet de informatie ook aanwezig zijn op de veerboot. Jammer dat je hier niet van op de hoogte was! Ik kan helaas niks aan de kosten doen. Je zou contact kunnen opnemen met de organisatie van de boot, aangezien ze je niet duidelijk hebben vermeld dat het gebruik van je mobieltje buitenbundelkosten oplevert.

Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Caspar

@Ray en Scotsman bedankt voor jullie hulp!

Reageer