.

Beantwoord

E-maildienst gestopt wegens ruimtegebrek op server

  • 3 March 2014
  • 5 reacties
  • 1102 Bekeken

Kan sinds gisteren geen e-mail meer ontvangen. Krijg de melding E-maildienst gestopt wegens ruimtegebrek.
Weet iemand wat hier aan de hand is en hoe ik het ruimtegebrek op kan heffen.
Heb inmiddels wel bij de instellingen aangegeven dat verwijderde e-mails voortaan ook direct van de server verwijderd moeten worden.
icon

Beste antwoord door Dries 5 March 2014, 11:26

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi Margrietje,

Welkom op het forum van Simyo :)

Je geeft aan dat de e-maildienst is gestopt wegens ruimtegebruik. Dat betekent dat je je maximaal aantal aan MB's vol hebt op de server. Je zult even je oude e-mails moeten verwijderen. Een andere optie is om de ruimte van je inbox te vergroten. Dat kan trouwens niet bij alle e-maildiensten...

Laat je nog even weten of dit helpt?
Dag Dries,

Dank voor uw informatie.

Op de één of andere wonderlijke manier was het probleem gistermorgen (dinsdag) ineens over.
Wel zag ik later nog een keer dezelfde melding, maar er kwam toch wel mail binnen.
Had wel maandagavond wat overbodige mails definitief verwijderd en ga daar nog verder mee.

Toch denk ik niet dat ik idioot veel mails bewaar. Ik ben vrij resoluut in het verwijderen.

Op mijn smartphone had ik alleen niet aangegeven dat verwijderde mails ook van de server verwijderd moeten worden.
Die mogelijkheid heb ik inmiddels wel aangevinkt. 

Het betreft mijn maildres bij live.nl.
Hebt u enig of het bij live mogelijk is de ruimte in de inbox te vergroten en hoe moet dat dan?
Ik ben niet erg bedreven in dat soort dingen.

Vriendelijke groet,
Margrietje
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Margrietje,

Ik denk dat het wel mogelijk moet zijn om de grootte van je mailbox aan te passen, maar zeker weten doe ik het niet. Simyo zorgt er namelijk enkel voor dat je kunt bellen en internetten met je smartphone door je een simkaart te leveren.

Je live.nl mailbox wordt geleverd door Microsoft en zij beheren ook de servers waar je mails worden opgeslagen. Misschien kun je in de instellingen van je mailbox iets vinden over het vergroten van de opslagruimte?
Dankjewel Ernst,

Ik zal eens zoeken.
Het blijft vreemd. Heb deze telefoon nu een jaar. Dit probleem nooit eerder gehad terwijl ik zeker niet meer ben gaan mailen, eerder minder.

vriendelijke groet,
Tiny
Badge +6
Hoi Margrietje,

Vreemd inderdaad, we horen het in ieder graag als je de mogelijkheid hebt gevonden om je mailbox te vergroten! 🙂

Reageer