.

Vraag

Eenmalig aasluitkosten EN Internet buitenland

  • 7 June 2012
  • 4 reacties
  • 583 Bekeken

Badge
LS. Ik belde voorheen altijd prepaid met Simyo. Nu ben ik enkele weken geleden op een smartphone overgestapt. Daarom overgegaan naar een abonnement, belminuten/SMSjes gecombineerd met een bepaalde hoeveelheid internet. Ik zie me daarbij nu met het volgende geconfronteerd:

- De omschakeling was (bij Simyo) alleen mogelijk via uitgifte van een nieuwe SIM, met een nieuw tijdelijk nummer tijdens de overgangs-periode, activtatie-kosten bij gebruik van die tijdelijke SIM (dus niet gedaan), nummerportering van m'n oude naar m'n nieuwe SIM op een bepaalde dag (maar op een onbepaald tijdstip, voor mij een groot raadsel wanneer ik weer zou kunnen bellen en bereikbaar zijn) en last-but-not-least pay-as-you-go voor internet tot aan het overgangs-moment.

- Dat laatste heeft me sowieso 23 euro gekost aan prepaid-saldo dat werd opgesnoept en (via machtiging tot automatische incasso) geincasseerd (20 UER) totdat ik deze machting maar snel introk. Hoewel het restant wel werd kwijtgescholden, weigerde Simyo mij dit reeds geincasseerde deel te vergoeden. Stornering via de bank werd niet uitgevoerd omdat de aard van de machtiging tussen Simyo en mij voor de bank niet duidelijk was.

- Wegens de omschakeling naar de andere SIM krijg ik nu ook nog eens EUR 14,99 aansluitkosten op m'n rekening te zien.

- Vorig weekend was ik in het buitenland maar kon niets doen, dacht ik, omdat ik "Buitenland bellen" uit had staan bij Self-Service. Nu ik deze echter aanzet, lees ik in de bevestiging ineens: "LET OP: Mobiel Internet in het buitenland wordt niet door Simyo ondersteund!".

Kortom, na veel trammelant, extra kosten, dagen van niet bereikbaar zijn en niet kunnen bellen, bljkt nu ook nog eens dat ik via Simyo de smartphone in het buitenland niet kan gebruiken via 3G. Met het aankomende vakantie-seizoen, de populariteit van smartphones en het feit dat het 2012 is, zou ik u toch even willen vragen dit heel snel te heroverwegen en internet gebruik via 3G door uw klanten in het buitenland mogelijk te maken, en natuurlijk ook voor een fatsoenlijk tarief. Vraag Neelie Kroes anders even hoe zij daarover denkt.

Ik snap nu waarom ik collega's heb die bij Vodafone ook in het buitenland uit hun Nederlandse bundel bellen en internetten.

B.v.d.
Dirkjan

4 reacties

Badge
En ga nou niet zeggen "via Wifi kan het wel" want dat weet ik, maar dat wordt dan dus niet door Simyo geregeld maar door de wireless router en het internet abonnement en -provider daarvan. Bovendien vaak krijg je alleen wifi wachtwoord als hotel gast (met of zonder extra betaling) en niet wanneer je alleen maar in het restaurant of kroeg iets eet en/of drinkt.
Reputatie 7
Badge +9
Hmmm hoewel het 100 keer op het forum staat zie ik niet zo een twee drie waar ik het zou lezen op de website(bij bestellen of zo?) dat internet in het buitenland niet mogelijk is. Wel kan ik vertellen dat simyo van meerdere klanten die vraag al heeft gehad. Ook zijn er suggesties gedaan om dat mogelijk te maken; Eventueel via reisbundel zoals Tmobile's Travel & Surf style of andere wijze. Echter kan ik mij indenken dat dat niet het gemakkelijkste is om in te voeren. Net zo als Simyo app lijkt Simyo een logge organisatie die niet zo snel mee kan/mag gaan met veranderingen. Ik zou er zeker 20/30 euro voor willen betalen om 100-200MB gedurende de komende 2 week vakantie te gebruiken!

Internet in het buitenland ook in de databundel zoals vodafone is maar een zeer zeldzaam in de telecom wereld.

T-mobile heeft een Internet Europa waar je 10 tot 15 euro per maand voor betaald voor de gehele looptijd.

KPN/HI hebben een buitenlands(EU) internetbundel (100MB voor 10 euro)... Nasty voorwaarden btw

Telfort: wel mogelijk om te internetten, is wel duur. Kon geen bundels vinden.

Tuurlijk is het jammer dat Simyo nog steeds geen internet in het buitenland heeft. Het is ook jammer dat dat niet duidelijker is overlegd. Denken dat je je bundel in het buitenland zou kunnen gebruiken is een beetje naief. Maar ook ik mis opties om te internetten in het buitenland!

Nummerbehoud... Ja dat is een complex gebeuren. De ene provider moet het nummer vrijgeven, en andere provider moet het oppakken en aan die simkaart hangen. Je kan er pagina's aan technisch gelul over houden, maar is denk dat je vrijwel nooit een tijd krijgt bij enige van de provider. Ik zelf ging voor het "Ik gebruik de oude tot hij niet meer werk principe". Dat ging prima! Ergens in de ochtend viel de verbinding van de oude sim(t-mobile prepaid) uit. Nieuwe sim erin en kijken wanneer hij het doet.

Prepaid naar sim-only is bij simyo eigenlijk gewoon hetzelfde als het afsluiten van een nieuw simonly abonnement. Met de daarbijhorende aansluitkosten. Ik had wel gehoord dat je prepaid beltegoed kan laten verrekenen met je eerste factuur. Pin mij er niet op vast!

Ik snap je post en hoop dat simyo er wat mee doet.

@Alex: Lees die PMs van mij, kijk naar deze post. Kijk eens waar meneer had kunnen zien dat internet in het buitenland niet mogelijk was(en hoe bijvoorbeeld Prepaid -> Sim-only in zijn werk gaat, etc etc) en kijk hoe je dat kan verbeteren. Jij hebt contact met je klanten en posts zoals deze laten goed zien wat klanten verwachten van simyo en wat ze krijgen!
Ik ben het volledig met de poster eens.
Belachelijk dat je niet kunt internetten in het buitenland. Ook ik kwam daar pas na het afsluiten van mijn abonnement achter.
Spijt als haren op mijn hoofd. Dat was begin december 2011. Je zou toch zeggen dat dat dan wel een keer geregeld gaat worden, maar nog geen enkele reactie van simyo, of teken dat er aan gewerkt wordt, alleen dat meerdere klanten deze vraag stellen!
Zodra mijn abbo afloopt ben ik weg, dat is duidelijk.
Reputatie 5
Badge +10
Beste klanten,

Bij Simyo is het inderdaad niet mogelijk om gebruik te kunnen maken van internet in het buitenland. Wij vermelden dit wel op onze website, maar gezien het aantal reacties en vragen hiervoor kunnen we ons voorstellen dat dit duidelijker gecommuniceerd moet worden. Waar internet in het buitenland voorheen nog een extra dienst was lijkt het steeds meer regel te worden dan uitzondering. Simyo heeft het overigens niet op de planning staan om dit wel mogelijk te maken. De informatie over het niet kunnen internetten in het buitenland is terug te vinden onder de veelgestelde vragen. Je kunt het vervolgens terug vinden onder de categorie 'bundels'.

Groetjes,

Alex

Reageer